Page 32 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 32
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 3
TEMA: SAYILAR
Etkinliğe Dönüştürülecek MAT.9.1.2. Gerçek sayı aralıklarının gösteriminde ve aralıklar ile ilgili işlem-
Öğrenme Çıktıları lerde küme sembol ve işlemlerinden yararlanabilme
a) Gerçek sayı aralıkları ve bunlarla yapılan işlemlerde kullanılan küme sem-
Basamaklandırılmış Bilgi bol ve işlemlerinden matematiksel durum veya probleme uygun olanı belirler.
Birimleri b) Gerçek sayı aralıkları ve bunlarla yapılan işlemlerin içerdiği küme sembol
ve işlemlerini matematiksel durum veya probleme uygun şekilde kullanır.
Ön Koşul Beceriler/Temel Gerçek sayı aralıklarını sayı doğrusu üzerinde gösterir.
Kabuller Pozitif bir gerçek sayının karekökünün rasyonel sayı olup olmadığını belirler.
Gerçek sayı aralıkları ve bunlarla yapılan işlemlerde kullanılan küme sembol
ve işlemlerinden matematiksel durum veya probleme uygun olanı belirleme-
Tema Bazlı Öğrenci de zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları Gerçek sayı aralıkları ve bunlarla yapılan işlemlerin içerdiği küme sembol ve
işlemlerini matematiksel durum veya probleme uygun şekilde kullanmada
problem yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Yazılı materyalleri anlamada güçlük çeken öğrenciler için görsel ve işit-
sel öğrenme destekleri sağlanabilir. Örneğin, yeni öğrenilen kavramlarla
ilgili video anlatımlar veya sesli açıklamalar, bu öğrencilerin daha etkili öğ-
renmelerini sağlayabilir.
İF2: Öğrencilere etkileşimli tahtayı kullanarak matematiksel kavramlar ve
ilişkileri görsel olarak düzenlemeleri için interaktif kavram haritaları sunula-
bilir. Bu sayede öğrenciler, sayı kümelerinin birbirleriyle olan ilişkilerini daha
net bir şekilde görselleştirebilir ve derinlemesine anlama şansı bulabilirler.
İF3: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek
oluşturmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim
İçerik platformları açılarak paylaşım yapılabilir. Öğretmen, sayı kümeleri ve bu kü-
meler arasındaki işlemleri anlamada öğrencilere yardımcı olmak için çevrim
içi matematik simülasyonlarını ders içine entegre edebilir. Bu simülasyonlar,
öğrencilere soyut kavramları manipüle etme ve somut sonuçlar görme imkâ-
nı tanır. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilere özellikle kavramlar üzerine odak-
lanan kişiselleştirilmiş interaktif etkinlikler sunulabilir. Bu etkinlikler, etkile-
şimli tahta veya çevrim içi platformlar üzerinden ve web araçları üzerinden
gerçekleştirilebilir. Örneğin sayı kümelerini sınıflandırma konusu üzerine özel
bir simülasyon ya da basit bir oyun tasarlanabilir.
İF4: Öğretmen öğrencilerin öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerine yönelik her
öğrenciye uygun materyaller oluşturulur.
32