Page 25 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 25

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Etkinlik planı:

         Etkinlik Adı          Mekânın Aynası
         Konu                  Mekânın Aynası Haritalar
                                 •   Haritaya ait bileşenlerden yararlanma
         Öğrenme Hedefleri       •   Haritadaki olay, olgu ve mekânlar arası ilişkileri çözümleme

                                 •   Haritada yer alan unsurlardan uygulama yapabilme
                               Harita bileşenlerinin ve yer şekillerinin gösterildiği işlenmemiş topoğrafya haritası,
                               boya kalemleri, bulunması istenen yer şekillerinin görselleri.
         Materyaller
                               Öğretmen topoğrafya haritasını elektronik ortamdan bulabilir veya temsili alanla-
                               rın yer aldığı bir harita oluşturabilir.
         Süre                  2 ders saati
                               İş Birlikli Öğrenme: Öğrencilerin grup etkinlikleri sırasında kendilerine sunulan to-
                               poğrafya haritası oluşturma noktasında iş birliği yapmaları ve birlikte ürün oluştu-
                               rarak öğrenmeleri

                               Özetleme: Öğretmenin tahtada sergilenen haritayı yorumlaması ve özetlemesi
         Etkinlik Açıklaması
                               Küçük Grup: Öğrencilerin harita üzerinde verilen görevleri yerine getirmek için bir
                               araya gelmesi
                               Açık Anlatım: Öğretmenin etkinlik bitiminde öğrencilerin bilgi eksikliklerini gider-
                               me noktasında anlatım yapması
                               Öğretmen  bu  derste  haritaya  ait  bileşenlerden  yararlanarak  haritaları  okuma,
                               haritadaki olay, olgu ve mekânlar arası ilişkileri çözümleme yapabileceklerini; bu
                               özellikler doğrultusunda öğrendikleri bilgilerle konum, dağılış ve ilişkileri ile değişim
                               ve/veya harita türüne ilişkin çıkarımlar yapabileceklerini söyleyerek dersi başlatır.
                               Ayrıca öğrencilere dersin sonunda harita oluşturabileceklerini söyler. Öğretmen bu
                               derste bir etkinlik yapacaklarını,  bu etkinlik için sınıfın dört gruba ayrılması gerek-
                               tiğini söyler (SF1). Dört gruba ayrılan öğrencilerin çalışabilmesi için uygun alanlar
                               oluşturulur  (FÖOD1).  Öğretmen  önceden  hazırladığı  amaca  uygun  topoğrafya
                               haritasını yatay ve dikey yönden dört parçaya bölerek öğrenci gruplarına dağıtır
                               (İF3). Öğretmen gruplara görevleri söyler (SF2).
         Uygulama Süreci       Belirlenen görevler:
                               Topoğrafya haritasında; konum belirleme, yükseltileri hesaplama, bulunan yüksel-
                               tileri, yükselti basamaklarını uygun renklerle boyama, harita üzerinde gösterilen
                               yer  şekillerini  ayırt  etme,  haritanın  ölçeğinden  faydalanarak  belirtilen  yerle  ilgili
                               hesaplama yapma (uzunluk ve alan hesaplama, profil çıkarma).
                               Öğretmen öğrencilere isterlerse grup içinde ilgileri doğrultusunda görevleri pay-
                               laşabileceklerini söyler (SF3). Öğrenciler çalışmalarını bitirdikten sonra öğretmen
                               etkinlik  sayfalarını  öğrencilerden  toplar.  Öğretmen  topladığı  etkinlik  sayfalarını
                               birleştirir,  birleştirdiği  etkinlik  sayfalarını  tahtada  sergiler  (ÜF1).  Öğretmen  ta-
                               mamlanan  haritada  yanlışları  düzelterek  konuyu  özetler.  Öğretmen  daha  sonra
                               haritayı incelemeleri için öğrencilere fırsat sunar.






                                                                                                         25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30