Page 21 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 1


        TEMA: SAYILAR
         Etkinliğe             MAT.9.1.1. Gerçek sayıların üslü ve köklü gösterimleri ile yapılan işlemlere dair mu-
         Dönüştürülecek        hakeme yapabilme
         Öğrenme  Hedefleri

                               a) Üslü ve köklü gösterimler ile ilgili önermelerin kullanışlılığını problem durumla-
         Basamaklandırılmış    rında değerlendirir.
         Bilgi Birimleri
                               b) Üslü ve köklü gösterimler ile ilgili matematiksel doğrulama yöntemlerini kullanır.
                               Öğrenciler, ondalık gösterim ile verilen sayılarla toplama, çıkarma, çarpma ve böl-
                               me işlemleri yapar.

         Ön Koşul Beceriler/   Ondalık gösterimlerin basamak değerlerini belirler.
         Temel Kabuller        Tam sayılar ve rasyonel sayılarda toplama ve çarpma işlemlerinin değişme, birleş-
                               me, etkisiz eleman, yutan eleman özelliklerini ayırt eder.


                               Ondalık, üslü ve köklü gösterimler ile ilgili önermelerin kullanışlılığını problem du-
                               rumlarında değerlendirmede zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           Ondalık, üslü ve köklü gösterimler ile ilgili matematiksel doğrulama yöntemlerini
                               kullanmada zorluk yaşayabilir.


                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1:  Öğretmen  grupların  hazır  bulunuşluk  düzeyine  göre  ek  çalışma  kâğıtları
                               oluşturabilir.  Çalışma  kâğıtlarına  görseller,  şekiller  veya  çizimler  eklenerek
                               öğrencilerin konuyu daha iyi kavramaları sağlanabilir.
                               İF2:  Öğretmen,  öğrencilerin  gerçek  sayı  aralıkları  ve  işlemleri  hakkında  daha
                               derinlemesine  bilgi  edinmeleri  için  interaktif  simülasyonlar  kullanabilir.  Bu
                               simülasyonlar,  öğrencilerin  kendi  hızlarında  öğrenmelerini  sağlayarak  konuları
                               keşfetmelerine olanak tanıyabilir.

                               İF3:  Etkileşimli  tahta  gösteriminin  ardından  öğrenilen  bilgilere  ek  bir  örnek
         İçerik
                               oluşturmak  amacı  ile  OGM  materyal  veya  EBA  portalları  açılarak  paylaşım
                               yapılabilir.  Öğretmen,  öğrencilerin  farklı  öğrenme  ihtiyaçlarına  uygun  olarak
                               tasarlanmış öğretici videolar hazırlayabilir veya mevcut eğitim platformlarından
                               uygun olanları seçebilir. Bu videolar, öğrencilere ders materyallerini kendi hızlarında
                               ve tekrar gözden geçirme şansı tanır.
                               İF4: Öğretmen, sunum hazırlama sırasında desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin sıralı
                               kartlar kullanmalarını sağlayabilir.












                                                                                                         21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26