Page 40 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 40

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI






                                      Hakkâri Yöresi                Kuzey Afrika
                                      Antalya çevresi               ABD’nin doğusu
                                      Menteşe Yöresi                Güneydoğu Asya

                                      Tuz Gölü çevresi              Amazon Havzası
                                      Çatalca-Kocaeli bölümü        Kuzeybatı Avrupa
                                      Doğu Karadeniz kıyı kuşağı    Avustralya’nın iç kesimleri



                                            Ana Yemek (Bu sorulardan en az ikisini seçmelisiniz.)
                                 •   Nüfus yoğunluğunu etkileyen doğal faktörler nelerdir?

                                 •   Nüfus yoğunluğunu etkileyen beşerî faktörler nelerdir?
                                 •   Dünyada ve Türkiye’de nüfusun yoğun olduğu bölgeleri, nüfusun yoğun olma-
                                   sında etkili olan faktörlerle ilişkilendiriniz.
                                 •   Dünyada ve Türkiye’de nüfusun seyrek olduğu bölgeleri, nüfusun seyrek olma-
                                   sında etkili olan faktörlerle ilişkilendiriniz.
                                 •   Dünya ve Türkiye’nin nüfus dağılış haritaları ile nüfusun dağılışı ve hareketlerin-
                                   de etkili olan faktörlerle ilgili haritalar (topoğrafya, iklim, ulaşım, hidrografya
                                   haritaları vb.) ilişkilendiriniz.

                                 •   Dünyada ve Türkiye’de nüfusun yoğun olduğu alanların benzer özellikleri neler-
                                   dir?

                                 •   Dünyada ve Türkiye’de nüfusun seyrek olduğu alanların benzer özellikleri neler-
                                   dir?

                                                    Tatlı (İsterseniz cevaplayabilirsiniz.)
                                 •   Türkiye’de nüfusun geçmişten günümüze gelişiminde ne gibi süreçler etkili ol-
                                   muştur?
                                 •   Türkiye’de nüfusun daha dengeli dağılış gösterebilmesi için neler yapılabilir?
                                 •   Yaşadığınız yerde nüfusun yoğun veya seyrek olmasında etkili olan faktörler
                                   nelerdir?
                                 •   Dünyada nüfusun sürekli artmasının ne gibi sonuçları olabilir?
                                 •   Aritmetik nüfus yoğunluğu ile yüz ölçümü ve nüfus miktarı arasında nasıl bir iliş-
                                   ki vardır?
                               Öğretmen  öğrencilerden  öğrenme  menülerini  incelemelerini  isteyerek  menüden
                               yemek  seçerken  nelere  dikkat  edileceği,  yemeklerin  nasıl  yeneceği  hakkındaki
                               yönergelerini öğrencilerle paylaşır (İF2). Öğrenme menüsündeki başlıklar (meze,
                               başlangıç, ana yemek, tatlı ) baz alınarak dört istasyon oluşturulur (FÖOD1).









    40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45