Page 40 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Hakkâri Yöresi Kuzey Afrika
Antalya çevresi ABD’nin doğusu
Menteşe Yöresi Güneydoğu Asya
Tuz Gölü çevresi Amazon Havzası
Çatalca-Kocaeli bölümü Kuzeybatı Avrupa
Doğu Karadeniz kıyı kuşağı Avustralya’nın iç kesimleri
Ana Yemek (Bu sorulardan en az ikisini seçmelisiniz.)
• Nüfus yoğunluğunu etkileyen doğal faktörler nelerdir?
• Nüfus yoğunluğunu etkileyen beşerî faktörler nelerdir?
• Dünyada ve Türkiye’de nüfusun yoğun olduğu bölgeleri, nüfusun yoğun olma-
sında etkili olan faktörlerle ilişkilendiriniz.
• Dünyada ve Türkiye’de nüfusun seyrek olduğu bölgeleri, nüfusun seyrek olma-
sında etkili olan faktörlerle ilişkilendiriniz.
• Dünya ve Türkiye’nin nüfus dağılış haritaları ile nüfusun dağılışı ve hareketlerin-
de etkili olan faktörlerle ilgili haritalar (topoğrafya, iklim, ulaşım, hidrografya
haritaları vb.) ilişkilendiriniz.
• Dünyada ve Türkiye’de nüfusun yoğun olduğu alanların benzer özellikleri neler-
dir?
• Dünyada ve Türkiye’de nüfusun seyrek olduğu alanların benzer özellikleri neler-
dir?
Tatlı (İsterseniz cevaplayabilirsiniz.)
• Türkiye’de nüfusun geçmişten günümüze gelişiminde ne gibi süreçler etkili ol-
muştur?
• Türkiye’de nüfusun daha dengeli dağılış gösterebilmesi için neler yapılabilir?
• Yaşadığınız yerde nüfusun yoğun veya seyrek olmasında etkili olan faktörler
nelerdir?
• Dünyada nüfusun sürekli artmasının ne gibi sonuçları olabilir?
• Aritmetik nüfus yoğunluğu ile yüz ölçümü ve nüfus miktarı arasında nasıl bir iliş-
ki vardır?
Öğretmen öğrencilerden öğrenme menülerini incelemelerini isteyerek menüden
yemek seçerken nelere dikkat edileceği, yemeklerin nasıl yeneceği hakkındaki
yönergelerini öğrencilerle paylaşır (İF2). Öğrenme menüsündeki başlıklar (meze,
başlangıç, ana yemek, tatlı ) baz alınarak dört istasyon oluşturulur (FÖOD1).
40