Page 49 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 49

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK  8


        TEMA: AFETLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE
         Etkinliğe             COĞ.9.6.3. Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını tablo, grafik, şekil ve/veya di-
         Dönüştürülecek        yagramlar aracılığıyla yorumlayabilme
         Öğrenme Çıktıları
                               a) Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren tablo, grafik, şekil ve/veya di-
                               yagramlardaki bileşenleri anlamlandırır.
                               b) Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren tablo, grafik, şekil ve/veya di-
         Basamaklandırılmış    yagramlardaki bileşenleri ve bu bileşenler arası ilişkileri çözümler.
         Bilgi Birimleri       c) Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren tablo, grafik, şekil ve/veya di-
                               yagramlardaki bileşenlerle ilgili sonuçlar çıkarır.
                               ç) Bütüncül afet yönetimi uygulamalarını gösteren tablo, grafik, şekil ve/veya di-
                               yagramlardaki bileşenlerle ilgili ulaştığı sonuçları karşılaştırır.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin afetlerle ilgili temel kavram ve konuları ile temel iklim bilgisi konuları
         Temel Kabuller        hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Afetlerle ilgili yapılması gerekenlerden yola çıkarak önerilerde bulunmakta zorluk
         İhtiyaçları           yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen öğrencilerin oluşturduğu afete hazırlık diyagramlarının sunulması-
                               nın ardından diyagramların temel mesajlarını özetleyerek öğrencilerle tekrar pay-
         İçerik
                               laşabilir. Burada bireysel bilgi kartları kullanılabileceği gibi görsel olarak içeriğe
                               erişimde güçlük çeken öğrenciler için sesli betimleme de kullanılabilir.
                               SF1:  Tartışma  sırasında  öğrencilere  anahtar  kelimeler/sözlü  ya  da  görsel  ipucu
                               sağlanarak öğrencilerin sesli betimleme, yazılı ve görsel unsurlar kullanarak tartış-
                               maya katılmaları sağlanabilir.

                               SF2: Öğretmen özetlemeyi yaparken sözlü ifade edebileceği gibi konu ile önceden
                               hazırlanmış bilgi notlarını öğrencilerle paylaşabilir.

                               SF3:  Öğretmen  öğrencilerin  düşüncelerini  paylaşmalarını  sözlü  olarak  isteyebi-
                               leceği  gibi  yazılı  olarak  da  isteyebilir.  Düşüncelerini  sözlü  paylaşmak  isteyenlere
                               öncelik verilerek düşüncelerini yazılı olarak paylaşmak isteyen öğrenciler için süre
                               tanınabilir. Yazılı ifade eden öğrencilerin cevapları öğretmen tarafından okunabilir.
         Süreç
                               SF4: Öğretmen, afete hazırlık diyagramlarına ilişkin öğrencilerin tartışma sonuç-
                               larını özetleyip afete hazırlık süreçlerini vurgulayarak paylaşabilir. Tahtada vurgu-
                               lanmak istenen içeriğe görsel erişimde güçlük çeken çocuklar için sesli betimleme
                               kullanılabilir.  Ayrıca  içeriğin  öğrenciler  için  daha  kalıcı  olabilmesi  adına  bireysel
                               bilgi notları sunulabilir.

                               SF5: Burada seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için seçenekler azaltılabilir. Se-
                               çenek içerikleri basitleştirilerek öğrencilerin seçim yapması kolaylaştırılabilir. İhti-
                               yaç duyan öğrenciler için öğretmen, grup yönlendirmesi yapabilir, ilgileri doğrultu-
                               sunda hazırlamak istedikleri içeriğe karar vermelerini isteyebilir.




                                                                                                         49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54