Page 54 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               ÜF1: Öğrenciler poster hazırlama sürecinde kendi içlerinde görev dağılımı yapabi-
                               lirler. Postere eklenmesi istenilen içerik öğrencilere görev yönergeleri şeklinde veri-
                               lebilir. Öğrencilere hazırlanan içeriğe istekleri ve ilgileri doğrultusunda yazı, resim,
                               hazır görseller ekleme fırsatı sunulabilir.
                               ÜF2: Öğrencilere ürünlerini yazılı, dijital vb. formlarda hazırlama fırsatı sunulabilir.

                               ÜF3: Öğrenciler tercih ettikleri şekilde sunumlarını yaparlar. Örneğin yazılı, sözlü
                               ya da dijital içerik hazırlayarak sunum yapabilirler.

         Ürün                  ÜF4:  Öğrenciler,  öğretmenin  hazırladığı  tanılayıcı  dallanmış  ağaç  formlarından
                               birini kullanarak bölge sınırları ile ilgili belirleyici ifadeleri değerlendirebilir. Ayrıca
                               değerlendirme için kullanılacak olan tanılayıcı dallanmış ağaç formu, öğrencilere
                               üç ayrı şekilde tasarlanıp sunulabilir. Tasarlanan bu üç form herhangi bir yönlendir-
                               me içermeyen boş şablon, yalnızca başlıkları içeren şablon ve kısmen detaylandırıl-
                               mış şablon formunda oluşturulabilir.
                               Ayrıca formlar dijital olarak oluşturulup ders sonunda  öğrencilere bireysel olarak
                               ev ödevi şeklinde sunulabilir. İsteyen öğrenci Web2 araçlarını kullanarak kendi ta-
                               nılayıcı dallanmış ağacını tasarlayabilir.

         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1:  Öğretmen  fiziksel  erişimde  güçlük  yaşayan  öğrenciler  için  yükselticiler
         Ortamı Düzenlemeleri  kullanabilir. Sıralar arasında hareketin kolay olması adına genişliğe dikkat edebilir.

















































    54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59