Page 54 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 54
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ÜF1: Öğrenciler poster hazırlama sürecinde kendi içlerinde görev dağılımı yapabi-
lirler. Postere eklenmesi istenilen içerik öğrencilere görev yönergeleri şeklinde veri-
lebilir. Öğrencilere hazırlanan içeriğe istekleri ve ilgileri doğrultusunda yazı, resim,
hazır görseller ekleme fırsatı sunulabilir.
ÜF2: Öğrencilere ürünlerini yazılı, dijital vb. formlarda hazırlama fırsatı sunulabilir.
ÜF3: Öğrenciler tercih ettikleri şekilde sunumlarını yaparlar. Örneğin yazılı, sözlü
ya da dijital içerik hazırlayarak sunum yapabilirler.
Ürün ÜF4: Öğrenciler, öğretmenin hazırladığı tanılayıcı dallanmış ağaç formlarından
birini kullanarak bölge sınırları ile ilgili belirleyici ifadeleri değerlendirebilir. Ayrıca
değerlendirme için kullanılacak olan tanılayıcı dallanmış ağaç formu, öğrencilere
üç ayrı şekilde tasarlanıp sunulabilir. Tasarlanan bu üç form herhangi bir yönlendir-
me içermeyen boş şablon, yalnızca başlıkları içeren şablon ve kısmen detaylandırıl-
mış şablon formunda oluşturulabilir.
Ayrıca formlar dijital olarak oluşturulup ders sonunda öğrencilere bireysel olarak
ev ödevi şeklinde sunulabilir. İsteyen öğrenci Web2 araçlarını kullanarak kendi ta-
nılayıcı dallanmış ağacını tasarlayabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için yükselticiler
Ortamı Düzenlemeleri kullanabilir. Sıralar arasında hareketin kolay olması adına genişliğe dikkat edebilir.
54