Page 25 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Etkinlik planı:
Etkinlik Adı Mekânın Aynası
Konu Mekânın Aynası Haritalar
• Haritaya ait bileşenlerden yararlanma
Öğrenme Hedefleri • Haritadaki olay, olgu ve mekânlar arası ilişkileri çözümleme
• Haritada yer alan unsurlardan uygulama yapabilme
Harita bileşenlerinin ve yer şekillerinin gösterildiği işlenmemiş topoğrafya haritası,
boya kalemleri, bulunması istenen yer şekillerinin görselleri.
Materyaller
Öğretmen topoğrafya haritasını elektronik ortamdan bulabilir veya temsili alanla-
rın yer aldığı bir harita oluşturabilir.
Süre 2 ders saati
İş Birlikli Öğrenme: Öğrencilerin grup etkinlikleri sırasında kendilerine sunulan to-
poğrafya haritası oluşturma noktasında iş birliği yapmaları ve birlikte ürün oluştu-
rarak öğrenmeleri
Özetleme: Öğretmenin tahtada sergilenen haritayı yorumlaması ve özetlemesi
Etkinlik Açıklaması
Küçük Grup: Öğrencilerin harita üzerinde verilen görevleri yerine getirmek için bir
araya gelmesi
Açık Anlatım: Öğretmenin etkinlik bitiminde öğrencilerin bilgi eksikliklerini gider-
me noktasında anlatım yapması
Öğretmen bu derste haritaya ait bileşenlerden yararlanarak haritaları okuma,
haritadaki olay, olgu ve mekânlar arası ilişkileri çözümleme yapabileceklerini; bu
özellikler doğrultusunda öğrendikleri bilgilerle konum, dağılış ve ilişkileri ile değişim
ve/veya harita türüne ilişkin çıkarımlar yapabileceklerini söyleyerek dersi başlatır.
Ayrıca öğrencilere dersin sonunda harita oluşturabileceklerini söyler. Öğretmen bu
derste bir etkinlik yapacaklarını, bu etkinlik için sınıfın dört gruba ayrılması gerek-
tiğini söyler (SF1). Dört gruba ayrılan öğrencilerin çalışabilmesi için uygun alanlar
oluşturulur (FÖOD1). Öğretmen önceden hazırladığı amaca uygun topoğrafya
haritasını yatay ve dikey yönden dört parçaya bölerek öğrenci gruplarına dağıtır
(İF3). Öğretmen gruplara görevleri söyler (SF2).
Uygulama Süreci Belirlenen görevler:
Topoğrafya haritasında; konum belirleme, yükseltileri hesaplama, bulunan yüksel-
tileri, yükselti basamaklarını uygun renklerle boyama, harita üzerinde gösterilen
yer şekillerini ayırt etme, haritanın ölçeğinden faydalanarak belirtilen yerle ilgili
hesaplama yapma (uzunluk ve alan hesaplama, profil çıkarma).
Öğretmen öğrencilere isterlerse grup içinde ilgileri doğrultusunda görevleri pay-
laşabileceklerini söyler (SF3). Öğrenciler çalışmalarını bitirdikten sonra öğretmen
etkinlik sayfalarını öğrencilerden toplar. Öğretmen topladığı etkinlik sayfalarını
birleştirir, birleştirdiği etkinlik sayfalarını tahtada sergiler (ÜF1). Öğretmen ta-
mamlanan haritada yanlışları düzelterek konuyu özetler. Öğretmen daha sonra
haritayı incelemeleri için öğrencilere fırsat sunar.
25