Page 52 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 52
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen daha önceden hazırladığı afet türü ve hazırlık süreci seçim tablosunu öğ-
rencilere sunar.
Ardından öğrencilerin seçecekleri afet türüne yönelik kendi diyagramlarını oluştur-
ma aşamasına geçilir. Öğretmen öğrencilerden diyagram ve şekil oluşturmaları için
bir afet türünü seçmelerini ister (SF5). Öğrencilere, seçim tablolarını incelendikten
sonra bireysel veya gruplar halinde çalışılabileceği ve benzer tercihler yapanların
bir araya gelebileceği söylenir. Öğretmen bireysel çalışmaya ve grup çalışmasına
Değerlendirme karar veren öğrencilerin çalışma alanlarını oluşturmalarına yardımcı olur (FOÖD1).
Sıra düzeninin oluşturulmasının ardından öğrencilere diyagram ve şekil tasarlarken
kullanabilecekleri materyaller sağlanır. Öğrenciler şekil ve diyagramları hazırlar-
ken öğretmen, grup ve bireysel çalışanları eş zamanlı olarak kontrol eder. Şekil ve
diyagramların tasarlanmasının ardından öğretmen, sınıfın boş bir duvarına afet
türleri (deprem, sel-taşkın, heyelan, orman yangını) ve hazırlık süreçlerinin (afet ön-
cesi, sırası ve sonrası) yer aldığı etiketler yapıştırır. Ardından öğretmen her bir öğ-
renciden, hazırladığı diyagram ve şekli ilgili afet ve hazırlık sürecinin olduğu bölüme
yapıştırmalarını ister (ÜF1).
Öğretmen, ürünlerin tamamlanmasının ardından “Afetlere hazırlanmak neden
önemlidir?” sorusunu sorar. Sonrasında öğrencilerden bu soruyu düşünerek afetle-
re hazırlanmanın neden önemli olduğu hakkında evde bir ürün hazırlamaları istenir
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri (ÜF2). Ürünleri bir sonraki derse getirmeleri söylenir. Hazırlanan ürünler kontrol
listesi ile değerlendirilecektir. Kontrol listesi hazırlanırken 9. sınıfta diğer etkinlikler
için hazırlanan kontrol listelerinden yararlanılabilir. Ödevler öğrencinin portfolyo
dosyasına eklenir.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma ve yazma materyalleri
sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
52