Page 29 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı ÜSLERİMİ ALIYORUM
Konu Gerçek Sayıların Üslü Gösterimleri ile İşlem Yapma
Üslü sayılarla işlem yapma
Öğrenme Hedefleri Sayı kümelerini tanıma
• Etkileşimli tahta
Materyaller
• Öz değerlendirme formu
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; doğrudan anlatım, performansa dayalı grup oluşturma, so-
ru-cevap, işbirlikçi öğretim, özetleme yöntemleri kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım:
3
2 ’ü 2·2·2 şeklinde tahtaya yazar. Öğretmen hatırlamanın yeterli düzeyde
gerçekleştiğinden emin olana kadar farklı örneklerle etkinliği devam ettirir.
Çalışma sırasında öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine yönelik gözlem
yapar.
Soru Cevap Yöntemi: Öğretmen aşağıda yer alan soruları gruptaki öğrenci-
lerin numaraları ile ilişkilendirir. Soruları sırasıyla tahtaya yansıtır veya yazar.
Öğrenciler kendi numaraları ile belirlenen sorulara cevap verirler.
Etkinlik Açıklaması
Performansa Dayalı Grup Oluşturma: Öğretmen hazır bulunuşluklarını
göz önünde bulundurarak performansa dayalı öğrenci grupları oluşturur ve
gruplarının kendilerine verilen görevlere ilişkin çalışmaları istenir.
İş Birlikli Öğretim: Öğretmen hazırladığı soruları gruptaki öğrencilerin nu-
maraları ile ilişkilendirir. Soruları sırasıyla tahtaya yansıtır veya yazar. Öğ-
renciler zorlandıkları noktalarda grup arkadaşlarından destek isteyerek tar-
tışmalar yapıp doğru sonuca ulaşmaya çalışır.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
rencilere özetler.
Öğrencilerden üslü sayılar ile ilgili neler hatırladıklarını söylemeleri istenir. Üs
ve taban kavramları etkileşimli tahta üzerinden hatırlatılır(İF1). Matematik-
te kullanılan kısa yollara örnek verilir. (Örneğin çarpma işleminin tekrarlanan
toplama işlemi ve bölme işleminin tekrarlanan çıkarma işlemi olduğu gös-
Uygulama Aşamaları
terilir.). Üslü sayıların da tekrarlanan çarpma işlemi olduğu etkileşimli tahta
üzerinden açılan konuya ilişkin örneklerle öğrencilere fark ettirilir (İF2). Üslü
sayılarla ilgili nitel özellikler, aşağıdaki etkinlikte yer alan sorulara benzer şe-
kilde örneklendirilerek anlatılır (SF1).
29