Page 47 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 47
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
İşlem 3: y=ax
Öğrencilerden 1x2 dikdörtgenlerden oluşmuş kare zemin üzerinde en soldaki
dikey kesite y, ve en alttaki yatay kesite ise x yazmaları istenir.
Öğrenciler sıfır noktasından başlayarak, başlangıç noktası 0’dan başlayarak
(1,2), (2,4), (3,6), (4,8), (5,10) noktalarında köşegenleri birleştirerek doğruyu
çizer.
Öğrenciler bu şekilde y=2x doğrusunu çizmiş olur.
y
x
İşlem 4: y=ax+b
Öğrencilerden 1x2 dikdörtgenlerden oluşmuş kare zemin üzerinde en soldaki
dikey kesite y, ve en alttaki yatay kesite ise x yazmaları istenir.
Öğrenciler sıfır noktasından başlayarak, başlangıç noktası (0,4) ten başlaya-
rak (0,4), (1,6), (2,8), (3,10) noktalarında köşegenleri birleştirerek doğruyu
çizer.
Öğrenciler bu şekilde y=2x+4 doğrusunu çizmiş olur.
y
x
Öğretmen yukarıdaki dört doğrusal fonksiyonun grafik çizimini öğrencilerle
birlikte yaptıktan sonra öğrencilerin konuyu pekiştirmesi için onlara içerisinde
farklı soruların yer aldığı ek çalışma kâğıtlarını dağıtır ve içerisindeki işlemlerin
doğrusal fonksiyonlarını çizmelerini ister (İF2, SF3, SF4).
Sürecin sonunda öğretmen, aşağıdaki örnek soru gibi bir soru üzerinden ko-
nuyu öğrencilere özetleyerek dersi sonlandırır.
Örnek Soru 1:
Boyu 10 cm olan bir fidan dikiliyor. Fidan bir ayda 5 cm uzadığına göre 6.
Ayda boyunun ne kadar olduğunu doğrusal fonksiyonunun denklemini yazıp
grafiğini çiziniz.
47