Page 16 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 16

Matematik


        ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI




          1913'te, İngiliz matematikçi G.H. Hardy, Ramanujan'ın çalışmalarını fark ederek onu İngiltere'ye davet etti. Ra-
          manujan, Cambridge Üniversitesi'nde Hardy'nin himayesi altında çalışmalarına devam etti. Bu dönemde Ra-
          manujan, çığır açan matematiksel sonuçlar üretti.
          Ramanujan'ın çalışmaları; sayı teorisi, modüler formlar, sonsuz seriler ve daha pek çok matematiksel konuda
          büyük etki yaratmıştır. Ramanujan, matematiksel bilgiyi derin bir sezgiyle birleştiren olağanüstü bir yeteneğe
          sahipti. Ancak sağlık sorunları nedeniyle kısa bir yaşam sürdü ve sadece 32 yaşında hayatını kaybetti. Ölümün-
          den sonra, çalışmaları daha da değer kazandı ve matematik camiasında hâlâ büyük bir etkiye sahiptir.


        TARTIŞMA
        Öğretmen, öğrencilere aşağıdaki soruları yöneltir ve cevaplar üzerine tartışılır.
        •  Siz Srinivasa Ramanujan’ın yerinde olsaydınız nasıl bir hayatınız olurdu?

        •  Siz Srinivasa Ramanujan’ın yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
        •  Sizce Srinivasa Ramanujan’ın başarılı olmasının nedenleri neler olabilir?
        •  Siz Srinivasa Ramanujan olsaydınız nasıl bir destek görmek isterdiniz?



        DEĞERLENDİRME

        Öğretmen, “Bazı özel durumları nedeniyle zorluk yaşayan bireylere destek olmak onların potansiyelini orta-
        ya çıkarmaya katkı sağlayabileceği gibi bizim de empati, yardımlaşma, iletişim ve adalet duygularımıza katkı
        sağlar. Ön yargılı davranmaktansa her bireye yönelik olumlu tutum ve inanç geliştirerek yeni Srinivasa Rama-
        nujan’lerin hayatındaki destekleyicilerden biri olabiliriz.” der.

        “Sizler de yaşamlarında karşılaştıkları güçlüklere rağmen matematik alanında başarılı çalışmalar yapmış olan
        bilim insanlarını araştırınız.” diyerek öğrencileri araştırmaya yönlendirebilir.



        UYARLAMA
        •  Görmede güçlük yaşayan öğrenci için görsel boyutu öğrencinin özelliğine göre seçilebilir.

        •  Bilişsel güçlük yaşayan öğrenci için değerlendirme aşamasında grup çalışması tercih edilebilir.
        •  İşitmede güçlük yaşayan öğrenci için gerekirse öğretmen, okuduğu metnin yazılı halini öğrencilere verebilir.
























    16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21