Page 32 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 32

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          İklim Ağacı
         Konu                  İklim Türleri
                                 •   Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kullana-
                                   rak oluşturacağı tablo, grafik, şekil ve/veya diyagramın amacını belirler.
                                 •   Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kullana-
                                   rak oluşturacağı tablo, grafik, şekil ve/veya diyagramın türü için gerekli olan
                                   araç gereci belirler.
                                 •   Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini toplar.
         Öğrenme Hedefleri       •   Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini sınıflan-
                                   dırır.
                                 •   Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini tablo,
                                   grafik, şekil ve/veya diyagram şeklinde görselleştirir.
                                 •   Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kullana-
                                   rak görselleştirdiği tablo, grafik, şekil ve/veya diyagramı amacına uygun kulla-
                                   nır.

         Materyaller           Renkli kalemler, fon kartonu, keçeli kalem, yazıcı, bilgisayar, renkli kâğıtlar
         Süre                  2 ders saati
                               Akran Öğretimi: Grup etkinlikleri sırasında öğrencilerin grafik işleme, iklim türleri-
                               nin özelliklerini özetleme alanlarında birbirlerini desteklemeleridir.
                               İş Birlikli Öğrenme: Öğrencilerin grup etkinlikleri sırasında kendilerine sunulan çe-
                               şitli şehirlerin iklim verilerini işlemleme ve iklim özelliklerini özetleme noktasında iş
                               birliği yaparak ürün oluşturup öğrenmeleridir.

                               Açık Anlatım:  Öğretmenin  etkinlik  başında  öğrencilerin  grafik  işleme  ve  yorum-
                               lama noktasında kendilerinden talep edilen düzeyde bir örnek üzerinden anlatım
         Etkinlik Açıklaması   yapılmasıdır.
                               Seçim Panosu: Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda çalışmak istedikleri iklim türü ve
                               şehri seçmeleri için yazılı ve görsel kullanılarak oluşturulan seçim tablosunun kulla-
                               nılmasıdır.

                               Özetleme: Öğretmenin, etkinlik boyunca öğrencilerin ortaya çıkardığı iklim türle-
                               riyle ilgili özellikleri etkinlik sonunda özetlemesidir.

                               Küçük Grup: Öğrencilerin aynı iklim türleriyle ilgili çalışmalarını yapmaları için bir
                               araya gelmeleridir.

                               Öğrencilere bu derste Türkiye’den ve dünyadan farklı merkezlerin inceleneceği, bu
                               merkezlerin  sıcaklık ve yağış verilerini kullanarak iklim özellikleri hakkında çıkarım-
                               lar yapılacağı ve iklim özellikleriyle ilgili grafik oluşturulacağı söylenerek derse giriş
                               yapılır. Yapılacak etkinlik kapsamında öğrencilerin belirlenen merkezlerden birini
         Uygulama Süreci       seçmesi  istenir  (SF1).  Öğrenciler  seçimlerin  yapılmasının  ardından  çalışmalara
                               başlar (SF2). Sınıf ortamı çalışmalar için uygun hâle getirilir (FÖOD1). Öğretmen
                               öğrencilere daha önceden hazırlamış olduğu şehirlerin iklim özelliklerini içeren bilgi
                               notları dağıtır (İF1).




    32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37