Page 38 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 6


        TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
         Etkinliğe             COĞ.9.4.2. Dünya ve Türkiye’deki nüfusun dağılışı ve hareketlerini etkileyen faktör-
         Dönüştürülecek        ler hakkında haritalar üzerinden çıkarımda bulunabilme.
         Öğrenme Çıktıları

                               Dünya ve Türkiye’de nüfus yoğunluğunun fazla ve az olduğu alanlar ile nüfusun da-
         Basamaklandırılmış    ğılışı ve hareketlerini etkileyen faktörlerin incelenebildiği haritaları ilişkilendirerek
         Bilgi Birimleri
                               çıkarım yapar.
                               Öğrencilerin etkinlikte kullanılan bölgelerin doğal ve beşerî bazı özellikleri ile nü-
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        fusu etkileyen doğal ve beşerî faktörlerlerle Türkiye’nin geçmişten bugüne kadarki
                               nüfus özellikleri hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler değerlendirme bölümünde dünya üzerinde belirlenen bölgelerin doğal
         İhtiyaçları           ve beşerî özellikleriyle ilgili yeterli ön bilgiye sahip olmayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen nüfus değişimi ile ilgili yemek menüsünü  öğrencilere basılı olarak
                               verir. Öğretmen metin üzerinde uygun büyüklükte ve kontrastlıkta uyarlama yapa-
                               bilir. Menü içeriği sesli betimlenebilir.
                               İF2: Yönergeler öğrencilere hatırlamalarını desteklemek amacıyla bilgi notu şeklin-
                               de bireysel verilebileceği gibi akıllı tahtaya da yansıtılabilir.

         İçerik                İF3: Öğrencilerin oluşturduğu ürünlerden içeriği uygun olanlar tahtaya öğretmen
                               tarafından yazılabilir. Ayrıca görmede güçlük yaşayan öğrenciler için yazı ve kont-
                               rast  ayarlamaları  ve  sesli  betimlemeler  kullanılabilir.  Ek  olarak  özet  çıkarmada
                               güçlük yaşayan öğrenciler için ifadeler basitleştirilebilir.

                               İF4: Öğrencilere nüfusun dağılışıyla ilgili kavramların bulunduğu bilgi kartı verilebi-
                               lir. Yazmada güçlük yaşayan öğrenciler için dijital form oluşturulabilir. Ayrıca sözlü
                               katılım sağlanabilir.
                               SF1: Öğretmen öğrenme menüsü etkinliğinde öğrencilere bireysel ya da grup hâ-
                               linde çalışma imkânı sunabilir.
         Süreç                 SF2: Öğretmen özetlemeleri desteklenmesi gereken öğrenciler için yazılı formda
                               sunulabilir. Ayrıca özetlemeler ihtiyacı olan çocuklar için sesli olarak kayıt altına
                               alınabilir.

                               ÜF1: Öğrencilere çalışma sonuçlarını paylaşmaları için alternatifler sunulabilir (ya-
                               zılı, sözlü, dijital vb.).
         Ürün                  ÜF2: Öğretmen öğrencilere dağıtacağı çalışma kâğıdında sadeleştirmeler yapabi-
                               lir. Haritalarda uygun yerler işaretlenerek görsel ipuçları kullanabilir. Ayrıca harita
                               dijital olarak yansıtılarak erişilebilir hâle getirilebilir.
                               FÖODF1: Öğretmen, sıraları bir araya getirerek istasyonları düzenleyebilir. Öğret-
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  men fiziksel erişim güçlüğü yaşayan öğrenciler için sıralarda yükselticiler kullanabi-
                               lir. Sıralar arasında hareketin kolay olması adına genişliğe dikkat edebilir.






    38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43