Page 30 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen sınıfı heterojen özellikte olan yani hazır bulunuşluk düzeyleri fark-
lı olan dörder kişilik gruplara ayırır (SF2). Öğrencileri aşağıda belirtilen sıra-
da ve düzeyde belirleyerek soruları bu duruma uygun olarak dağıtır.
1. öğrenci Hazır bulunuşluk düzeyi düşük olan öğrenci
2. öğrenci Hazır bulunuşluk düzeyi orta olan öğrenci
3. öğrenci Hazır bulunuşluk düzeyi orta üstü olan öğrenci
4. öğrenci Hazır bulunuşluk düzeyi yüksek olan öğrenci
Öğrencilerden üslü sayılar ile ilgili neler hatırladıklarını söylemeleri istenir. Üs
ve taban kavramları etkileşimli tahta üzerinden hatırlatılır(İF1). Matematik-
te kullanılan kısa yollara örnek verilir. (Örneğin çarpma işleminin tekrarlanan
toplama işlemi ve bölme işleminin tekrarlanan çıkarma işlemi olduğu gös-
terilir.). Üslü sayıların da tekrarlanan çarpma işlemi olduğu etkileşimli tahta
üzerinden açılan konuya ilişkin örneklerle öğrencilere fark ettirilir (İF2). Üslü
sayılarla ilgili nitel özellikler, aşağıdaki etkinlikte yer alan sorulara benzer şe-
kilde örneklendirilerek anlatılır (SF1).
Öğretmen sınıfı heterojen özellikte olan yani hazır bulunuşluk düzeyleri fark-
lı olan dörder kişilik gruplara ayırır (SF2). Öğrencileri aşağıda belirtilen sıra-
da ve düzeyde belirleyerek soruları bu duruma uygun olarak dağıtır.
Öğretmen aşağıda yer alan soruları gruptaki öğrencilerin numaraları ile
ilişkilendirir. Soruları sırasıyla tahtaya yansıtır veya yazar. Öğrenciler ken-
di numaraları ile belirlenen sorulara cevap verirler. Öğrenciler zorlandıkları
noktalarda grup arkadaşlarından destek isterler.
Öğrenciye, 2·2·2·2 ifadesini üslü sayı şeklinde yazınız.
3
Öğrenciye, 3 işleminin sonucu kaçtır?
2
3
4
Öğrenciye, 2 · 4 · 8 =2 ise x kaçtır?
x
3
Öğrenciye, 4 · 125 sayısı kaç basamaklıdır?
4
30