Page 49 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 8
TEMA: AFETLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE
Etkinliğe COĞ.9.6.3. Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını tablo, grafik, şekil ve/veya di-
Dönüştürülecek yagramlar aracılığıyla yorumlayabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren tablo, grafik, şekil ve/veya di-
yagramlardaki bileşenleri anlamlandırır.
b) Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren tablo, grafik, şekil ve/veya di-
Basamaklandırılmış yagramlardaki bileşenleri ve bu bileşenler arası ilişkileri çözümler.
Bilgi Birimleri c) Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren tablo, grafik, şekil ve/veya di-
yagramlardaki bileşenlerle ilgili sonuçlar çıkarır.
ç) Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren tablo, grafik, şekil ve/veya di-
yagramlardaki bileşenlerle ilgili ulaştığı sonuçları karşılaştırır.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin afetlerle ilgili temel kavram ve konuları ile temel iklim bilgisi konuları
Temel Kabuller hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Afetlerle ilgili yapılması gerekenlerden yola çıkarak önerilerde bulunmakta zorluk
İhtiyaçları yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilerin oluşturduğu afete hazırlık diyagramlarının sunulması-
nın ardından diyagramların temel mesajlarını özetleyerek öğrencilerle tekrar pay-
İçerik
laşabilir. Burada bireysel bilgi kartları kullanılabileceği gibi görsel olarak içeriğe
erişimde güçlük çeken öğrenciler için sesli betimleme de kullanılabilir.
SF1: Tartışma sırasında öğrencilere anahtar kelimeler/sözlü ya da görsel ipucu
sağlanarak öğrencilerin sesli betimleme, yazılı ve görsel unsurlar kullanarak tartış-
maya katılmaları sağlanabilir.
SF2: Öğretmen özetlemeyi yaparken sözlü ifade edebileceği gibi konu ile önceden
hazırlanmış bilgi notlarını öğrencilerle paylaşabilir.
SF3: Öğretmen öğrencilerin düşüncelerini paylaşmalarını sözlü olarak isteyebi-
leceği gibi yazılı olarak da isteyebilir. Düşüncelerini sözlü paylaşmak isteyenlere
öncelik verilerek düşüncelerini yazılı olarak paylaşmak isteyen öğrenciler için süre
tanınabilir. Yazılı ifade eden öğrencilerin cevapları öğretmen tarafından okunabilir.
Süreç
SF4: Öğretmen, afete hazırlık diyagramlarına ilişkin öğrencilerin tartışma sonuç-
larını özetleyip afete hazırlık süreçlerini vurgulayarak paylaşabilir. Tahtada vurgu-
lanmak istenen içeriğe görsel erişimde güçlük çeken çocuklar için sesli betimleme
kullanılabilir. Ayrıca içeriğin öğrenciler için daha kalıcı olabilmesi adına bireysel
bilgi notları sunulabilir.
SF5: Burada seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için seçenekler azaltılabilir. Se-
çenek içerikleri basitleştirilerek öğrencilerin seçim yapması kolaylaştırılabilir. İhti-
yaç duyan öğrenciler için öğretmen, grup yönlendirmesi yapabilir, ilgileri doğrultu-
sunda hazırlamak istedikleri içeriğe karar vermelerini isteyebilir.
49