Page 34 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 34

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                Ben Kimim
         Konu                        Sayı Türlerinin Hangi Kümeye Ait Olduğunu Belirleme
                                     Sayı türlerini tanıma ve ayırt etme
         Öğrenme Hedefleri
                                     Sayı türlerine göre sınıflandırma

                                     •  Etkileşimli tahta
                                     •  Çevrim içi Uygulamalar
         Materyaller
                                     •  Çalışma Kâğıdı

                                     •  Kavram Haritası
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte; gösterip-yaptırma, düşün-eşleş-paylaş ve özetleme yöntemleri
                                     kullanılmıştır.
                                     Gösterip-Yaptırma: Öğretmen etkileşimli tahta üzerinde verilen sayıları bir-
                                     birini kapsayan sayı kümeleri farklı renkler seçilerek şemada gösterir. Sonra-
                                     sında her küme grubunu özellikleri ile açıklar ve örneklendirir. Bu sırada öğ-
                                     renciler öğretmeni dikkatle izler ve süreci anlamaya çalışır. Etkileşimli tahta
                                     ve çevrim içi uygulamalardan kümeler oluşturulmuş farklı örnekler öğrencile-
         Etkinlik Açıklaması         re sunularak öğrencinin yanıtlaması sağlanır.
                                     Düşün-Eşleş-Paylaş:  Öğretmen  öğrencilere  yeni  sayılar  sunarak  öğrenci-
                                     lerin  sayıların  nereye  ait  olduğunu  ikişerli  karşılıklı  olarak  tartışmalarını  ve
                                     daha sonra ikili olarak birlikte hazırladıkları yanıtlarını tüm öğrencilerle pay-
                                     laşmalarını ister.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerinden öğ-
                                     rencilere özetler.

































    34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39