Page 42 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 42

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Dersin  sonunda  performansa  dayalı  farklı  çalışma  kağıtları  hazırlanarak
                                     öğrencilerden süreci pekiştirmelerine yönelik ek çalışmalar yapması beklenir
                                     (İF3, SF1).

                                     Konu anlatıldıktan sonra, ana kavramların ve işlem adımlarının tekrarı için
                                     OGM Materyal ve EBA dan interaktif içerikler açılarak öğrenilen bilgiler pe-
                                     kiştirilir (SF4).
                                     Sürecin sonunda öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer
                                     alan önemli noktaları bir kavram haritası eşliğinde etkileşimli tahta üzerin-
                                     den öğrencilere özetler.

                                     Her gruba yönelik (performans temelli gruplar) o grupta ele alınan konuları
                                     temel alacak çalışma kâğıtları sunularak öğrenci performansları değerlen-
                                     direbilir (ÜF1).
         Değerlendirme
                                     Öğretmen; etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine katı-
                                     lımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek değer-
                                     lendirebilir (ÜF2).
                                     Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •   Görsel ve işitsel materyallerle dersi zenginleştirme

                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
                                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)

         Kullanılan Evrensel Tasarım   •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
         Ögeleri                         zılı, görsel vb.)

                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                     •   Öğrenme materyallerine erişiminde esneklik sağlama ( dijital kopyalar,
                                         interaktif uygulamalar vb.)
                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme





























    42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47