Page 39 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 39
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında per-
formanslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir. Ayrıca Derinlemesine
öğrenme ve konuyu genişletme fırsatı olarak hazır bulunuşluk düzeyi yüksek
öğrencilere özel projeler veya araştırma görevleri verilebilir. Örneğin, gerçek
sayıların matematikteki uygulamalarını araştırarak sunum yapmaları iste-
nebilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3:Çevrim içi sınavlar ve interaktif değerlendirmeler kullanarak öğrencile-
Ürün
rin gerçek zamanlı geri bildirim alması sağlanabilir. Bu tür değerlendirmeler,
öğrencilere anında kendi başarılarını görmelerini ve nerede gelişim göster-
meleri gerektiğini anlamalarını sağlayabilir.
ÜF4: Erişilebilir teknoloji çözümleri ile bütünleştirilmiş değerlendirme araç-
ları kullanılabilir. Örneğin ekran okuyucular ve sesli yanıt sistemleri, görsel ve
işitsel uyaran eksikliği olan öğrenciler için uygun olabilir.
ÜF5:Hazır bulunuşluk düzeyi yüksek öğrenciler için, öğrendikleri matematik-
sel kavramları kullanarak yaratıcı projeler geliştirmeleri istenebilir. Örneğin,
gerçek sayıların işlem özelliklerini anlatan bir video, veya interaktif bir sunum
hazırlayabilirler.
FÖOD1:Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Düzenlemeleri
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
39