Page 44 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 44

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen öğrencilere tahtaya yansıttığı Türkiye’nin nüfus piramidi hakkında “Eli-
                               nizdeki bilgiler dahilinde fikri olan ya da yorum yapmak isteyen var mı?” diye so-
                               rar (SF1). Öğretmen öğrencilerden cevapları aldıktan sonra Türkiye’nin nüfus pi-
                               ramidinin  bileşenlerine  yönelik  yorumları  özetler  ve  dönüşüm  modelinde  hangi
                               aşamalardan geçtiğini belirtir. Daha sonra öğretmen, önceden hazırlamış olduğu
                               demografik dönüşüm modelini içeren boş çalışma kâğıdını her öğrenciye bireysel
                               çalışması  için  dağıtır  (İF3).  Öğrencilerden  çalışma  kağıtlarını  incelemeleri  ister.
                               Türkiye’nin nüfus piramidiyle dönüşüm aşamalarını göz önüne alarak kendi çalışma
                               kağıtlarındaki ülkenin nüfus piramidi dönüşüm modelini kullanarak ilişkilendirme-
         Değerlendirme         lerini ve çıkarımlarını yazmalarını ister. (ÜF1). Öğretmen öğrencilere inceleme ve
                               çıkarımlarını yazabilmeleri için süre tanır. Öğrenciler çalışmasını bitirdikten sonra
                               çalışma kâğıtlarında aynı ülkeye ait nüfus piramidi yer alan öğrenciler bir araya
                               gelir.  Öğretmen  öğrencilerin  gruplarda  çalışabilmeleri  için  sınıf  ortamındaki  sıra
                               ve masaları grup çalışmasına uygun olacak şekilde birleştirir (FÖOD1). Öğretmen
                               gruplarda birleşen öğrencilerden, yazdıkları bilgileri tartışmalarını Türkiye ve diğer
                               ülkelerin demografik dönüşüm sürecindeki benzerlik ve farklılıklarının karşılaştırıl-
                               masını ister (SF2). Öğretmen her bir grubu gezerek grupların çalışma sürecini takip
                               eder. Grup çalışmalarının tamamlanmasının ardından öğretmen konuyu özetleye-
                               rek dersi bitirir.

                               Etkinlik sürecinde kurallara uyulup uyulmadığını, belirli işlem yollarının izlenilip iz-
                               lenilmediğini, bir davranışın gösterilip gösterilmediğini belirlemede kontrol listesi
                               kullanılarak değerlendirilecektir (ÜF2).
                               Kontrol  listesi  öğretmen  tarafından  hazırlanacaktır.  (Kontrol  listesi  hazırlanırken
         Kullanılan Evrensel   9.3.3 öğrenme çıktısı için hazırlanan etkinlikte yer alan kontrol listesi formundan
         Tasarım Ögeleri
                               yararlanılabilir.).
                               Değerlendirme sürecinde çalışma kağıdı hazırlanarak kullanabilir. Bu değerlendir-
                               me aracı hazırlanırken http://meb.ai/UW8PWDJ uzantısında yer alan Coğrafya
                               Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’ndan yararlanılabilir.

                                 •   Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •   Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •   Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)























    44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49