Page 24 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 24

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

          Etkinlik Adı               YÜKLERİMDEN KURTULUYORUM
          Konu                       Gerçek Sayıların Üslü Ve Köklü Gösterimleri İle İşlem Yapma
                                     Üslü sayılarla işlem yapma
          Öğrenme Hedefleri          Kareköklü sayılarla işlem yapma

                                     Sayı kümelerini tanıma
                                     •   Etkileşimli tahta
                                     •   Yapışkan kâğıtlar

          Materyaller                •   Çalışma kâğıdı
                                     •   Sunum izleme çizelgesi
                                     •   Kontrol listesi

          Süre                       2 ders saati
                                     Bu etkinlikte; beyin fırtınası, performansa dayalı grup oluşturma, sunum tek-
                                     niği, soru cevap, iş birlikçi öğretim, doğrudan anlatım ve özetleme yöntemleri
                                     kullanılmıştır.
                                     Beyin Fırtınası: Öğrencilere “Karekök denince aklınıza ne geldiğini tek kelime
                                     ile ifade ediniz.” yönergesi verilir ve tahtaya “KAREKÖK” sembolü çizilerek
                                     öğrencilerin beyin fırtınası yapması istenir. Bu sırada öğretmen öğrencilerin
                                     söylediği tüm kelimeleri tahtaya yazar.

                                     Soru-Cevap Yöntemi: Cevapların ortak özelliklerinden yola çıkılarak öğren-
                                     cilerden karekökün bir tanımını oluşturmaları ve oluşturdukları tanımı defter-
                                     lerine yazmaları istenir. Sonrasında öğretmen rastgele seçtiği 3 öğrenciden
                                     yazdığı tanımı okumasını ister ve en sonunda doğru tanımı sunarak öğrenci-
                                     lerin yazmasını ister.
                                     Performansa Dayalı Grup Oluşturma: Öğretmen tarafından  hazır bulunuş-
                                     luklarını  göz  önünde  bulundurularak  performansa  dayalı  öğrenci  grupları
          Etkinlik Açıklaması        oluşturulur ve grupların kendilerine verilen görevlere ilişkin çalışmaları istenir.
                                     Sunum Tekniği: Her bir konu grubunun bir araya getirilmesinin ardından öğ-
                                     rencilerden kendi grubundaki karekök-konu ilişkisi ile ilgili sunum yapmaları
                                     istenir.

                                     İş Birlikçi Öğretim: Öğretmen her gruptan bir kişi olacak şekilde (hazır bulu-
                                     nuşluk seviyesi yüksek, orta ve düşük olacak şekilde) yeni 3’lü heterojen grup-
                                     lar oluşturur. Sonrasında rasyonel olan, irrasyonel olan ve reel sayı olmayan
                                     olarak 3 gruba ayrılmış bir tabloyu etkileşimli tahtaya yansıtır. Ardından üst-
                                     lerinde  ℚ(Rasyonel sayı), ℚ'(İrrasyonel sayı) ve RSO (Reel sayı olmayan) kı-
                                     saltmalarının yer aldığı yapışkan kâğıtları öğrencilere dağıtır ve her grubun
                                     tahtadaki tabloya bakarak bu kartları sıralamasını ister.
                                     Doğrudan Anlatım: Görsellerden yola çıkılarak öğretmen tarafından her alt
                                     dalın temel kavramları ve çalışma alanları kısaca açıklanır ve birer örnek ve-
                                     rilir.





    24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29