Page 46 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 46
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Afet Dergisi
Konu Afet Türleri
• Oluşum kaynağına göre afetleri belirler.
• Oluşum kaynağına göre afetleri ayrıştırır.
Öğrenme Hedefleri
• Oluşum kaynağına göre afetleri tasnif eder.
• Oluşum kaynağına göre afetleri etiketler.
Afetlerle ilgili dergiler, gazeteler, ders kitapları, bilgisayar, karton, renkli kağıtlar,
Materyaller
makas, yapıştırıcı, renkli kalemler
Süre 2 ders saati
Soru Cevap: Öğretmenin etkinlik açılışında öğrencilerin var olan bilgilerini ve afet
türleriyle ilgili yorumlarını soru cevap tekniği ile almasıdır.
Özetleme: Öğretmenin grup çalışmaları sonunda öğrencilerin oluşturduğu içerik-
leri tüm sınıfın daha rahat anlaması adına özetleyerek yazılı ve sözlü olarak ifade
etmesidir.
Araştırma Merkezleri: Öğrencilerin kendi ilgileri doğrultusunda arzu ettikleri afet
türünü araştırabilecekleri merkezlerin kurulmasıdır. Merkezlerde öğrencilerin araş-
tırmaları için gerekli materyallerle birlikte araştırma amacının ne olduğunu vurgu-
Etkinlik Açıklaması layan yönerge basamakları bulunmaktadır.
İş Birlikli Öğrenme: Etkinlik süreci boyunca öğrencilerin grup etkinliklerinde ortak
bir amaç doğrultusunda birbirleri ile eş güdümlü çalışma yapmasıdır.
Etkileşimli Dergi Oluşturma: Öğrencilerin afet türleri ve oluşum kaynakları ile ilgili
gerçekleştirdikleri çalışmaları yine kendi arzu ettikleri biçimde ve derinlikte grup
çalışmaları içerisinde basılı bir dergiye dönüştürmeleridir.
Akran Öğretimi: Küçük grup düzenlemesi bağlamlarında öğrencilerin araştırma
veya içerik oluşturmada akran desteğinin sunulmasıdır.
Öğrencilere “Oluşum kaynaklarına göre ne tür afetler vardır? Bu afetlerin özellik-
leriyle ilgili neler söyleyebilirsiniz?” diye sorularak öğrencilerden yorum yapmala-
rı istenir. Öğrencilere farklı afet türlerinin olduğu, bu afetlerin oluşum kaynağına
göre değiştiği bilgisi verilir; oluşum türleri gruplandırılarak öğrencilerle akıllı tahta-
da paylaşılır (SF1). Daha sonra öğrencilere özgün bir “Afet Dergisi” tasarlanacağı
söylenir. Öğretmen, önce çalışmaların yapılacağı beş köşe oluşturulacağını ve oluş-
turulan köşelerde tasarlanacak dergi için çalışma yapacaklarını öğrencilere söy-
Uygulama Süreci ler. Öğretmen sınıfta oluşum kaynağına göre afet türlerini temsil eden beş köşeyi
(jeolojik afetler, klimatik afetler, biyolojik afetler, sosyal afetler, teknolojik afetler)
konumlandırır (FÖOD1). Bu köşelere öğrencilerin afet türüyle ilgili araştırma ya-
pabilecekleri araçlar (ders kitapları, dergiler, araştırma raporları, gazete haberi,
makale, fotoğraf, çevrimiçi araçlar) yerleştirilir (İF1). İstedikleri köşede çalışabile-
cekleri ve istedikleri zaman köşelerini değiştirebilecekleri bilgisi öğrencilerle payla-
şılır (SF2). Öğretmen her köşeye araştırmada öğrencilerin neler yapabileceklerini
özetleyen yönerge basamaklarını bırakır (İF2).
46