Page 42 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 42
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 7
TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.9.4.3. Türkiye ve farklı ülkelerin nüfus piramitlerinden yararlanarak demog-
Dönüştürülecek rafik dönüşüm sürecini yorumlayabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Türkiye ve farklı ülkelerin nüfus piramitlerini demografik dönüşüm modeline
göre anlamlandırır.
b) Demografik dönüşüm modelinin aşamalarını doğum ve ölüm oranı ile nüfus ya-
Basamaklandırılmış pısı arasındaki ilişkiye göre çözümler.
Bilgi Birimleri c) Türkiye ve farklı ülkelerin nüfus piramitlerini demografik dönüşüm modelinin
aşamaları ile ilişkilendirerek buradan sonuç çıkarır.
ç) Türkiye ve farklı ülkelerin nüfus piramitleri ile demografik dönüşüm modelinin
aşamalarını ilişkilendirerek elde ettiği sonuçları karşılaştırır.
Öğrencilerin nüfus, nüfus sayımı, nüfusun yapısı gibi kavramların yanı sıra Türki-
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller ye’nin geçmişten bugüne kadar olan nüfus özellikleri hakkında bilgi sahibi olduğu
kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler geleceğe yönelik öngörülerde bulunmakta zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: Bilgi notlarının içeriği öğrenci performansları doğrultusunda sadeleştirilerek
öğrencilere sunulabilir.
İF2: Tahtayı görmekte güçlük çeken öğrenciler için örnek, yazılı halde de verilebilir.
İçerik
Ayrıca sınıf imkanlarına göre örnek piramit dijital olarak tahtaya yansıtılabilir.
İF3: Çalışma kağıtları birden fazla formda oluşturulabilir ve zorluk seviyeleri belir-
lenerek öğrencilere seçme fırsatı sunulabilir.
SF1: Öğretmen cevapları alırken desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere öncelik tanı-
yabilir.
Süreç
SF2: Tartışmaya sözlü olarak katılmakta zorluk yaşayan öğrenciler için yazılı ola-
rak düşüncelerini paylaşma imkanı sunulabilir.
ÜF1: Öğretmen ihtiyaç duyan öğrenciler için ek süre verebilir, yazmakta güçlük çe-
ken öğrencilere sözlü ifade etme seçeneği sunabilir.
Ürün ÜF2: Kontrol listesinde öğrencilerin gösterdiği çaba, verilen görevlere aktif katılım,
birbirleriyle iş birliği içinde çalışabilme ve verileri uygun şekilde yorumlayabilme
becerileri değerlendirilebilir.
FÖOD1: Fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için grup düzenlemelerine uy-
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri gun hareket alanı açılabilir. Öğretmen kontrolünde dijital araçlar kullanmak iste-
yen öğrenciler için uygun ortam oluşturulabilir.
42