Page 36 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 36
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı İklim Değişikliğinin Dünü, Bugünü ve Yarını
Konu İklim Sisteminde Yaşanan Değişiklikler
• İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri coğrafi temsil ve veriler
aracılığıyla karşılaştırır.
• İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri sıralar.
Öğrenme Hedefleri
• Küresel iklim değişikliğinin neden ve sonuçlarını yorumlar.
• İklim sistemi ve sürecinde meydana gelebilecek değişime yönelik kanıta dayalı
öngörüde bulunur.
Karton, boya kalemleri, keçeli kalemler, A4 kâğıtlar, makas, bilgisayar, yapıştırıcı,
Materyaller
gazete, dergi, coğrafya ders kitabı, yazıcı
Süre 2 ders saati
Araştırma ve Bağımsız Çalışma: Öğrencilere bir önceki haftadan araştırma ve ça-
lışma yapmaları için görevlendirme yapılması
Özetleme: Öğretmenin öğrencilerin sunum yapmaları ile eş zamanlı bilgileri özet-
leyerek tahtaya yazması
Etkinlik Açıklaması Soru Cevap: Videonun izlenmesinin ardından öğretmenin öğrencilere dikkatlerini
çeken noktaları ve geçmiş iklim değişiklikleriyle günümüzdeki iklim değişikliklerinin
benzer ve farklı yönlerinin neler olduğunu sorması
İstasyon Tekniği: İstasyon tekniği, öğrencilerin iklim değişikliği konusunun farklı
bağlamlarını (nedenler, beşerî ve doğal etkiler, çözüm önerileri) içeren istasyonlar-
da grup çalışmaları yapmalarıdır.
Bu etkinliğin ön koşulu öğrencilere önceki hafta verilen araştırma görevini tamam-
lamasıdır. Öğretmen bu etkinlikte önceki haftadan başladıkları iklim değişikliği ve
sonuçları konusuna devam edeceklerini paylaşarak giriş yapar. Ardından öğrenci-
lerden bir önceki hafta etkinlik için vermiş olduğu “Geçmiş dönemlerde yaşanmış
iklim değişiklikleri” araştırma konusundan elde ettikleri temel sonuçları paylaşma-
larını ister (ÜF1). Öğretmen bu sürecin sonunda bu dersimizde günümüzdeki iklim
sistemlerinde yaşanan değişimler hakkında konuşacaklarını söyleyerek hazırla-
mış olduğu iklim değişikliği ile ilgili videoların izlenmesini sağlar (İF1). Videoların
izlenmesinin ardından öğretmen öğrencilere dikkatlerini çeken noktaların neler
olduğunu, geçmiş dönemlerde yaşanan iklim değişiklikleriyle günümüzdeki iklim
değişikliklerinin benzerlik ve farklılıklarının neler olduğunu sorar (SF1). Öğretmen,
Uygulama Süreci
öğrencilerden aldığı cevaplar ve izlenilen videolar doğrultusunda konu hakkında
öğrencilere bilgi verir (İF2). Sonrasında günümüzdeki iklim değişikliklerinin neden-
leri, doğal ve beşerî etkileri, çözüm önerileri hakkında araştırma yapılacağı, bunun
için istasyonların oluşturulacağı söylenir. Öğretmen sınıfta istasyon alanlarını oluş-
turur (FÖOD1). Öğretmen öğrencilere istasyonlardaki görevlerini aktarır (İF3).
İstasyon tekniği kapsamında oluşturulan istasyonlar ve istasyonların görevleri şu
şekildedir:
36