Page 51 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 51
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Türkiye’de Sık Görülen Afetlere Hazırlanıyoruz!
Konu Bütüncül Afet Yönetimi
• Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren şekil ve diyagramlardaki bile-
şenleri anlamlandırır.
• Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren şekil ve diyagramlardaki bile-
şenleri ve bu bileşenler arası ilişkileri çözümler.
Öğrenme Hedefleri
• Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren şekil ve diyagramlardaki bile-
şenlerle ilgili sonuçlar çıkarır.
• Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren şekil ve diyagramlardaki bile-
şenlerle ilgili ulaştığı sonuçları karşılaştırır.
Afete hazırlıkla ilgili şekil ve diyagram örnekleri, keçeli kalemler, makas, karton,
Materyaller
renkli kağıtlar, boya kalemleri
Süre 2 ders saati
Esnek Gruplar: Öğretmen şekil ve diyagramların hazırlanması sürecinde ilgi ve ye-
teneklerine göre öğrencileri bireysel ve grup çalışmasına yönlendirebilir. Burada ak-
ran desteği sunacak seçenekleri oluşturabilir.
Akran Öğretimi: Öğretmen küçük grup düzenlemesinin içinde, öğrencilerin birbir-
lerini yetenekleri doğrultusunda destekleyerek birbirlerinden öğrenmelerini sağla-
yabilir.
Etkinlik Açıklaması Özetleme: Öğrencilerin tartışma sürecinden ortaya çıkardıkları bilgiler yazılı ve
sözlü olarak özetlenerek öğrencilere daha kapsamlı bir biçimde sunulabilir.
Tartışmacı Yaklaşım: Öğrencilerin var olan bilgileri üzerinden birbirlerinin fikirlerini
destekleyerek derse hazırlanmaları veya içeriği zenginleştirmeleri için fırsat yara-
tabilir.
İstasyon: Öğrencilerin araştırma yapmaları için ilgili alanlarda çalışmalarını yap-
malarıdır.
Öğretmen, etkinlik başlangıcında Türkiye’de en sık görülen dört afet türünü (dep-
rem, orman yangını, sel-taşkın ve heyelan) tahtaya yazarak, “Bu afetlerle ilgili yapıl-
ması gerekenler nelerdir?” sorusunu sorar. Öğrencilerin kendi aralarında tartışma-
larını ister (SF1). Tartışmanın tamamlanmasının ardından öğretmen, öğrencilerin
Uygulama Süreci cevaplarını özetler (SF2).
Bu etkinlikte bütüncül afet yönetimini oluşturan bileşenler, tablo, grafik, şekil ve/
veya diyagramlar Afet ve Acil Durum Yönetim Başkanlığı elektronik sitesinden (htt-
ps://www.afad.gov.tr/) faydalanabileceklerini ve sonrasında öğrencilerin kendi şe-
kil-diyagramlarını yapacaklarını ifade eder.
Öğrencilerle tüm afet türlerinin yer aldığı diyagram ve şekiller paylaşılır (İF1). Öğ-
rencilerden paylaşılan bu diyagram ve şekilleri incelemeleri istenir. Öğrencilerin in-
celemelerini tamamlamalarının ardından öğrencilere, “Diyagramlarda ve şekillerde
Değerlendirme afetlere hazırlıkla ilgili hangi bilgiler yer alıyor?” sorusu sorularak öğrencilerin dü-
şüncelerini paylaşmalarını ister. (SF3). Öğrenciler düşüncelerini paylaştıktan sonra
öğretmen afete hazırlıkla ilgili afet öncesi, sırası ve sonrasına ait bilgiler paylaşır.
(SF4).
51