Page 33 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 33

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                     SF1:Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için örnek sorular çıktısı alınarak açıkla-
                                     malarıyla birlikte verilebilir.
                                     SF2:Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                                     amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                                     farklı çevrim içi eğitim platformları kullanılabilir.

                                     SF3:Düşün-eşleş-paylaş  yönteminin  uygulama  sürecinde  desteğe  ihtiyacı
         Süreç                       olan öğrenciler iyi performans gösteren öğrencilerle eşleştirilebilir.

                                     SF4:Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere yönelik ek öğretimler/etkinlikler/ders-
                                     ler yapılabilir.

                                     Öğrenciler, yetenek ve ilgi alanlarına göre esnek gruplara ayrılabilir ve belirli
                                     aralıklarla gruplar içinde rol değişimi teşvik edilebilir. Verilen roller, öğrenci-
                                     lerin farklı bakış açılarından öğrenmelerini sağlar ve sosyal becerilerini ge-
                                     liştirir. Hazır bulunuşluk düzeyi farklı olan öğrenciler, bazen liderlik bazen de
                                     yardımcı rolünde bulunarak çeşitli sosyal ve akademik beceriler kazanabilir.


                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                     manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir. Öğretmen öğrenci perfor-
                                     manslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları çeşitlendirebilir. Yazılı ma-
                                     teryali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yönergeler seslendirilebilir
                                     ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için kartın yazı puntosu
                                     büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.

                                     ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                     katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
                                     öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
         Ürün                        ÜF3: Her öğrenciye, ders boyunca öğrendiklerini içeren, kendi çalışma dos-
                                     yasını oluşturma şansı verilir. Bu dosyalar, yazılı özetler, çizimler, kavram ha-
                                     ritaları ve çözülen örnek soruları içerebilir. Öğretmen, bu dosyaları değer-
                                     lendirirken öğrencinin konu hâkimiyetini ve kavramsal anlayışını göz önünde
                                     bulundurur.
                                     ÜF4: Öğrenciler, öğrendikleri matematik kavramlarını kendi görsel ve işitsel
                                     sunumları olarak hazırlayabilirler. Bu sunumlar, etkileşimli tahta üzerinden
                                     sınıf ortamında gösterilir. Öğretmen, bu sunumları değerlendirirken öğrenci-
                                     lerin anlama ve sunum becerilerine göre geri bildirim sağlayabilir. Sunumlar,
                                     öğrencilere bilgilerini yaratıcı bir şekilde ifade etme fırsatı sunar ve öğrenme
                                     sürecini pekiştirir.





                                     FÖOD1:Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı
         Düzenlemeleri               masaları düzenleyebilir, grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık ya-
                                     şayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.








                                                                                                         33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38