Page 27 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 27
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 3
TEMA: MEKÂNSAL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
Etkinliğe COĞ.9.2.2. Türkiye’nin konum özelliklerini algılayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a)Türkiye’nin konum özelliklerini belirler.
Basamaklandırılmış
b)Türkiye’nin konum özelliklerini görselleştirir.
Bilgi Birimleri
c) Türkiye’nin konum özelliklerini özetler.
Öğrencilerin coğrafi koordinat sistemi (paralel ve meridyen), haritaya ait temel un-
Ön Koşul Beceriler/ surlar ve bu unsurların kullanımı, bazı tematik harita türleri ve mekânsal bilgi tek-
Temel Kabuller nolojileriyle ilgili (dijital küre, uydu, dijital harita vb.) temel bilgilere sahip olduğu
kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Konum özelliklerine bağlı olarak farklı yönlerden çıkarımlar yapmakta zorluk ya-
İhtiyaçları şayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilere sözlü, yazılı bilgi verebilir. Dijital ortamda içeriği görsel-
lerle destekleyerek sunum yapabilir.
İF2: Öğrencilere dijital ortamda konu ile ilgili haritalar ve haberler gösterilebilir, ör-
İçerik
nek sayısı arttırılarak konunun içeriği zenginleştirilebilir.
İF3: Öğrencilerin tartışma sonuçlarını hatırlamalarını kolaylaştırmak için konu baş-
lıklarının olduğu şablon, öğrencilere dağıtılabilir.
SF1: Öğrenciler ilgi ve istekleri doğrultusunda gruplara dahil olabilirler. Grup sayı-
larının dengeli dağılımı öğretmen rehberliğinde gerçekleşebilir.
Öğrencilerden tartışma sonuçlarını sözlü, yazılı ya da dijital ortamda sunmaları is-
Süreç
tenebilir.
SF2: Gönüllü öğrencilere öncelik verilerek akran öğretimi desteklenebilir. Aynı za-
manda ihtiyaç duyan öğrenci paylaşım esnasında bilgi notu kullanabilir.
ÜF1: Öğrencilerin çalışma sonuçlarını yazılı, sözlü ya da dijital ortamda da hazırla-
yıp sunmalarına fırsat verilebilir.
Ürün ÜF2: Yazmakta güçlük çeken öğrenciler için dijital materyal kullanılabilir.
ÜF3: Öğrencilerin etkinlik boyunca bireysel veya grup etkinliklerine katılımını ve ta-
lep edilen uygulamaları iş birliğiyle gerçekleştirmeleri gözlemlenerek değerlendir-
me sürecine dahil edilebilir.
FÖOD1: Grup çalışmaları için sıralar bir araya getirilerek çalışma alanları oluştu-
rulabilir. Grup çalışmasına fiziksel erişim konusunda güçlük yaşayan öğrenciler için
grupların aralarında rahat hareket edilebilecek boşluklar oluşturulabilir.
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri
27