Page 34 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı Ben Kimim
Konu Sayı Türlerinin Hangi Kümeye Ait Olduğunu Belirleme
Sayı türlerini tanıma ve ayırt etme
Öğrenme Hedefleri
Sayı türlerine göre sınıflandırma
• Etkileşimli tahta
• Çevrim içi Uygulamalar
Materyaller
• Çalışma Kâğıdı
• Kavram Haritası
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; gösterip-yaptırma, düşün-eşleş-paylaş ve özetleme yöntemleri
kullanılmıştır.
Gösterip-Yaptırma: Öğretmen etkileşimli tahta üzerinde verilen sayıları bir-
birini kapsayan sayı kümeleri farklı renkler seçilerek şemada gösterir. Sonra-
sında her küme grubunu özellikleri ile açıklar ve örneklendirir. Bu sırada öğ-
renciler öğretmeni dikkatle izler ve süreci anlamaya çalışır. Etkileşimli tahta
ve çevrim içi uygulamalardan kümeler oluşturulmuş farklı örnekler öğrencile-
Etkinlik Açıklaması re sunularak öğrencinin yanıtlaması sağlanır.
Düşün-Eşleş-Paylaş: Öğretmen öğrencilere yeni sayılar sunarak öğrenci-
lerin sayıların nereye ait olduğunu ikişerli karşılıklı olarak tartışmalarını ve
daha sonra ikili olarak birlikte hazırladıkları yanıtlarını tüm öğrencilerle pay-
laşmalarını ister.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
rencilere özetler.
34