Page 38 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 38
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 6
TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.9.4.2. Dünya ve Türkiye’deki nüfusun dağılışı ve hareketlerini etkileyen faktör-
Dönüştürülecek ler hakkında haritalar üzerinden çıkarımda bulunabilme.
Öğrenme Çıktıları
Dünya ve Türkiye’de nüfus yoğunluğunun fazla ve az olduğu alanlar ile nüfusun da-
Basamaklandırılmış ğılışı ve hareketlerini etkileyen faktörlerin incelenebildiği haritaları ilişkilendirerek
Bilgi Birimleri
çıkarım yapar.
Öğrencilerin etkinlikte kullanılan bölgelerin doğal ve beşerî bazı özellikleri ile nü-
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller fusu etkileyen doğal ve beşerî faktörlerlerle Türkiye’nin geçmişten bugüne kadarki
nüfus özellikleri hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler değerlendirme bölümünde dünya üzerinde belirlenen bölgelerin doğal
İhtiyaçları ve beşerî özellikleriyle ilgili yeterli ön bilgiye sahip olmayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen nüfus değişimi ile ilgili yemek menüsünü öğrencilere basılı olarak
verir. Öğretmen metin üzerinde uygun büyüklükte ve kontrastlıkta uyarlama yapa-
bilir. Menü içeriği sesli betimlenebilir.
İF2: Yönergeler öğrencilere hatırlamalarını desteklemek amacıyla bilgi notu şeklin-
de bireysel verilebileceği gibi akıllı tahtaya da yansıtılabilir.
İçerik İF3: Öğrencilerin oluşturduğu ürünlerden içeriği uygun olanlar tahtaya öğretmen
tarafından yazılabilir. Ayrıca görmede güçlük yaşayan öğrenciler için yazı ve kont-
rast ayarlamaları ve sesli betimlemeler kullanılabilir. Ek olarak özet çıkarmada
güçlük yaşayan öğrenciler için ifadeler basitleştirilebilir.
İF4: Öğrencilere nüfusun dağılışıyla ilgili kavramların bulunduğu bilgi kartı verilebi-
lir. Yazmada güçlük yaşayan öğrenciler için dijital form oluşturulabilir. Ayrıca sözlü
katılım sağlanabilir.
SF1: Öğretmen öğrenme menüsü etkinliğinde öğrencilere bireysel ya da grup hâ-
linde çalışma imkânı sunabilir.
Süreç SF2: Öğretmen özetlemeleri desteklenmesi gereken öğrenciler için yazılı formda
sunulabilir. Ayrıca özetlemeler ihtiyacı olan çocuklar için sesli olarak kayıt altına
alınabilir.
ÜF1: Öğrencilere çalışma sonuçlarını paylaşmaları için alternatifler sunulabilir (ya-
zılı, sözlü, dijital vb.).
Ürün ÜF2: Öğretmen öğrencilere dağıtacağı çalışma kâğıdında sadeleştirmeler yapabi-
lir. Haritalarda uygun yerler işaretlenerek görsel ipuçları kullanabilir. Ayrıca harita
dijital olarak yansıtılarak erişilebilir hâle getirilebilir.
FÖODF1: Öğretmen, sıraları bir araya getirerek istasyonları düzenleyebilir. Öğret-
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri men fiziksel erişim güçlüğü yaşayan öğrenciler için sıralarda yükselticiler kullanabi-
lir. Sıralar arasında hareketin kolay olması adına genişliğe dikkat edebilir.
38