Page 30 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 4
TEMA: DOĞAL SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe 9.3.3. Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kulla-
Dönüştürülecek narak tablo, grafik, şekil ve/veya diyagram hazırlayabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kullana-
rak oluşturacağı tablo, grafik, şekil ve/veya diyagramın amacını belirler.
b) Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kullana-
rak oluşturacağı tablo, grafik, şekil ve/veya diyagramın türü için gerekli olan araç
gereci belirler.
Basamaklandırılmış c) Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini toplar.
Bilgi Birimleri ç) Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini sınıflan-
dırır.
d) Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini tablo,
grafik, şekil ve/veya diyagram şeklinde görselleştirir.
e) Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kullana-
rak görselleştirdiği tablo, grafik, şekil ve/veya diyagramı amacına uygun kullanır.
Öğrencilerin hava olayları ile iklimi ayırt edebildiği, hava durumu ve iklimi etkileyen
faktörler hakkında bilgi sahibi olduğu, insan ve mekân etkileşiminde iklimin önemi-
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller nin bilincinde olduğu, meteoroloji verilerine göre sıcaklık ve yağış değerlerini uygun
şekilde grafiğe işleyebildiği, iklim grafiklerinden faydalanarak iklim özelliklerinden
çıkarım yapabildiği kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler iklimlerle ilgili verileri grafik üzerine uygun şekilde işlemede zorluk ya-
İhtiyaçları şayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Bilgi notları okumakta güçlük çeken öğrenciler için ses kaydı olarak verilebilir,
notların içeriği öğrenci ihtiyaçlarına göre basitleştirilebilir ya da zenginleştirilebilir.
Ayrıca bilgi notları tahtaya da yansıtılabilir.
İF2: Öğretmen etkinlik kapsamında istediği uygulamanın daha kolay anlaşılması
adına örnek bir grafik işleme ve yorumlamayı akıllı tahta kullanarak öğrencilerle
İçerik paylaşır. Gerekli durumlarda yaptığı örnek uygulamanın basamaklarını öğrenciler-
le yazılı olarak paylaşır. Grafik üzerinde yer alan işlemler öğrenmede güçlük yaşa-
yan öğrenciler için farklı renk kalemler kullanılarak talep edilen işlemin ne olduğu
daha açık vurgulanabilir.
İF3: Grafikler öğrencilere kısmen doldurulmuş ve boş olmak üzere iki form halinde
sunulabilir.
30