Page 24 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24

Coğrafya

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 2

        TEMA: MEKÂNSAL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ

         Etkinliğe             COĞ.9.2.1. Harita uygulamaları yapabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
                               a) Haritaya ait bileşenlerden yararlanarak haritaları okur.

                               b) Haritaya ait bileşenlerden yararlanarak haritadaki olay, olgu ve mekânlar arası
         Basamaklandırılmış    ilişkileri çözümler.
         Bilgi Birimleri       c) Haritada yer alan olay, olgu veya mekânların özellik, konum, dağılış ve ilişkileri
                               ile değişim ve/veya harita türüne ilişkin çıkarım yapar.
                               ç) Harita yapım aşamalarını kullanarak harita oluşturur.

                               Öğrencilerin coğrafi koordinat sistemi (paralel ve meridyen), haritaya ait temel un-
         Ön Koşul Beceriler/   surlar ve bu unsurların kullanımı, bazı tematik harita türleri ve mekânsal bilgi tek-
         Temel Kabuller        nolojileriyle ilgili (dijital küre, uydu, dijital harita vb.) temel bilgilere sahip olduğu
                               kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler topoğrafya haritasında verilen yer şekillerini belirlerken ve özellikle ha-
         İhtiyaçları           rita üzerinde hesaplama yaparken zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Görme güçlüğü yaşayan öğrenciler için verilen haritalarda yer alan izohipsler
         İçerik                ip, silikon veya kabartma ruleti ile dokunsal olarak belirginleştirilebilir.


                               SF1:  Öğrencilerin  ilgileri  doğrultusunda  çalışmak  istedikleri  gruplarda  çalışma
                               yapmaları sağlanır. Burada seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için seçenekler
                               azaltılabilir. Seçenek içerikleri basitleştirilerek öğrencilerin seçim yapması kolay-
                               laştırılabilir.
         Süreç
                               SF2: Öğretmen; görevleri gruplarla yazılı olarak paylaşabilir.
                               SF3:  Görev dağılımı esnasında öğretmen rehber olabilir. İsteyen öğrenci sürecin bir
                               basamağını gerçekleştirebilir ya da tüm basamaklarına katılabilir.
                               ÜF1: Araştırma sürecinde öğrencilerin gösterdiği çaba, katılım, verilen görevlere
                               katılım sağlama, birbirleriyle iş birliği içinde çalışabilme, hesaplama yapabilme ve
                               son durumda verilen görevlerin uygun şekilde tamamlanması değerlendirilebilir.
         Ürün                  ÜF2: Öğrencilerin düzeyine göre topoğrafya haritalarının sınırlarında renklendir-
                               me/kalınlaştırma vb. uyarlamalar yapılarak harita sadeleştirilebilir ya da birden
                               fazla  hesaplama  gerektirecek  harita  verilerek  çalışma  zenginleştirilebilir.  Ayrıca
                               öğrencilerin  sözlü olarak cevap vermelerine imkân sağlanabilir.
                               FÖOD1: Öğretmen öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve masaları
         Fiziksel Öğrenme      düzenleyebilir. Öğretmen grup çalışmasına fiziksel erişim konusunda güçlük yaşa-
         Ortamı Düzenlemeleri  yan öğrenciler için grup yerleşmelerinin aralarında rahat hareket edilebilecek boş-
                               luklar sunabilir.






    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29