Page 45 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




          ETKİNLİK 8

        TEMA: AFETLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE

         Etkinliğe             COĞ.9.6.2. Afetleri sınıflandırabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
                               a) Oluşum kaynağına göre afetleri belirler.
         Basamaklandırılmış    b) Oluşum kaynağına göre afetleri ayrıştırır.
         Bilgi Birimleri       c) Oluşum kaynağına göre afetleri tasnif eder.
                               d) Oluşum kaynağına göre afetleri etiketler.
         Ön Koşul Beceriler/   Doğal süreçlerin neden olduğu yıkıcı doğa olaylarını, iklimi oluşturan bileşenleri ve
         Temel Kabuller        bu bileşenlerin etkilerini; tehlike, risk ve afet kavramlarını bildiği kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrencilerin ön bilgi sahibi olduğu afet türleri sınırlı olabilir ve afet türleriyle ilgili
         İhtiyaçları           benzer örnekler vererek sınırlı katkıda bulunabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Araştırma yapan öğrenciler için kitapların ya da dergilerin ilgili kısımları işaret-
                               lenebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için anahtar kelimeler verilerek istenilen içeriğin
                               bulunması kolaylaştırılabilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen araştırma köşelerinde, öğrencilerden ne istediğini özetleyen yöner-
                               ge  basamaklarını  yazılı  olarak  paylaşabilir.  Yönerge  basamaklarını  içeren  yazılı
                               materyal üzerinde öğrencilerin düzeylerine göre basitleştirme veya zenginleştirme
                               yapılabilir.
                               SF1: Afetlerin oluşum türlerine göre gruplandırılmış hali öğrencilere  yazılı, sözlü,
                               dijital ortamda verilebileceği gibi ihtiyaç duyan öğrenci için bilgi notu ya da grafik
                               hazırlanabilir.
         Süreç
                               SF2: Öğrencilerin ilgi ve yeterlilikleri doğrultusunda öğretmen yönlendirmesi yapı-
                               larak uygun alanlarda çalışmaları sağlanabilir. Öğrencilerin bu alanlarda bireysel
                               veya küçük gruplar halinde organize olmaları desteklenebilir.
                               ÜF1: Öğretmen araştırma köşelerinden elde edilen ürünleri öğrencilerin bireysel
                               sunmalarını  isteyebilir.  Sözlü  sunum  noktasında  sorun  yaşayan  öğrencilere  yazılı
                               sunum veya akran desteği sağlanabilir.
         Ürün
                               ÜF2: Dergi oluşturma sürecinde öğrenciler ilgileri/istekleri doğrultusunda katkıda
                               bulunabilirler.  Öğrencilere  metin  yazma,  resim  yapma/boyama,  fotoğraf  kesme
                               veya düzenleme gibi  seçenekler sunulabilir.

                               FOÖD1: Öğrencilerin çalışmalarını rahat yapabilmesi için sınıfın fiziki şartları göz
                               önünde bulundurularak köşeler arasındaki mesafe ayarlanabilir, öğrencilerin bi-
                               reysel çalışmalarına imkân sunan çalışma düzeni oluşturabilir, sıralar birleştirilerek
                               grup çalışması için düzenlenebilir.
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  FOÖD2:  Öğretmen,  öğrencilerin  oluşturdukları  içerikleri  büyük  bir  grup  etkinliği
                               içerisinde ürüne dönüştürmeleri için sınıf ortamında sıraları birleştirerek tüm sınıfın
                               katılabileceği bir dergi hazırlama alanı oluşturabilir. Ayrıca sınıf dışı öğrenme orta-
                               mı olarak zenginleştirilmiş kütüphane, okul bahçesi de uygun şekilde tasarlanarak
                               kullanılabilir.

                                                                                                         45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50