Page 33 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1:Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için örnek sorular çıktısı alınarak açıkla-
malarıyla birlikte verilebilir.
SF2:Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrim içi eğitim platformları kullanılabilir.
SF3:Düşün-eşleş-paylaş yönteminin uygulama sürecinde desteğe ihtiyacı
Süreç olan öğrenciler iyi performans gösteren öğrencilerle eşleştirilebilir.
SF4:Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönelik ek öğretimler/etkinlikler/ders-
ler yapılabilir.
Öğrenciler, yetenek ve ilgi alanlarına göre esnek gruplara ayrılabilir ve belirli
aralıklarla gruplar içinde rol değişimi teşvik edilebilir. Verilen roller, öğrenci-
lerin farklı bakış açılarından öğrenmelerini sağlar ve sosyal becerilerini ge-
liştirir. Hazır bulunuşluk düzeyi farklı olan öğrenciler, bazen liderlik bazen de
yardımcı rolünde bulunarak çeşitli sosyal ve akademik beceriler kazanabilir.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir. Öğretmen öğrenci perfor-
manslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çeşitlendirebilir. Yazılı ma-
teryali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir
ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu
büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
Ürün ÜF3: Her öğrenciye, ders boyunca öğrendiklerini içeren, kendi çalışma dos-
yasını oluşturma şansı verilir. Bu dosyalar, yazılı özetler, çizimler, kavram ha-
ritaları ve çözülen örnek soruları içerebilir. Öğretmen, bu dosyaları değer-
lendirirken öğrencinin konu hâkimiyetini ve kavramsal anlayışını göz önünde
bulundurur.
ÜF4: Öğrenciler, öğrendikleri matematik kavramlarını kendi görsel ve işitsel
sunumları olarak hazırlayabilirler. Bu sunumlar, etkileşimli tahta üzerinden
sınıf ortamında gösterilir. Öğretmen, bu sunumları değerlendirirken öğrenci-
lerin anlama ve sunum becerilerine göre geri bildirim sağlayabilir. Sunumlar,
öğrencilere bilgilerini yaratıcı bir şekilde ifade etme fırsatı sunar ve öğrenme
sürecini pekiştirir.
FÖOD1:Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı
Düzenlemeleri masaları düzenleyebilir, grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık ya-
şayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
33