Page 26 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 26

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen etkinliğin sonunda her öğrenciye bireysel olacak şekilde altı farklı yeryü-
                               zü şekline ait topoğrafya haritası örneği verir. Öğretmen öğrencilerden verilen bu
                               harita üzerinde yükselti hesaplaması yapmalarını haritada bulunan yeryüzü şekil-
                               lerinin ne olduğunu belirlemelerini ve yazmalarını ister (ÜF2). Harita üzerinde he-
                               saplamalar yapılırken ve yeryüzü şekilleri belirlerken kontrol listesi hazırlanacaktır.
         Değerlendirme         Kontrol listesi hazırlanırken 9. sınıf etkinliklerinden 9.3.3 kazanımı için hazırlanan
                               etkinlikte yer alan kontrol listesinden yararlanılabilir.
                               Öz  değerlendirme  formu  kullanılacaktır.  Öz  değerlendirme  formu  hazırlanırken
                               Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı'nda yer alan örnekler-
                               den yararlanılabilir (http://meb.ai/UW8PWDJ).

                                 •   Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •   Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •   Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
         Kullanılan Evrensel     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)

                                 •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme






































    26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31