Page 39 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Nüfus Yoğunluğu Yemeğine Davetlisiniz
         Konu                  Nüfusun Dağılışı ve Hareketleri
                               Dünya ve Türkiye’de nüfus yoğunluğunun fazla ve az olduğu alanlar ile nüfusun da-
         Öğrenme Hedefleri     ğılışı ve nüfus hareketlerini etkileyen faktörlerin incelenebildiği haritaları ilişkilendi-
                               rerek çıkarım yapar.
                               Haritalar, A4 kâğıtları, renkli kalemler, coğrafya ders kitabı, dergiler, gazeteler, bil-
         Materyaller           gisayar

         Süre                  2 ders saati

                               Düşünme ve Sorgulama:  Öğrencilerin  etkinlik  boyunca  bireysel  ilgileri  doğrultu-
                               sunda seçtikleri konu başlıkları hakkında verilen temel bilgiler üzerinde düşünmesi
                               ve sorgulamasıdır.
                               Öğrenme Menüsü: Öğrencilere ilgileri doğrultusunda basitleştirme ve zenginleş-
                               tirme seçenekleri içeren bir menü sunulmasıdır. Burada temel düzeydeki içerikler
                               herkes tarafından yapılmaktayken ilgi düzeyine göre daha kapsamlı içerikler arzu
                               eden öğrenciler tarafından yapılabilmektedir.

         Etkinlik Açıklaması   Esnek Gruplar: Öğrenme menüsü içeriğinde öğrencilere bağımsız ve ikili gruplar
                               hâlinde çalışma seçeneği sunulmasıdır.

                               İş Birlikli Öğrenme: Öğrencilerin, esnek gruplar içerisinde ikili gruplar hâlinde içeri-
                               ği bir arada yaparak nüfus yoğunluğuna göre konuyu yorumlayabilmeleridir.
                               Özetleme: Öğretmenin etkinlik boyunca soru cevap ve öğrenci üretimlerinden elde
                               edilen bilgileri özetleyerek öğrencilere sunmasıdır.
                               Araştırma ve Bağımsız Çalışma: Öğrencilerin etkinlik sırasında istasyonlarda  bi-
                               reysel olarak araştırma yaparak soruları cevaplamalarıdır.
                               Öğretmen bu etkinlikte dünyada ve Türkiye’deki farklı bölgelerin nüfus yoğunluk-
                               ları hakkında konuşacaklarını söyleyerek derse giriş yapar. Sonrasında “Bugünkü
                               etkinliğimizde bir yemeğe davetliyiz.” diyerek önceden hazırladığı nüfus yoğunluğu
                               yemek menüsünü öğrencilere sunar (İF1).
                                                 Nüfus Yoğunluğu Yemeğine Davetlisiniz!

         Uygulama Süreci                              Mezeler (Bunu herkes yapmalı!)
                               Dünyada ve Türkiye’de nüfusun yoğun ve seyrek olduğu bölgeleri belirleyiniz.

                                           Başlangıç (Buradan bir tanesini mutlaka seçmelisiniz.)
                               Aşağıdaki alanlardan birini seçerek bölgenin nüfus yoğunluğu hakkında inceleme-
                               ler yapınız. Elde ettiğiniz sonuçları maddeler hâlinde yazınız.















                                                                                                         39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44