Page 35 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 35

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 5


        TEMA: DOĞAL SİSTEMLER VE SÜREÇLER
         Etkinliğe             COĞ.9.3.4. İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri algılayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               a) İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri coğrafi temsiller aracılı-
                               ğıyla karşılaştırır.
                               b) İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri sıralar.
         Basamaklandırılmış    c) Küresel iklim değişikliğinin neden ve sonuçlarını yorumlar.
         Bilgi Birimleri
                               ç) Küresel iklim değişikliğini sentezler.
                               d) İklim sistemi ve sürecinde meydana gelebilecek değişime yönelik kanıta dayalı
                               öngörüde bulunur.
                               Öğrencilerin hava olayları ile iklimi ayırt edebildiği, hava durumu ve iklimi etkileyen
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        faktörler hakkında bilgi sahibi olduğu, insan ve mekân etkileşiminde iklimin önemi-
                               nin bilincinde olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    İklim değişikliğiyle ilgili geleceğe yönelik çıkarımlarda bulunmakta ve farklı çözüm
         İhtiyaçları           önerileri geliştirmekte zorluk yaşayabilir.


                               İF1: Video içeriğini takip etmeyi kolaylaştırmak için desteklenmesi gereken öğren-
                               cilere içerik çıktısı hazırlanarak verilebilir. Videolarda işitme güçlüğü olan öğrenci-
                               ler için altyazılı videolar tercih edilebilir. Alt yazılar uygun kontrast ve punto büyük-
                               lüğü göz önünde bulundurularak hazırlanabilir.
                               İF2: Öğretmen bilgi aktarma sırasında öğrencilere önceden hazırlamış olduğu bilgi
                               notları dağıtabilir, dijital araç kullanarak sunum yapabilir. Ayrıca ihtiyaç duyan öğ-
                               renciler için bilgi notlarının içeriği basitleştirilebilir.
                               İF3:  Öğretmen  istasyonların  görevlerini  ve  bu  istasyonlarda  öğrencilerden  talep
                               edilen görevleri yönerge basamakları halinde öğrencilerle paylaşabilir.

                               SF1: Soruları yazılı biçimde sunabileceği gibi öğrencilerin okuma gereksinimlerine
                               göre sesli olarak da sunabilir. Soruları anlamakta güçlük yaşayan öğrenciler için
                               sorular bireysel soru kartı formunda sunulabilir.
                               SF2:  İstasyon  tekniği  kapsamındaki  çalışmaların  sonunda  elde  edilen  sonuçların
                               düzenlemesi  için  öğrencilere  süre  tanınabilir,  öğretmen  bu  bağlamda  hatırlatıcı
                               olarak sözlü uyaran sunabilir. Burada yazma ya da kendini ifade etme ile ilgili güç-
                               lük yaşayan öğrenciler için ek süre tanınabilir.

                               ÜF1: Öğrenciler  çalışma sonuçlarını yazılı veya sözlü olarak ifade edebilecekleri
                               gibi  resim, poster gibi çeşitli sunu biçiminde de paylaşabilir.
                               ÜF2: Etkileşimli dergi oluşturma sürecine öğrenciler dergi için bilgi yazısı yazabilir-
                               ler, resim yapabilirler, fotoğraf çıktısı ekleyebilirler.
                               ÜF3: Öğrenciler konuya ilişkin slogan ve poster oluşturabilir, hikâye, şarkı, şiir, ha-
                               ber vb metin yazabilir. Sözlü olarak anlatabilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, istasyon tekniği sürecinde öğrencilerin sınıf içerisinde birbir-
                               lerinin  çalışmalarını  olumsuz  etkilemeyecekleri,  aynı  zamanda  sınıf  içinde  rahat
                               hareket edebilecekleri biçimde sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir. Fizik-
                               sel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için istasyonlara erişimi desteklemek adına
                               yükseltici yerleştirilebilir.
                                                                                                         35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40