Page 24 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı YÜKLERİMDEN KURTULUYORUM
Konu Gerçek Sayıların Üslü Ve Köklü Gösterimleri İle İşlem Yapma
Üslü sayılarla işlem yapma
Öğrenme Hedefleri Kareköklü sayılarla işlem yapma
Sayı kümelerini tanıma
• Etkileşimli tahta
• Yapışkan kâğıtlar
Materyaller • Çalışma kâğıdı
• Sunum izleme çizelgesi
• Kontrol listesi
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; beyin fırtınası, performansa dayalı grup oluşturma, sunum tek-
niği, soru cevap, iş birlikçi öğretim, doğrudan anlatım ve özetleme yöntemleri
kullanılmıştır.
Beyin Fırtınası: Öğrencilere “Karekök denince aklınıza ne geldiğini tek kelime
ile ifade ediniz.” yönergesi verilir ve tahtaya “KAREKÖK” sembolü çizilerek
öğrencilerin beyin fırtınası yapması istenir. Bu sırada öğretmen öğrencilerin
söylediği tüm kelimeleri tahtaya yazar.
Soru-Cevap Yöntemi: Cevapların ortak özelliklerinden yola çıkılarak öğren-
cilerden karekökün bir tanımını oluşturmaları ve oluşturdukları tanımı defter-
lerine yazmaları istenir. Sonrasında öğretmen rastgele seçtiği 3 öğrenciden
yazdığı tanımı okumasını ister ve en sonunda doğru tanımı sunarak öğrenci-
lerin yazmasını ister.
Performansa Dayalı Grup Oluşturma: Öğretmen tarafından hazır bulunuş-
luklarını göz önünde bulundurularak performansa dayalı öğrenci grupları
Etkinlik Açıklaması oluşturulur ve grupların kendilerine verilen görevlere ilişkin çalışmaları istenir.
Sunum Tekniği: Her bir konu grubunun bir araya getirilmesinin ardından öğ-
rencilerden kendi grubundaki karekök-konu ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları
istenir.
İş Birlikçi Öğretim: Öğretmen her gruptan bir kişi olacak şekilde (hazır bulu-
nuşluk seviyesi yüksek, orta ve düşük olacak şekilde) yeni 3’lü heterojen grup-
lar oluşturur. Sonrasında rasyonel olan, irrasyonel olan ve reel sayı olmayan
olarak 3 gruba ayrılmış bir tabloyu etkileşimli tahtaya yansıtır. Ardından üst-
lerinde ℚ(Rasyonel sayı), ℚ'(İrrasyonel sayı) ve RSO (Reel sayı olmayan) kı-
saltmalarının yer aldığı yapışkan kâğıtları öğrencilere dağıtır ve her grubun
tahtadaki tabloya bakarak bu kartları sıralamasını ister.
Doğrudan Anlatım: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından her alt
dalın temel kavramları ve çalışma alanları kısaca açıklanır ve birer örnek ve-
rilir.
24