Page 30 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 30

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Öğretmen sınıfı  heterojen özellikte olan yani  hazır bulunuşluk düzeyleri fark-
                                     lı olan dörder kişilik gruplara ayırır (SF2). Öğrencileri aşağıda belirtilen sıra-
                                     da ve düzeyde belirleyerek soruları bu duruma uygun olarak dağıtır.




                                         1. öğrenci   Hazır bulunuşluk düzeyi düşük olan öğrenci





                                         2. öğrenci   Hazır bulunuşluk düzeyi orta olan öğrenci






                                         3. öğrenci    Hazır bulunuşluk düzeyi orta üstü olan öğrenci





                                         4. öğrenci    Hazır bulunuşluk düzeyi yüksek olan öğrenci








                                     Öğrencilerden üslü sayılar ile ilgili neler hatırladıklarını söylemeleri istenir. Üs
                                     ve taban kavramları etkileşimli tahta üzerinden  hatırlatılır(İF1). Matematik-
                                     te kullanılan kısa yollara örnek verilir. (Örneğin çarpma işleminin tekrarlanan
                                     toplama işlemi ve bölme işleminin tekrarlanan çıkarma işlemi olduğu gös-
                                     terilir.). Üslü sayıların da tekrarlanan çarpma işlemi olduğu etkileşimli tahta
                                     üzerinden açılan konuya ilişkin örneklerle öğrencilere fark ettirilir (İF2). Üslü
                                     sayılarla ilgili nitel özellikler, aşağıdaki etkinlikte yer alan sorulara benzer şe-
                                     kilde örneklendirilerek anlatılır (SF1).
                                     Öğretmen sınıfı  heterojen özellikte olan yani  hazır bulunuşluk düzeyleri fark-
                                     lı olan dörder kişilik gruplara ayırır (SF2). Öğrencileri aşağıda belirtilen sıra-
                                     da ve düzeyde belirleyerek soruları bu duruma uygun olarak dağıtır.
                                       Öğretmen  aşağıda  yer  alan  soruları  gruptaki  öğrencilerin  numaraları  ile
                                     ilişkilendirir.  Soruları  sırasıyla  tahtaya  yansıtır  veya  yazar.  Öğrenciler  ken-
                                     di numaraları ile belirlenen sorulara cevap verirler. Öğrenciler zorlandıkları
                                     noktalarda grup arkadaşlarından destek isterler.
                                            Öğrenciye, 2·2·2·2 ifadesini üslü sayı şeklinde yazınız.

                                                        3
                                            Öğrenciye,   3   işleminin sonucu kaçtır?
                                                             2
                                                           3
                                                        4
                                            Öğrenciye, 2 · 4 · 8 =2  ise x kaçtır?
                                                                x
                                                              3
                                            Öğrenciye,   4 · 125  sayısı kaç basamaklıdır?
                                                        4

    30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35