Page 29 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Bu başlıklar doğrultusunda gruplar oluşturulur (SF1). Sınıf çalışmalar için uygun
hâle getirilir (FÖOD1). Öğrencilerden ilgili başlıkları grup içinde tartışmaları iste-
nir (İF3). Her gruptan; Türkiye’nin konum özelliklerinin tartışılması, hemfikir olunan
ortak sonuçların yazılması ve ulaşılan sonuçların sunulması istenir (ÜF1). Böylece
birinci aşama grup çalışması tamamlanmış olur.
Öğretmen rehberliğinde tüm gruplardan en az bir öğrenci alınarak yeni gruplar
oluşturulur. Yeni oluşturulan gruplardaki öğrenciler, önceki gruplardan edindikleri
bilgileri birbirleriyle paylaşır (SF2). Paylaşımlar tamamlandıktan sonra öğrenciler
ilk gruplarına (başlangıç grupları) geri döner. Gruplarına dönen öğrenciler Türki-
ye’nin farklı yönleriyle ilgili edindikleri bilgileri gruplarıyla paylaşarak Türkiye’nin
konum özelliklerinin tüm yönlerini kapsayan ortak sonuçlara ulaşır. Grupların ken-
di aralarından belirledikleri grup sözcüsü ulaşılan ortak sonuçları sınıf tahtasında
grup için ayrılan bölüme yazar (ÜF2). Ulaşılan sonuçlar yazıldıktan sonra olası
yanlış yanıtlar veya eklenebilecek olası durumlar öğrencilerle soru-cevap şeklinde
tartışılıp ilgili bölümde ekleme/çıkarma yapılır. Son olarak öğretmen Türkiye’nin
konum özelliklerini özetleyerek etkinliği tamamlar.
Öğrencilerin verilen görevle ilgili ulaşılan sonuçları ve çalışma süreçleri değerlendi-
rilir (ÜF3). Öğrencilerin ürünleri sergileme becerisi değerlendirilirken önceden ha-
Değerlendirme zırlanmış akran değerlendirme formu kullanılacaktır. Akran değerlendirme formu
hazırlanırken Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’nda yer
alan örneklerden yararlanılabilir (http://meb.ai/UW8PWDJ).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma ve yazma materyalleri
sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Tasarım Ögeleri me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
• Her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
29