Page 39 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Nüfus Yoğunluğu Yemeğine Davetlisiniz
Konu Nüfusun Dağılışı ve Hareketleri
Dünya ve Türkiye’de nüfus yoğunluğunun fazla ve az olduğu alanlar ile nüfusun da-
Öğrenme Hedefleri ğılışı ve nüfus hareketlerini etkileyen faktörlerin incelenebildiği haritaları ilişkilendi-
rerek çıkarım yapar.
Haritalar, A4 kâğıtları, renkli kalemler, coğrafya ders kitabı, dergiler, gazeteler, bil-
Materyaller gisayar
Süre 2 ders saati
Düşünme ve Sorgulama: Öğrencilerin etkinlik boyunca bireysel ilgileri doğrultu-
sunda seçtikleri konu başlıkları hakkında verilen temel bilgiler üzerinde düşünmesi
ve sorgulamasıdır.
Öğrenme Menüsü: Öğrencilere ilgileri doğrultusunda basitleştirme ve zenginleş-
tirme seçenekleri içeren bir menü sunulmasıdır. Burada temel düzeydeki içerikler
herkes tarafından yapılmaktayken ilgi düzeyine göre daha kapsamlı içerikler arzu
eden öğrenciler tarafından yapılabilmektedir.
Etkinlik Açıklaması Esnek Gruplar: Öğrenme menüsü içeriğinde öğrencilere bağımsız ve ikili gruplar
hâlinde çalışma seçeneği sunulmasıdır.
İş Birlikli Öğrenme: Öğrencilerin, esnek gruplar içerisinde ikili gruplar hâlinde içeri-
ği bir arada yaparak nüfus yoğunluğuna göre konuyu yorumlayabilmeleridir.
Özetleme: Öğretmenin etkinlik boyunca soru cevap ve öğrenci üretimlerinden elde
edilen bilgileri özetleyerek öğrencilere sunmasıdır.
Araştırma ve Bağımsız Çalışma: Öğrencilerin etkinlik sırasında istasyonlarda bi-
reysel olarak araştırma yaparak soruları cevaplamalarıdır.
Öğretmen bu etkinlikte dünyada ve Türkiye’deki farklı bölgelerin nüfus yoğunluk-
ları hakkında konuşacaklarını söyleyerek derse giriş yapar. Sonrasında “Bugünkü
etkinliğimizde bir yemeğe davetliyiz.” diyerek önceden hazırladığı nüfus yoğunluğu
yemek menüsünü öğrencilere sunar (İF1).
Nüfus Yoğunluğu Yemeğine Davetlisiniz!
Uygulama Süreci Mezeler (Bunu herkes yapmalı!)
Dünyada ve Türkiye’de nüfusun yoğun ve seyrek olduğu bölgeleri belirleyiniz.
Başlangıç (Buradan bir tanesini mutlaka seçmelisiniz.)
Aşağıdaki alanlardan birini seçerek bölgenin nüfus yoğunluğu hakkında inceleme-
ler yapınız. Elde ettiğiniz sonuçları maddeler hâlinde yazınız.
39