Page 50 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
farklı çevrimiçi eğitim platformları eşliğinde ek çalışmalar yapılabilir.
SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için etkinlikler sırasında kullanılan dilin
basitleştirilmesi ve öğretimin olabildiğince görseller üzerinden somutlaştırı-
larak yapılması önerilebilir.
SF3: Öğrenciler arasında farklılaştırılmış grup çalışmaları düzenlenebilir.
Süreç Gruplar, öğrencilerin güçlü yönlerine göre oluşturulabilir ve her grup farklı
bir görev veya projede çalışır. Bu, öğrencilerin birbirlerinden öğrenmelerini
ve farklı beceri setlerini geliştirmelerini teşvik eder.
SF4: Öğrencilere yönelik anlık geribildirim uygulamaları sürece entegre edi-
lebilir. Bu, özellikle dijital platformlar üzerinden gerçekleştirilebilir. Öğrenci-
ler, görevlerini tamamladıkça otomatik olarak geri bildirim alır ve bu, onların
anında düzeltme yapmalarını ve öğrenme süreçlerini hızlandırmalarını sağ-
lar.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3: Öğrencilere öz değerlendirme yapmaları için araçlar sunulabilir. Bu,
öğrencilere kendi çalışmalarını değerlendirme ve yansıtma fırsatı verir. Öğ-
renciler, kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilir.
ÜF4: Çalışma kâğıtlarına ek olarak, öğrencilerin dijital portföyler oluşturma-
ları teşvik edilebilir.
ÜF5: Etkinlikler ve projeler için öğrenciler arası iş birliği ve grup çalışması
desteklenir. Öğrenciler farklı yetenek ve becerilere sahip takımlarda yer ala-
Ürün
rak, birbirlerinden öğrenme ve birlikte üretme fırsatı bulur. Grup içi dinamik-
ler, öğrencilerin iletişim becerilerini ve takım çalışmasını geliştirir.
ÜF6: Öğrencilere yönelik öğrenme süreçlerini bireyselleştirmek amacıy-
la, kendi hızlarında ilerleyebilecekleri öz-yönlendirilmiş öğrenme modülleri
geliştirilebilir. Bu modüller, video dersler, interaktif quizler ve proje tabanlı
ödevler içerebilir. Öğrenciler, öğrenme süreçlerinde daha fazla özerklik ka-
zanırken, kendi ilgi ve ihtiyaçlarına göre konuları derinlemesine keşfedebi-
lirler.
ÜF7: Öğrencilere interaktif algoritma tasarımı çalışmaları sunulabilir. Bu
çalışmalar, öğrencilerin algoritma ve bilgisayar bilimi kavramlarını pratik
yoluyla öğrenmelerini sağlar. Örneğin, öğrencilere basit bir problem verilir
ve çeşitli algoritma tasarım araçları kullanarak bu problem için bir çözüm
geliştirmeleri istenir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Düzenlemeleri
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
50