Page 32 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 32
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı İklim Ağacı
Konu İklim Türleri
• Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kullana-
rak oluşturacağı tablo, grafik, şekil ve/veya diyagramın amacını belirler.
• Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kullana-
rak oluşturacağı tablo, grafik, şekil ve/veya diyagramın türü için gerekli olan
araç gereci belirler.
• Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini toplar.
Öğrenme Hedefleri • Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini sınıflan-
dırır.
• Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini tablo,
grafik, şekil ve/veya diyagram şeklinde görselleştirir.
• Türkiye ve dünyadaki farklı iklim türlerine sahip yerlerin iklim verilerini kullana-
rak görselleştirdiği tablo, grafik, şekil ve/veya diyagramı amacına uygun kulla-
nır.
Materyaller Renkli kalemler, fon kartonu, keçeli kalem, yazıcı, bilgisayar, renkli kâğıtlar
Süre 2 ders saati
Akran Öğretimi: Grup etkinlikleri sırasında öğrencilerin grafik işleme, iklim türleri-
nin özelliklerini özetleme alanlarında birbirlerini desteklemeleridir.
İş Birlikli Öğrenme: Öğrencilerin grup etkinlikleri sırasında kendilerine sunulan çe-
şitli şehirlerin iklim verilerini işlemleme ve iklim özelliklerini özetleme noktasında iş
birliği yaparak ürün oluşturup öğrenmeleridir.
Açık Anlatım: Öğretmenin etkinlik başında öğrencilerin grafik işleme ve yorum-
lama noktasında kendilerinden talep edilen düzeyde bir örnek üzerinden anlatım
Etkinlik Açıklaması yapılmasıdır.
Seçim Panosu: Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda çalışmak istedikleri iklim türü ve
şehri seçmeleri için yazılı ve görsel kullanılarak oluşturulan seçim tablosunun kulla-
nılmasıdır.
Özetleme: Öğretmenin, etkinlik boyunca öğrencilerin ortaya çıkardığı iklim türle-
riyle ilgili özellikleri etkinlik sonunda özetlemesidir.
Küçük Grup: Öğrencilerin aynı iklim türleriyle ilgili çalışmalarını yapmaları için bir
araya gelmeleridir.
Öğrencilere bu derste Türkiye’den ve dünyadan farklı merkezlerin inceleneceği, bu
merkezlerin sıcaklık ve yağış verilerini kullanarak iklim özellikleri hakkında çıkarım-
lar yapılacağı ve iklim özellikleriyle ilgili grafik oluşturulacağı söylenerek derse giriş
yapılır. Yapılacak etkinlik kapsamında öğrencilerin belirlenen merkezlerden birini
Uygulama Süreci seçmesi istenir (SF1). Öğrenciler seçimlerin yapılmasının ardından çalışmalara
başlar (SF2). Sınıf ortamı çalışmalar için uygun hâle getirilir (FÖOD1). Öğretmen
öğrencilere daha önceden hazırlamış olduğu şehirlerin iklim özelliklerini içeren bilgi
notları dağıtır (İF1).
32