Page 41 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 41

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen oluşturulan istasyonlara dergiler, gazete haberleri, haritalar, coğrafya
                               ders kitabı gibi araştırma kaynaklarını bırakır. İstasyonlar menüdeki ilgili alanla-
                               rın  sorularını  cevaplamak  için  kullanılır.  Öğretmen,  öğrencilere  isteklerine  göre
                               ikili gruplar halinde çalışabileceklerini söyleyerek etkinliği başlatır (SF1). Öğrenci-
                               ler menüyü kullanarak istasyonları  ziyaret edip ilgi ve yeterlilikleri doğrultusunda
                               etkinliği tamamlar (ÜF1). Etkinlik boyunca öğrenciler menüyü kendilerine rehber
                               edinirler. Etkinliğin tamamlanmasının ardından sınıf eski hâline getirilir. Öğretmen
                               menüde yer alan yemeklerin tamamı hakkında özetleme yapar (SF2). Bu süreçte
                               öğrencilerden yaptıkları çalışmalardan örnekler paylaşmalarını ister, bu örnekler-
                               den uygun olanları tahtaya yazar (İF3). Süreç boyunca menüde yer alan her bir
                               ürün hakkında konuşularak etkinlik tamamlanır.


                               Değerlendirme aracı olarak çalışma kâğıdı, kavram haritası ve performans görevi
                               kullanılacaktır.
         Değerlendirme         Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı 10. sınıf örnek 7, 8 ve 9 kullanıla-
                               bilir (ÜF2). Değerlendirme örneklerine; http://meb.ai/UW8PWDJ uzantısında yer
                               alan Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’ndan ulaşılabilir.
                                 •   Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •   Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •   Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •   Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
                                 •   Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
         Kullanılan Evrensel     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
                                   yaçlarına uygun hedefler belirleme



























                                                                                                         41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46