Page 37 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 37
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
1. İstasyon: İklim sisteminde görülen değişimlerin nedenleri
• Küresel ölçekte iklim sistemindeki değişimlerin ne olduğunu ve nasıl ortaya çık-
tığı yorumlanır.
2. İstasyon: İklim sistemindeki değişimlerin doğal süreçler üzerine etkileri
• İklim sistemindeki değişimin doğal süreçler üzerine ölçülen, gözlenen ve bilim
insanlarınca geleceğe yönelik olası etkileri değerlendirilir.
3. İstasyon: İklim sistemindeki değişimlerin beşerî faaliyetler üzerine etkileri
• İklim sistemindeki değişimin beşerî faaliyetler üzerine ölçülen, gözlenen ve bi-
lim insanlarınca geleceğe yönelik olası etkileri değerlendirilir.
Değerlendirme
4. İstasyon: İklim sistemindeki değişimlere yönelik çözüm önerileri
• İklim sistemindeki değişimin etkilerini azaltmaya ve bu değişimlere uyum sağ-
lamaya yönelik çözüm önerilerinin neler olabileceği değerlendirilir.
5. İstasyon: Ürün oluşturma
• İklim sistemindeki değişimi yansıtan ürün hazırlama alanı
Öğrenciler araştırmalarını tamamlar. Yapılan çalışmaları düzenlemeleri için öğren-
cilere fırsat verilir (SF2). Öğrenciler ‘ürün oluşturma’ istasyonuna geçip ilgi ve istek-
lerine göre oluşturdukları ürünleri bir araya getirerek etkileşimli dergi oluştururlar
(ÜF2). Oluşturulan dergiyi öğrencilerin incelemesine olanak sağlanır.
Etkinliğin tamamlanmasının ardından öğretmen öğrencilere “Geçmişten günümü-
ze iklim sisteminde görülen değişimleri düşünelim. Gelecekte bizi neler bekliyor?”
diye sorar.
Öğrencilerden iklim değişikliğinin gelecekte beşerî faaliyetler üzerine etkilerine
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri ilişkin duygu ve düşüncelerini ifade eden bir ürünü ev ödevi şeklinde hazırlamaları
istenir (ÜF3).
Öğrencilerin oluşturduğu ürünler dereceleme ölçeği kullanılarak değerlendirile-
cektir. Dereceleme ölçeği örneklerine; http://meb.ai/UW8PWDJ uzantısında yer
alan Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’ndan ulaşılabilir.
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
37