Page 28 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 28

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
         Etkinlik Adı          Dört Dörtlük Bakış
         Konu                  Türkiye’nin Coğrafi Konumu

                                 •   Türkiye’nin konum özelliklerini belirleyebilme
         Öğrenme Hedefleri       •   Türkiye’nin konum özelliklerinin swot analizini yapabilme
                                 •   Türkiye’nin konum özelliklerini özetleyebilme

                               Sınıf tahtası, farklı renklerde tahta kalemi, not şablonu, grup dağılım şeması, model
         Malzemeler
                               küre, etkileşimli tahta
         Süre                  2 ders saati

                               İş Birlikli Öğrenme: Öğrenciler etkinlik sürecine başlamadan önce dört grup oluş-
                               turulur. Grup oluşturulurken öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri dikkate alınır.
                               Oluşturulan gruplara etkinliğin süreci anlatılır.
                               Açık Anlatım: Bu etkinlikte öğretmen, öğrencilere etkinliğe başlamadan önce Tür-
                               kiye’de mutlak konum ve göreceli konum kavramlarının kapsamını ve bu kavramla-
                               rın ne olduğunu açıklar.

                               Akran Öğretimi: Bu etkinlikte öğrenciler Türkiye’nin coğrafi konum özellikleriyle il-
                               gili ön bilgilerinden faydalanarak ulaştığı sonuçları grubuyla paylaşır. Grup içi tar-
                               tışma ve soru-cevap sonrasında Türkiye’nin coğrafi konum özelliklerinin belirtilen
                               yönüyle ilgili ortaya çıkan durumları birlikte keşfederler. Bu keşfettikleri durumlar
         Etkinlik Açıklaması   özetlenerek metin oluşturulur.
                               Ayrılıp-Birleşme Tekniği: Öğrenciler Türkiye’nin coğrafi konum özelliklerinin farklı
                               yönlerini anlamak amacıyla dört gruba ayrılır. Grupların bilgi paylaşımı yaptıktan
                               sonra diğer gruptaki öğrencilerle yer değiştirerek o grubun ulaştığı sonuçlar hak-
                               kında bilgi edinmeleridir.
                               Özetleme: Öğretmenin etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması amacıy-
                               la önemli noktaları kısaca tekrarlamasıdır.

                               Swot Analizi: Türkiye’nin coğrafi konum özelliklerinin dört sütunlu bir tabloya yer-
                               leştirerek; güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditlerin detaylı karşılaştırılma-
                               sı sonucu geleceğe yönelik plan ve strateji oluşturma amacı ile gerçekleştirilen bir
                               analiz çalışmasıdır.
                               Etkinliğe başlamadan önce coğrafi konum özelliklerini oluşturan mutlak ve göre-
                               celi konum kavramları öğretmen tarafından açık anlatımla öğrencilere aktarılarak
                               Türkiye’nin mutlak ve göreceli konumu belirlenir (İF1). Öğretmen Türkiye’nin coğ-
                               rafi konumuna bağlı olarak ortaya çıkan sonuçlarla ilgili doğrudan bilgi verdikten
                               sonra Türkiye (Mavi Vatan ve Gök Vatan’la Ulusal Hava Sahası) ve dünyadan bazı
                               örnekler sunar (İF2).
         Uygulama Süreci
                               Öğretmen, Türkiye’nin coğrafi konum özelliklerini öğrenciler tarafından swot yön-
                               temiyle analiz edilebilmesi için aşağıda belirtilen başlıkları tahtaya yazar.
                                 •   Güçlü yönleri
                                 •   Zayıf yönleri
                                 •   Fırsatlar
                                 •   Olası tehditler

    28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33