Page 47 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 47
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrencilere; afet türlerinin özelliklerini içeren metinler hazırlayabilecekleri, haber-
ler yazabilecekleri, afetleri örnekleyen resimler yapabilecekleri, fotoğraflar bulabi-
lecekleri söylenir. Öğretmen, köşelerdeki çalışmaların tamamlanmasının ardından
Değerlendirme oluşturulan ürünlerin sunulacağını belirterek herkesin bireysel ya da grup olarak
hazırladığı ürünleri sırası geldiğinde sunmasını ister (ÜF1). Öğretmen, öğrencilerin
sunduğu afet türleri ile ilgili ürünü, oluşum kaynağını vurgulayarak özetler. Köşeler
bir araya getirilerek dergi hazırlama alanı oluşturulur (FÖOD2).
Öğretmen dergi hazırlama alanına, öğrencilerin hazırlamış oldukları ürünlerle bir-
likte dergi oluştururken kullanacakları materyalleri getirerek öğrencilerden hazır-
lamalarını ister. Öğrenciler “Afet Dergisi” oluşturur (ÜF2). Süreç içerisinde öğrenci-
lerin derse katılımı ve hazırladıkları ürünler üzerinden öğrencilerin performansları
Kullanılan Evrensel değerlendirilir. Öğrencilerin hazırladıkları ürünler için performans değerlendirme
Tasarım Ögeleri ölçeği kullanılacaktır. Değerlendirme ölçeği için http://meb.ai/UW8PWDJ linkin-
de yer alan Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’ndan yarar-
lanılabilir.
Ayrıca hazırlanan dergiler için kontrol listesi kullanılacaktır. Örnek kontrol listesi
ekte verilmiştir.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Kullanılan Evrensel nekleri sunma
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
47