Page 32 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 32

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 3


        TEMA: SAYILAR
         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.9.1.2. Gerçek sayı aralıklarının gösteriminde ve aralıklar ile ilgili işlem-
         Öğrenme Çıktıları           lerde küme sembol ve işlemlerinden yararlanabilme

                                     a) Gerçek sayı aralıkları ve bunlarla yapılan işlemlerde kullanılan küme sem-
         Basamaklandırılmış Bilgi    bol ve işlemlerinden matematiksel durum veya probleme uygun olanı belirler.
         Birimleri                   b) Gerçek sayı aralıkları ve bunlarla yapılan işlemlerin içerdiği küme sembol
                                     ve işlemlerini matematiksel durum veya probleme uygun şekilde kullanır.


         Ön Koşul Beceriler/Temel    Gerçek sayı aralıklarını sayı doğrusu üzerinde gösterir.
         Kabuller                    Pozitif bir gerçek sayının karekökünün rasyonel sayı olup olmadığını belirler.

                                     Gerçek sayı aralıkları ve bunlarla yapılan işlemlerde kullanılan küme sembol
                                     ve işlemlerinden matematiksel durum veya probleme uygun olanı belirleme-
         Tema Bazlı Öğrenci          de zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları                 Gerçek sayı aralıkları ve bunlarla yapılan işlemlerin içerdiği küme sembol ve
                                     işlemlerini  matematiksel  durum  veya  probleme  uygun  şekilde  kullanmada
                                     problem yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları


                                     İF1: Yazılı materyalleri anlamada güçlük çeken öğrenciler için görsel ve işit-
                                     sel  öğrenme  destekleri  sağlanabilir.  Örneğin,  yeni  öğrenilen  kavramlarla
                                     ilgili video anlatımlar veya sesli açıklamalar, bu öğrencilerin daha etkili öğ-
                                     renmelerini sağlayabilir.
                                     İF2:  Öğrencilere  etkileşimli  tahtayı  kullanarak  matematiksel  kavramlar  ve
                                     ilişkileri görsel olarak düzenlemeleri için interaktif kavram haritaları sunula-
                                     bilir. Bu sayede öğrenciler, sayı kümelerinin birbirleriyle olan ilişkilerini daha
                                     net bir şekilde görselleştirebilir ve derinlemesine anlama şansı bulabilirler.

                                     İF3: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
                                     oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
         İçerik                      platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Öğretmen, sayı kümeleri ve bu kü-
                                     meler arasındaki işlemleri anlamada öğrencilere yardımcı olmak için çevrim
                                     içi matematik simülasyonlarını ders içine entegre edebilir. Bu simülasyonlar,
                                     öğrencilere soyut kavramları manipüle etme ve somut sonuçlar görme imkâ-
                                     nı tanır. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere özellikle kavramlar üzerine odak-
                                     lanan  kişiselleştirilmiş  interaktif  etkinlikler  sunulabilir.  Bu  etkinlikler,  etkile-
                                     şimli tahta veya çevrim içi platformlar üzerinden ve web araçları üzerinden
                                     gerçekleştirilebilir. Örneğin sayı kümelerini sınıflandırma konusu üzerine özel
                                     bir simülasyon ya da basit bir oyun tasarlanabilir.
                                     İF4: Öğretmen öğrencilerin öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine yönelik her
                                     öğrenciye uygun materyaller oluşturulur.






    32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37