Page 29 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29

Coğrafya

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Bu başlıklar doğrultusunda gruplar oluşturulur (SF1). Sınıf çalışmalar için uygun
                               hâle getirilir (FÖOD1). Öğrencilerden ilgili başlıkları grup içinde tartışmaları iste-
                               nir (İF3). Her gruptan; Türkiye’nin konum özelliklerinin tartışılması, hemfikir olunan
                               ortak sonuçların yazılması ve ulaşılan sonuçların sunulması istenir (ÜF1). Böylece
                               birinci aşama grup çalışması tamamlanmış olur.

                               Öğretmen rehberliğinde tüm gruplardan en az bir öğrenci alınarak yeni gruplar
                               oluşturulur. Yeni oluşturulan gruplardaki öğrenciler, önceki gruplardan edindikleri
                               bilgileri birbirleriyle paylaşır (SF2). Paylaşımlar tamamlandıktan sonra öğrenciler
                               ilk gruplarına (başlangıç grupları) geri döner. Gruplarına dönen öğrenciler Türki-
                               ye’nin  farklı  yönleriyle  ilgili  edindikleri  bilgileri  gruplarıyla  paylaşarak  Türkiye’nin
                               konum özelliklerinin tüm yönlerini kapsayan ortak sonuçlara ulaşır. Grupların ken-
                               di aralarından belirledikleri grup sözcüsü ulaşılan ortak sonuçları sınıf tahtasında
                               grup  için  ayrılan  bölüme  yazar  (ÜF2).  Ulaşılan  sonuçlar  yazıldıktan  sonra  olası
                               yanlış yanıtlar veya eklenebilecek olası durumlar öğrencilerle soru-cevap şeklinde
                               tartışılıp  ilgili  bölümde  ekleme/çıkarma  yapılır.  Son  olarak  öğretmen  Türkiye’nin
                               konum özelliklerini özetleyerek etkinliği tamamlar.
                               Öğrencilerin verilen görevle ilgili ulaşılan sonuçları ve çalışma süreçleri değerlendi-
                               rilir (ÜF3). Öğrencilerin ürünleri sergileme becerisi değerlendirilirken önceden ha-
         Değerlendirme         zırlanmış akran değerlendirme  formu kullanılacaktır. Akran değerlendirme formu
                               hazırlanırken Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’nda yer
                               alan örneklerden yararlanılabilir (http://meb.ai/UW8PWDJ).
                                 •   Gereksinimi  olan  öğrenciler  için  özelleştirilmiş  okuma  ve  yazma  materyalleri
                                   sağlama
                                 •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •   Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •   Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
         Kullanılan Evrensel     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)
                                 •   Her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme


























                                                                                                         29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34