Page 24 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 2
TEMA: MEKÂNSAL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
Etkinliğe COĞ.9.2.1. Harita uygulamaları yapabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Haritaya ait bileşenlerden yararlanarak haritaları okur.
b) Haritaya ait bileşenlerden yararlanarak haritadaki olay, olgu ve mekânlar arası
Basamaklandırılmış ilişkileri çözümler.
Bilgi Birimleri c) Haritada yer alan olay, olgu veya mekânların özellik, konum, dağılış ve ilişkileri
ile değişim ve/veya harita türüne ilişkin çıkarım yapar.
ç) Harita yapım aşamalarını kullanarak harita oluşturur.
Öğrencilerin coğrafi koordinat sistemi (paralel ve meridyen), haritaya ait temel un-
Ön Koşul Beceriler/ surlar ve bu unsurların kullanımı, bazı tematik harita türleri ve mekânsal bilgi tek-
Temel Kabuller nolojileriyle ilgili (dijital küre, uydu, dijital harita vb.) temel bilgilere sahip olduğu
kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler topoğrafya haritasında verilen yer şekillerini belirlerken ve özellikle ha-
İhtiyaçları rita üzerinde hesaplama yaparken zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Görme güçlüğü yaşayan öğrenciler için verilen haritalarda yer alan izohipsler
İçerik ip, silikon veya kabartma ruleti ile dokunsal olarak belirginleştirilebilir.
SF1: Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda çalışmak istedikleri gruplarda çalışma
yapmaları sağlanır. Burada seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için seçenekler
azaltılabilir. Seçenek içerikleri basitleştirilerek öğrencilerin seçim yapması kolay-
laştırılabilir.
Süreç
SF2: Öğretmen; görevleri gruplarla yazılı olarak paylaşabilir.
SF3: Görev dağılımı esnasında öğretmen rehber olabilir. İsteyen öğrenci sürecin bir
basamağını gerçekleştirebilir ya da tüm basamaklarına katılabilir.
ÜF1: Araştırma sürecinde öğrencilerin gösterdiği çaba, katılım, verilen görevlere
katılım sağlama, birbirleriyle iş birliği içinde çalışabilme, hesaplama yapabilme ve
son durumda verilen görevlerin uygun şekilde tamamlanması değerlendirilebilir.
Ürün ÜF2: Öğrencilerin düzeyine göre topoğrafya haritalarının sınırlarında renklendir-
me/kalınlaştırma vb. uyarlamalar yapılarak harita sadeleştirilebilir ya da birden
fazla hesaplama gerektirecek harita verilerek çalışma zenginleştirilebilir. Ayrıca
öğrencilerin sözlü olarak cevap vermelerine imkân sağlanabilir.
FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
Fiziksel Öğrenme düzenleyebilir. Öğretmen grup çalışmasına fiziksel erişim konusunda güçlük yaşa-
Ortamı Düzenlemeleri yan öğrenciler için grup yerleşmelerinin aralarında rahat hareket edilebilecek boş-
luklar sunabilir.
24