Page 31 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 31
Coğrafya
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İF4: Öğretmen iklim türlerinin özelliklerini vurgulamak için bir grafik düzenleyici
kullanabilir. Bu uygulama dijital olarak sunulabilir.
İF5: Öğretmen iklim verisi kartlarını paylaşarak öğrencilerin yorumlama için temel
alacakları bilgileri paylaşabilir. Kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için yazı
puntosu, kontrast ayarlama veya kart büyüklüklerini düzenleme gibi uyarlamalar
yapılabilir.
SF1: Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda çalışmak istedikleri iklim-şehir seçimi yap-
maları sağlanır. Öğrencilerin seçim yapmalarını kolaylaştırmak için önceden hazır-
lamış on farklı kenti içeren şehir seçim tablosu oluşturulabilir.
Süreç SF2: Öğrencilere bireysel ya da grup hâlinde çalışma imkânı sunulabilir.
SF3: Öğretmen ek süreye ihtiyaç duyan gruplara işleyişi aksatmayacak kadar süre
verebilir. Çalışmaların uygun şekilde ilerlemesi için 5 dakikada bir öğrencileri süre
hakkında bilgilendirebilir.
ÜF1: Öğrencilerin etkinlik boyunca iklim türleri ve iklim türlerinin başlıca özellikleri-
Ürün ne ilişkin bilgileri doğru-yanlış kâğıtları ile değerlendirilebilir. Bu kâğıtların öğrenci
gereksinimleri doğrultusunda içeriğinde basitleştirme/sadeleştirme yapılabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen küçük grup etkinliği yapmak isteyen öğrenciler için masa dü-
Ortamı Düzenlemeleri zenlemesi yapabilir, bireysel çalışmalar için uygun çalışma alanları oluşturabilir.
31