Page 35 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 5
TEMA: DOĞAL SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.9.3.4. İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri algılayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri coğrafi temsiller aracılı-
ğıyla karşılaştırır.
b) İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri sıralar.
Basamaklandırılmış c) Küresel iklim değişikliğinin neden ve sonuçlarını yorumlar.
Bilgi Birimleri
ç) Küresel iklim değişikliğini sentezler.
d) İklim sistemi ve sürecinde meydana gelebilecek değişime yönelik kanıta dayalı
öngörüde bulunur.
Öğrencilerin hava olayları ile iklimi ayırt edebildiği, hava durumu ve iklimi etkileyen
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller faktörler hakkında bilgi sahibi olduğu, insan ve mekân etkileşiminde iklimin önemi-
nin bilincinde olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci İklim değişikliğiyle ilgili geleceğe yönelik çıkarımlarda bulunmakta ve farklı çözüm
İhtiyaçları önerileri geliştirmekte zorluk yaşayabilir.
İF1: Video içeriğini takip etmeyi kolaylaştırmak için desteklenmesi gereken öğren-
cilere içerik çıktısı hazırlanarak verilebilir. Videolarda işitme güçlüğü olan öğrenci-
ler için altyazılı videolar tercih edilebilir. Alt yazılar uygun kontrast ve punto büyük-
lüğü göz önünde bulundurularak hazırlanabilir.
İF2: Öğretmen bilgi aktarma sırasında öğrencilere önceden hazırlamış olduğu bilgi
notları dağıtabilir, dijital araç kullanarak sunum yapabilir. Ayrıca ihtiyaç duyan öğ-
renciler için bilgi notlarının içeriği basitleştirilebilir.
İF3: Öğretmen istasyonların görevlerini ve bu istasyonlarda öğrencilerden talep
edilen görevleri yönerge basamakları halinde öğrencilerle paylaşabilir.
SF1: Soruları yazılı biçimde sunabileceği gibi öğrencilerin okuma gereksinimlerine
göre sesli olarak da sunabilir. Soruları anlamakta güçlük yaşayan öğrenciler için
sorular bireysel soru kartı formunda sunulabilir.
SF2: İstasyon tekniği kapsamındaki çalışmaların sonunda elde edilen sonuçların
düzenlemesi için öğrencilere süre tanınabilir, öğretmen bu bağlamda hatırlatıcı
olarak sözlü uyaran sunabilir. Burada yazma ya da kendini ifade etme ile ilgili güç-
lük yaşayan öğrenciler için ek süre tanınabilir.
ÜF1: Öğrenciler çalışma sonuçlarını yazılı veya sözlü olarak ifade edebilecekleri
gibi resim, poster gibi çeşitli sunu biçiminde de paylaşabilir.
ÜF2: Etkileşimli dergi oluşturma sürecine öğrenciler dergi için bilgi yazısı yazabilir-
ler, resim yapabilirler, fotoğraf çıktısı ekleyebilirler.
ÜF3: Öğrenciler konuya ilişkin slogan ve poster oluşturabilir, hikâye, şarkı, şiir, ha-
ber vb metin yazabilir. Sözlü olarak anlatabilir.
FÖOD1: Öğretmen, istasyon tekniği sürecinde öğrencilerin sınıf içerisinde birbir-
lerinin çalışmalarını olumsuz etkilemeyecekleri, aynı zamanda sınıf içinde rahat
hareket edebilecekleri biçimde sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir. Fizik-
sel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için istasyonlara erişimi desteklemek adına
yükseltici yerleştirilebilir.
35