Page 15 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 15
Matematik
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SEN OLSAYDIN
ETKİNLİK ADI
Sen Olsaydın
ÖĞRENME HEDEFİ
Her bireyin gerekli koşullar ve uygun destek sağlandığında başarılı olabileceğini fark eder.
BİLGİLENDİRME
Öğretmen “Aşağıdaki görseldeki kişiyi tanıyor musunuz? ” diye sorar. Görseli tanıyan öğrenci varsa bildiklerini
anlatmasını ister.
UYGULAMA/CANLANDIRMA
Öğretmen, öğrenciye ilk olarak aşağıdaki iki soruyu sorar.
1. Matematikte bir teori oluşturmanızı istesem nasıl bir teori oluştururdunuz? Teoriniz için nasıl çalışmalar
yapardınız?
2. Peki teorinizi oluştururken yeterli beslenemeyeceksiniz, yaşam koşullarınız zorlu olacak ve ciddi sağlık
problemleriniz de olacak desem bu durumda teorileriniz farklılaşır mıydı? Cevabınız evet ise ne gibi farklı-
lıklar olurdu?
Öğretmen ikinci aşamada görseldeki kişinin “Srinivasa Ramanujan” olduğunu söyler ve şu bilgileri paylaşır:
Srinivasa Ramanujan (1887-1920), 20. yüzyılın en büyük matematik dehalarından biridir. Ramanujan, Hindis-
tan'ın Tamil Nadu eyaletinde, küçük bir köy olan Erode'de doğmuştur. Matematikteki yeteneği, çok genç yaşlar-
dan itibaren fark edildi ve kendisini matematiğe adamaya başladı.
Srinivasa Ramanujan, 1917 baharında hastalandı ve kendisine tüberküloz teşhisi konuldu. Vücudunda ciddi an-
lamda vitamin eksikliği de vardı.
Ramanujan, özellikle sayı teorisi, sonsuz seriler ve modüler formlar gibi alanlarda yaptığı çalışmalarla tanınır.
Matematiksel buluşlarını kendi başına keşfetmiş ve geliştirmiş ancak bu buluşları doğrulamak ve geliştirmek için
çağdaş matematikçilerle de iş birliği yapmıştır.
15