Page 21 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 21
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 1
TEMA: SAYILAR
Etkinliğe MAT.9.1.1. Gerçek sayıların üslü ve köklü gösterimleri ile yapılan işlemlere dair mu-
Dönüştürülecek hakeme yapabilme
Öğrenme Hedefleri
a) Üslü ve köklü gösterimler ile ilgili önermelerin kullanışlılığını problem durumla-
Basamaklandırılmış rında değerlendirir.
Bilgi Birimleri
b) Üslü ve köklü gösterimler ile ilgili matematiksel doğrulama yöntemlerini kullanır.
Öğrenciler, ondalık gösterim ile verilen sayılarla toplama, çıkarma, çarpma ve böl-
me işlemleri yapar.
Ön Koşul Beceriler/ Ondalık gösterimlerin basamak değerlerini belirler.
Temel Kabuller Tam sayılar ve rasyonel sayılarda toplama ve çarpma işlemlerinin değişme, birleş-
me, etkisiz eleman, yutan eleman özelliklerini ayırt eder.
Ondalık, üslü ve köklü gösterimler ile ilgili önermelerin kullanışlılığını problem du-
rumlarında değerlendirmede zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları Ondalık, üslü ve köklü gösterimler ile ilgili matematiksel doğrulama yöntemlerini
kullanmada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen grupların hazır bulunuşluk düzeyine göre ek çalışma kâğıtları
oluşturabilir. Çalışma kâğıtlarına görseller, şekiller veya çizimler eklenerek
öğrencilerin konuyu daha iyi kavramaları sağlanabilir.
İF2: Öğretmen, öğrencilerin gerçek sayı aralıkları ve işlemleri hakkında daha
derinlemesine bilgi edinmeleri için interaktif simülasyonlar kullanabilir. Bu
simülasyonlar, öğrencilerin kendi hızlarında öğrenmelerini sağlayarak konuları
keşfetmelerine olanak tanıyabilir.
İF3: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
İçerik
oluşturmak amacı ile OGM materyal veya EBA portalları açılarak paylaşım
yapılabilir. Öğretmen, öğrencilerin farklı öğrenme ihtiyaçlarına uygun olarak
tasarlanmış öğretici videolar hazırlayabilir veya mevcut eğitim platformlarından
uygun olanları seçebilir. Bu videolar, öğrencilere ders materyallerini kendi hızlarında
ve tekrar gözden geçirme şansı tanır.
İF4: Öğretmen, sunum hazırlama sırasında desteğe ihtiyacı olan öğrencilerin sıralı
kartlar kullanmalarını sağlayabilir.
21