Page 45 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 45
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 8
TEMA: AFETLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE
Etkinliğe COĞ.9.6.2. Afetleri sınıflandırabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Oluşum kaynağına göre afetleri belirler.
Basamaklandırılmış b) Oluşum kaynağına göre afetleri ayrıştırır.
Bilgi Birimleri c) Oluşum kaynağına göre afetleri tasnif eder.
d) Oluşum kaynağına göre afetleri etiketler.
Ön Koşul Beceriler/ Doğal süreçlerin neden olduğu yıkıcı doğa olaylarını, iklimi oluşturan bileşenleri ve
Temel Kabuller bu bileşenlerin etkilerini; tehlike, risk ve afet kavramlarını bildiği kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrencilerin ön bilgi sahibi olduğu afet türleri sınırlı olabilir ve afet türleriyle ilgili
İhtiyaçları benzer örnekler vererek sınırlı katkıda bulunabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Araştırma yapan öğrenciler için kitapların ya da dergilerin ilgili kısımları işaret-
lenebilir, ihtiyaç duyan öğrenciler için anahtar kelimeler verilerek istenilen içeriğin
bulunması kolaylaştırılabilir.
İçerik İF2: Öğretmen araştırma köşelerinde, öğrencilerden ne istediğini özetleyen yöner-
ge basamaklarını yazılı olarak paylaşabilir. Yönerge basamaklarını içeren yazılı
materyal üzerinde öğrencilerin düzeylerine göre basitleştirme veya zenginleştirme
yapılabilir.
SF1: Afetlerin oluşum türlerine göre gruplandırılmış hali öğrencilere yazılı, sözlü,
dijital ortamda verilebileceği gibi ihtiyaç duyan öğrenci için bilgi notu ya da grafik
hazırlanabilir.
Süreç
SF2: Öğrencilerin ilgi ve yeterlilikleri doğrultusunda öğretmen yönlendirmesi yapı-
larak uygun alanlarda çalışmaları sağlanabilir. Öğrencilerin bu alanlarda bireysel
veya küçük gruplar halinde organize olmaları desteklenebilir.
ÜF1: Öğretmen araştırma köşelerinden elde edilen ürünleri öğrencilerin bireysel
sunmalarını isteyebilir. Sözlü sunum noktasında sorun yaşayan öğrencilere yazılı
sunum veya akran desteği sağlanabilir.
Ürün
ÜF2: Dergi oluşturma sürecinde öğrenciler ilgileri/istekleri doğrultusunda katkıda
bulunabilirler. Öğrencilere metin yazma, resim yapma/boyama, fotoğraf kesme
veya düzenleme gibi seçenekler sunulabilir.
FOÖD1: Öğrencilerin çalışmalarını rahat yapabilmesi için sınıfın fiziki şartları göz
önünde bulundurularak köşeler arasındaki mesafe ayarlanabilir, öğrencilerin bi-
reysel çalışmalarına imkân sunan çalışma düzeni oluşturabilir, sıralar birleştirilerek
grup çalışması için düzenlenebilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri FOÖD2: Öğretmen, öğrencilerin oluşturdukları içerikleri büyük bir grup etkinliği
içerisinde ürüne dönüştürmeleri için sınıf ortamında sıraları birleştirerek tüm sınıfın
katılabileceği bir dergi hazırlama alanı oluşturabilir. Ayrıca sınıf dışı öğrenme orta-
mı olarak zenginleştirilmiş kütüphane, okul bahçesi de uygun şekilde tasarlanarak
kullanılabilir.
45