Page 52 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 52

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen daha önceden hazırladığı afet türü ve hazırlık süreci seçim tablosunu öğ-
                               rencilere sunar.
                               Ardından öğrencilerin seçecekleri afet türüne yönelik kendi diyagramlarını oluştur-
                               ma aşamasına geçilir. Öğretmen öğrencilerden diyagram ve şekil oluşturmaları için
                               bir afet türünü seçmelerini ister (SF5). Öğrencilere, seçim tablolarını incelendikten
                               sonra bireysel veya gruplar halinde çalışılabileceği ve benzer tercihler yapanların
                               bir araya gelebileceği söylenir. Öğretmen bireysel çalışmaya ve grup çalışmasına

         Değerlendirme         karar veren öğrencilerin çalışma alanlarını oluşturmalarına yardımcı olur (FOÖD1).
                               Sıra düzeninin oluşturulmasının ardından öğrencilere diyagram ve şekil tasarlarken
                               kullanabilecekleri materyaller sağlanır. Öğrenciler şekil ve diyagramları hazırlar-
                               ken öğretmen, grup ve bireysel çalışanları eş zamanlı olarak kontrol eder. Şekil ve
                               diyagramların  tasarlanmasının  ardından  öğretmen,  sınıfın  boş  bir  duvarına  afet
                               türleri (deprem, sel-taşkın, heyelan, orman yangını) ve hazırlık süreçlerinin (afet ön-
                               cesi, sırası ve sonrası) yer aldığı etiketler yapıştırır. Ardından öğretmen her bir öğ-
                               renciden, hazırladığı diyagram ve şekli ilgili afet ve hazırlık sürecinin olduğu bölüme
                               yapıştırmalarını ister (ÜF1).
                               Öğretmen,  ürünlerin  tamamlanmasının  ardından  “Afetlere  hazırlanmak  neden
                               önemlidir?” sorusunu sorar. Sonrasında öğrencilerden bu soruyu düşünerek afetle-
                               re hazırlanmanın neden önemli olduğu hakkında evde bir ürün hazırlamaları istenir
         Kullanılan Evrensel
         Tasarım Ögeleri       (ÜF2).  Ürünleri  bir  sonraki  derse  getirmeleri  söylenir.  Hazırlanan  ürünler  kontrol
                               listesi ile değerlendirilecektir. Kontrol listesi hazırlanırken 9. sınıfta diğer etkinlikler
                               için  hazırlanan  kontrol  listelerinden  yararlanılabilir.  Ödevler  öğrencinin  portfolyo
                               dosyasına eklenir.
                                 •   Gereksinimi  olan  öğrenciler  için  özelleştirilmiş  okuma  ve  yazma  materyalleri
                                   sağlama
                                 •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •   Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •   Her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme




























    52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57