Page 51 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Türkiye’de Sık Görülen Afetlere Hazırlanıyoruz!
         Konu                  Bütüncül Afet Yönetimi
                                 •  Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren şekil ve diyagramlardaki bile-
                                   şenleri anlamlandırır.
                                 •  Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren şekil ve diyagramlardaki bile-
                                   şenleri ve bu bileşenler arası ilişkileri çözümler.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren şekil ve diyagramlardaki bile-
                                   şenlerle ilgili sonuçlar çıkarır.
                                 •  Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren şekil ve diyagramlardaki bile-
                                   şenlerle ilgili ulaştığı sonuçları karşılaştırır.
                               Afete  hazırlıkla  ilgili  şekil  ve  diyagram  örnekleri,  keçeli  kalemler,  makas,  karton,
         Materyaller
                               renkli kağıtlar, boya kalemleri
         Süre                  2 ders saati
                               Esnek Gruplar: Öğretmen şekil ve diyagramların hazırlanması sürecinde ilgi ve ye-
                               teneklerine göre öğrencileri bireysel ve grup çalışmasına yönlendirebilir. Burada ak-
                               ran desteği sunacak seçenekleri oluşturabilir.

                               Akran Öğretimi: Öğretmen küçük grup düzenlemesinin içinde, öğrencilerin birbir-
                               lerini yetenekleri doğrultusunda destekleyerek birbirlerinden öğrenmelerini sağla-
                               yabilir.
         Etkinlik Açıklaması   Özetleme:  Öğrencilerin  tartışma  sürecinden  ortaya  çıkardıkları  bilgiler  yazılı  ve
                               sözlü olarak özetlenerek öğrencilere daha kapsamlı bir biçimde sunulabilir.
                               Tartışmacı Yaklaşım: Öğrencilerin var olan bilgileri üzerinden birbirlerinin fikirlerini
                               destekleyerek derse hazırlanmaları veya içeriği zenginleştirmeleri için fırsat yara-
                               tabilir.

                               İstasyon: Öğrencilerin araştırma yapmaları için ilgili alanlarda çalışmalarını yap-
                               malarıdır.

                               Öğretmen, etkinlik başlangıcında Türkiye’de en sık görülen dört afet türünü (dep-
                               rem, orman yangını, sel-taşkın ve heyelan) tahtaya yazarak, “Bu afetlerle ilgili yapıl-
                               ması gerekenler nelerdir?” sorusunu sorar. Öğrencilerin kendi aralarında tartışma-
                               larını ister (SF1). Tartışmanın tamamlanmasının ardından öğretmen, öğrencilerin
         Uygulama Süreci       cevaplarını özetler (SF2).

                               Bu etkinlikte bütüncül afet yönetimini oluşturan bileşenler, tablo, grafik, şekil ve/
                               veya diyagramlar Afet ve Acil Durum Yönetim Başkanlığı elektronik sitesinden (htt-
                               ps://www.afad.gov.tr/) faydalanabileceklerini ve sonrasında öğrencilerin kendi şe-
                               kil-diyagramlarını yapacaklarını ifade eder.

                               Öğrencilerle tüm afet türlerinin yer aldığı diyagram ve şekiller paylaşılır (İF1). Öğ-
                               rencilerden paylaşılan bu diyagram ve şekilleri incelemeleri istenir. Öğrencilerin in-
                               celemelerini tamamlamalarının ardından öğrencilere, “Diyagramlarda ve şekillerde
         Değerlendirme         afetlere hazırlıkla ilgili hangi bilgiler yer alıyor?” sorusu sorularak öğrencilerin dü-
                               şüncelerini paylaşmalarını ister. (SF3). Öğrenciler düşüncelerini paylaştıktan sonra
                               öğretmen afete hazırlıkla ilgili afet öncesi, sırası ve sonrasına ait bilgiler paylaşır.
                               (SF4).




                                                                                                         51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56