Page 42 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 42

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 7


        TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
         Etkinliğe             COĞ.9.4.3. Türkiye ve farklı ülkelerin nüfus piramitlerinden yararlanarak demog-
         Dönüştürülecek        rafik dönüşüm sürecini yorumlayabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a)  Türkiye  ve  farklı  ülkelerin  nüfus  piramitlerini  demografik  dönüşüm  modeline
                               göre anlamlandırır.

                               b) Demografik dönüşüm modelinin aşamalarını doğum ve ölüm oranı ile nüfus ya-
         Basamaklandırılmış    pısı arasındaki ilişkiye göre çözümler.
         Bilgi Birimleri       c)  Türkiye  ve  farklı  ülkelerin  nüfus  piramitlerini  demografik  dönüşüm  modelinin
                               aşamaları ile ilişkilendirerek buradan sonuç çıkarır.

                               ç) Türkiye ve farklı ülkelerin nüfus piramitleri ile demografik dönüşüm modelinin
                               aşamalarını ilişkilendirerek elde ettiği sonuçları karşılaştırır.

                               Öğrencilerin nüfus, nüfus sayımı, nüfusun yapısı gibi kavramların yanı sıra Türki-
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        ye’nin geçmişten bugüne kadar olan nüfus özellikleri hakkında bilgi sahibi olduğu
                               kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler geleceğe yönelik öngörülerde bulunmakta zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Bilgi notlarının içeriği öğrenci performansları doğrultusunda sadeleştirilerek
                               öğrencilere sunulabilir.
                               İF2: Tahtayı görmekte güçlük çeken öğrenciler için örnek, yazılı halde de verilebilir.
         İçerik
                               Ayrıca sınıf imkanlarına göre örnek piramit dijital olarak tahtaya yansıtılabilir.
                               İF3: Çalışma kağıtları birden fazla formda oluşturulabilir ve zorluk seviyeleri belir-
                               lenerek öğrencilere seçme fırsatı sunulabilir.
                               SF1: Öğretmen cevapları alırken desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere öncelik tanı-
                               yabilir.
         Süreç
                               SF2: Tartışmaya sözlü olarak katılmakta zorluk yaşayan öğrenciler için yazılı ola-
                               rak düşüncelerini paylaşma imkanı sunulabilir.

                               ÜF1: Öğretmen ihtiyaç duyan öğrenciler için ek süre verebilir, yazmakta güçlük çe-
                               ken öğrencilere sözlü ifade etme seçeneği sunabilir.
         Ürün                  ÜF2: Kontrol listesinde öğrencilerin gösterdiği çaba, verilen görevlere aktif katılım,
                               birbirleriyle  iş  birliği  içinde  çalışabilme  ve  verileri  uygun  şekilde  yorumlayabilme
                               becerileri değerlendirilebilir.
                               FÖOD1: Fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için grup düzenlemelerine uy-
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  gun hareket alanı açılabilir. Öğretmen kontrolünde dijital araçlar kullanmak iste-
                               yen öğrenciler için uygun ortam oluşturulabilir.








    42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47