Page 47 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 47

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilere; afet türlerinin özelliklerini içeren metinler hazırlayabilecekleri, haber-
                               ler yazabilecekleri, afetleri örnekleyen resimler yapabilecekleri, fotoğraflar bulabi-
                               lecekleri söylenir. Öğretmen, köşelerdeki çalışmaların tamamlanmasının ardından
         Değerlendirme         oluşturulan ürünlerin sunulacağını belirterek herkesin bireysel ya da grup olarak
                               hazırladığı ürünleri sırası geldiğinde sunmasını ister (ÜF1). Öğretmen, öğrencilerin
                               sunduğu afet türleri ile ilgili ürünü, oluşum kaynağını vurgulayarak özetler. Köşeler
                               bir araya getirilerek dergi hazırlama alanı oluşturulur (FÖOD2).
                               Öğretmen dergi hazırlama alanına, öğrencilerin hazırlamış oldukları ürünlerle bir-
                               likte dergi oluştururken kullanacakları materyalleri getirerek öğrencilerden hazır-
                               lamalarını ister. Öğrenciler “Afet Dergisi” oluşturur (ÜF2). Süreç içerisinde öğrenci-
                               lerin derse katılımı ve hazırladıkları ürünler üzerinden öğrencilerin performansları
         Kullanılan Evrensel   değerlendirilir. Öğrencilerin hazırladıkları ürünler için performans değerlendirme
         Tasarım Ögeleri       ölçeği kullanılacaktır. Değerlendirme ölçeği için http://meb.ai/UW8PWDJ linkin-
                               de yer alan Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’ndan yarar-
                               lanılabilir.
                               Ayrıca  hazırlanan  dergiler  için  kontrol  listesi  kullanılacaktır.  Örnek  kontrol  listesi
                               ekte verilmiştir.

                                 •   Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •   Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •   Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •   Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
                                 •   Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Kullanılan Evrensel       nekleri sunma
         Tasarım Ögeleri         •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)





























                                                                                                         47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52