Page 39 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     ÜF1:  Desteklenmeye  ihtiyacı  olan  öğrenciler  için  uygulama  sırasında  per-
                                     formanslarına  dayalı  ek  çalışma  kâğıdı  sunulabilir.  Ayrıca  Derinlemesine
                                     öğrenme ve konuyu genişletme fırsatı olarak hazır bulunuşluk düzeyi yüksek
                                     öğrencilere özel projeler veya araştırma görevleri verilebilir. Örneğin, gerçek
                                     sayıların matematikteki uygulamalarını araştırarak sunum yapmaları iste-
                                     nebilir.
                                     ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                     katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
                                     öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.

                                     ÜF3:Çevrim içi sınavlar ve interaktif değerlendirmeler kullanarak öğrencile-
         Ürün
                                     rin gerçek zamanlı geri bildirim alması sağlanabilir. Bu tür değerlendirmeler,
                                     öğrencilere anında kendi başarılarını görmelerini ve nerede gelişim göster-
                                     meleri gerektiğini anlamalarını sağlayabilir.
                                     ÜF4: Erişilebilir teknoloji çözümleri ile bütünleştirilmiş değerlendirme araç-
                                     ları kullanılabilir. Örneğin ekran okuyucular ve sesli yanıt sistemleri, görsel ve
                                     işitsel uyaran eksikliği olan öğrenciler için uygun olabilir.
                                     ÜF5:Hazır bulunuşluk düzeyi yüksek öğrenciler için, öğrendikleri matematik-
                                     sel kavramları kullanarak yaratıcı projeler geliştirmeleri istenebilir. Örneğin,
                                     gerçek sayıların işlem özelliklerini anlatan bir video, veya interaktif bir sunum
                                     hazırlayabilirler.




                                     FÖOD1:Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Düzenlemeleri
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.



































                                                                                                         39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44