Page 36 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 36

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          İklim Değişikliğinin Dünü, Bugünü ve Yarını
         Konu                  İklim Sisteminde Yaşanan Değişiklikler
                                 •  İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri coğrafi temsil ve veriler
                                   aracılığıyla karşılaştırır.
                                 •  İklim sistemi ve sürecinde meydana gelen değişiklikleri sıralar.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Küresel iklim değişikliğinin neden ve sonuçlarını yorumlar.

                                 •  İklim sistemi ve sürecinde meydana gelebilecek değişime yönelik kanıta dayalı
                                   öngörüde bulunur.

                               Karton, boya kalemleri, keçeli kalemler, A4 kâğıtlar, makas, bilgisayar, yapıştırıcı,
         Materyaller
                               gazete, dergi, coğrafya ders kitabı, yazıcı
         Süre                  2 ders saati
                               Araştırma ve Bağımsız Çalışma:  Öğrencilere bir önceki haftadan araştırma ve ça-
                               lışma yapmaları için görevlendirme yapılması
                               Özetleme: Öğretmenin öğrencilerin sunum yapmaları ile eş zamanlı bilgileri özet-
                               leyerek tahtaya yazması

         Etkinlik Açıklaması   Soru Cevap: Videonun izlenmesinin ardından öğretmenin öğrencilere dikkatlerini
                               çeken noktaları ve geçmiş iklim değişiklikleriyle günümüzdeki iklim değişikliklerinin
                               benzer ve farklı yönlerinin neler olduğunu sorması
                               İstasyon  Tekniği:  İstasyon  tekniği,  öğrencilerin  iklim  değişikliği  konusunun  farklı
                               bağlamlarını (nedenler, beşerî ve doğal etkiler, çözüm önerileri) içeren istasyonlar-
                               da grup çalışmaları yapmalarıdır.
                               Bu etkinliğin ön koşulu öğrencilere önceki hafta verilen araştırma görevini tamam-
                               lamasıdır. Öğretmen bu etkinlikte önceki haftadan başladıkları iklim değişikliği ve
                               sonuçları konusuna devam edeceklerini paylaşarak giriş yapar. Ardından öğrenci-
                               lerden bir önceki hafta etkinlik için vermiş olduğu “Geçmiş dönemlerde yaşanmış
                               iklim değişiklikleri” araştırma konusundan elde ettikleri temel sonuçları paylaşma-
                               larını ister (ÜF1). Öğretmen bu sürecin sonunda bu dersimizde günümüzdeki iklim
                               sistemlerinde  yaşanan  değişimler  hakkında  konuşacaklarını  söyleyerek  hazırla-
                               mış olduğu iklim değişikliği ile ilgili videoların izlenmesini sağlar (İF1). Videoların
                               izlenmesinin  ardından  öğretmen  öğrencilere  dikkatlerini  çeken  noktaların  neler
                               olduğunu,  geçmiş  dönemlerde  yaşanan  iklim  değişiklikleriyle  günümüzdeki  iklim
                               değişikliklerinin benzerlik ve farklılıklarının neler olduğunu sorar (SF1). Öğretmen,
         Uygulama Süreci
                               öğrencilerden aldığı cevaplar ve izlenilen videolar doğrultusunda konu hakkında
                               öğrencilere bilgi verir (İF2). Sonrasında günümüzdeki iklim değişikliklerinin neden-
                               leri, doğal ve beşerî etkileri, çözüm önerileri hakkında araştırma yapılacağı, bunun
                               için istasyonların oluşturulacağı söylenir. Öğretmen sınıfta  istasyon alanlarını oluş-
                               turur (FÖOD1). Öğretmen öğrencilere istasyonlardaki görevlerini aktarır (İF3).

                               İstasyon tekniği kapsamında oluşturulan istasyonlar ve istasyonların görevleri şu
                               şekildedir:








    36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41