Page 29 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 29

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

          Etkinlik Adı               ÜSLERİMİ ALIYORUM
          Konu                       Gerçek Sayıların Üslü Gösterimleri ile İşlem Yapma
                                     Üslü sayılarla işlem yapma
          Öğrenme Hedefleri          Sayı kümelerini tanıma


                                     •   Etkileşimli tahta
          Materyaller
                                     •   Öz değerlendirme formu
          Süre                       2 ders saati



                                     Bu  etkinlikte;  doğrudan  anlatım,  performansa  dayalı  grup  oluşturma,  so-
                                     ru-cevap, işbirlikçi öğretim, özetleme yöntemleri kullanılmıştır.
                                     Doğrudan Anlatım:

                                      3
                                     2 ’ü  2·2·2  şeklinde  tahtaya  yazar.  Öğretmen  hatırlamanın  yeterli  düzeyde
                                     gerçekleştiğinden emin olana kadar farklı örneklerle etkinliği devam ettirir.
                                     Çalışma sırasında öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine yönelik gözlem
                                     yapar.

                                     Soru Cevap Yöntemi: Öğretmen aşağıda yer alan soruları gruptaki öğrenci-
                                     lerin numaraları ile ilişkilendirir. Soruları sırasıyla tahtaya yansıtır veya yazar.
                                     Öğrenciler kendi numaraları ile belirlenen sorulara cevap verirler.
          Etkinlik Açıklaması
                                     Performansa  Dayalı  Grup  Oluşturma:  Öğretmen  hazır  bulunuşluklarını
                                     göz önünde bulundurarak performansa dayalı öğrenci grupları oluşturur ve
                                     gruplarının kendilerine verilen görevlere ilişkin çalışmaları istenir.
                                     İş Birlikli Öğretim: Öğretmen hazırladığı soruları gruptaki öğrencilerin nu-
                                     maraları ile ilişkilendirir. Soruları sırasıyla tahtaya yansıtır veya yazar.  Öğ-
                                     renciler zorlandıkları noktalarda grup arkadaşlarından destek isteyerek tar-
                                     tışmalar yapıp doğru sonuca ulaşmaya çalışır.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
                                     rencilere özetler.



                                     Öğrencilerden üslü sayılar ile ilgili neler hatırladıklarını söylemeleri istenir. Üs
                                     ve taban kavramları etkileşimli tahta üzerinden  hatırlatılır(İF1). Matematik-
                                     te kullanılan kısa yollara örnek verilir. (Örneğin çarpma işleminin tekrarlanan
                                     toplama işlemi ve bölme işleminin tekrarlanan çıkarma işlemi olduğu gös-
          Uygulama Aşamaları
                                     terilir.). Üslü sayıların da tekrarlanan çarpma işlemi olduğu etkileşimli tahta
                                     üzerinden açılan konuya ilişkin örneklerle öğrencilere fark ettirilir (İF2). Üslü
                                     sayılarla ilgili nitel özellikler, aşağıdaki etkinlikte yer alan sorulara benzer şe-
                                     kilde örneklendirilerek anlatılır (SF1).







                                                                                                         29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34