Page 53 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 53

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 10


        TEMA: BÖLGELER, ÜLKELER VE KÜRESEL BAĞLANTILAR
         Etkinliğe             COĞ.9.7.1.  Bölgelerin  belirlenmesinde  kullanılan  kriterlere  göre  bölge  hakkında
         Dönüştürülecek        çıkarım yapabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Bölge ve bölge sınırı hakkında varsayımda bulunur.
                               b) Bölge ve bölge sınırındaki örüntüleri listeler.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       c) Bölgeyi ve bölge sınırlarını karşılaştırır.
                               ç) Bölge ve bölge sınırları hakkında önerme sunar.
                               d) Bölgeyi ve bölge sınırlarını değerlendirir.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin bölge kavramı hakkında temel bilgilere sahip olduğunu,  Türkiye’nin
         Temel Kabuller        sınırlarını, komşularını ve idari birimlerini bildiği kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Bölgeyle ilgili sorulan sorulara öğrenciler yanıt vermekte zorlanabilir veya sınırlı ya-
         İhtiyaçları           nıtlar çıkabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Bölgeler hakkında izletilen video içeriği doküman halinde öğrencilere sunula-
                               bilir.
                               İF2: Bilgi notlarının içeriği öğrenci ihtiyaçlarına göre zenginleştirilebilir ya da sa-
         İçerik
                               deleştirilebilir. Bilgi notları tahtaya yansıtılarak öğretmen, özetleme de yapabilir.
                               İF3: Öğretmen poster örneklerini dijital olarak tahtada paylaşarak öğrencilerin fi-
                               kir oluşturmalarını destekleyebilir.
                               SF1: Öğrencilere beyin fırtınası yapma imkanı sunularak akran öğrenmesi destek-
                               lenebilir. Gönüllü öğrencilere öncelik verilebilir.
                               SF2: Öğretmen özetleme yaparak konu ile ilgili kavramların paylaşımını sunu içe-
                               risinde tahtaya yansıtabilir. Örnek görseller ile kavramın anlaşılırlığını destekleye-
                               bilir.

                               SF3: Öğretmen öğrencilerden akıllarına gelen kavramları not almalarının yanı sıra
                               sesli olarak söylemelerini isteyebilir böylelikle akran öğretimi desteklenebilir.
         Süreç                 SF4: Öğretmen konu ile ilgili anahtar kelimeleri öğrencilere hatırlatarak tartışma-
                               nın verimli geçmesine yardımcı olabilir. Gerekli durumlarda dersin akışını aksatma-
                               yacak şekilde öğrencilere ek süre verebilir.
                               SF5: Gruplar arası bir galeri yürüyüşü düzenlenir. Her grup, diğer grupların pos-
                               terlerini inceler ve posterlerin yanına yapışkan notlar ile yorumlarını ve sorularını
                               yazar. Poster hazırlayan gruplar sorulara cevap verir.
                               SF6: Öğrenciler ilgi ve istekleri doğrultusunda grup oluşturabilecekleri gibi bireysel
                               olarak da sürece katılabilir.








                                                                                                         53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58