Page 15 - İngilizce Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 15
İngilizce
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
SEN OLSAYDIN (İNGİLİZCE)
ETKİNLİK ADI
Sen Olsaydın
ÖĞRENME HEDEFİ
Her bireyin gerekli koşullar ve uygun destek sağlandığında başarılı olabileceğini fark eder.
BİLGİLENDİRME
Öğretmen “Aşağıdaki görseldeki kişiyi tanıyor musunuz?” diye sorar. Görseli tanıyan öğrenci varsa bildiklerini
anlatmasını ister.
UYGULAMA/CANLANDIRMA
Öğretmen, öğrencilere ilk olarak aşağıdaki iki soruyu sorar.
1. Ana dilinden farklı bir dili öğrenirken nasıl stratejiler kullanırsın?
2. Yeni bir dil öğreniyorsun ama işitme, görme ve sözel dil becerilerinin hiçbirini kullanamazsın dersem
stratejilerinde nasıl değişiklikler olurdu? Bu durumda yabancı bir dili öğrenmek mümkün olur mu?
Öğretmen ikinci aşamada görseldeki kişinin “Helen Keller” olduğunu söyler ve şu bilgileri paylaşır:
Helen Keller (1880-1968), duyamayan ve göremeyen bir birey olarak doğmuş ancak sonradan büyük
başarılar elde etmiş Amerikalı bir yazardır ve sosyal aktivisttir. İletişim becerilerini geliştirme ve eğitim almak
için büyük mücadele veren Keller, dünya çapında bir ilham kaynağı olmuştur.
Helen Keller, Alabama'da doğmuştu ve henüz altı aylıkken bir hastalık sonucu hem işitme hem de görme
yetisini kaybetmişti. On bir yaşında, ailesi ona öğretmenlik yapması için Anne Sullivan adında bir eğitmen
getirdi. Sullivan, Keller'in yaşamını ve dünyayı anlamasına yardımcı olmak için el yazısı ve Braille alfabesini
kullanarak ona öğretim verdi.
Keller, Sullivan'ın yardımıyla birçok dil öğrendi ve yükseköğrenim aldı. Daha sonra, yazdığı otobiyografik
kitaplar ve çeşitli konulardaki makaleleriyle tanınmaya başladı. Ayrıca, engelli bireylerin hakları ve eğitimine
dair çalışmalar yürüttü, sosyal reformlar için mücadele etti.
Helen Keller, yaşamı boyunca birçok ödül aldı ve dünya genelinde birçok kişiye ilham kaynağı oldu. Engelli
bireylerin potansiyellerini açığa çıkarmak ve toplumda daha fazla farkındalık yaratmak için yaptığı
çalışmalar, bugün hâlâ hatırlanmaktadır.
15