Page 50 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 50

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     SF1: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için anlatım esnasında yardımcı olmak
                                     amacıyla öğrenci performansına uygun olacak şekilde etkileşimli tahtadan
                                     farklı çevrimiçi eğitim platformları eşliğinde ek çalışmalar yapılabilir.

                                     SF2: Desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için etkinlikler sırasında kullanılan dilin
                                     basitleştirilmesi ve öğretimin olabildiğince görseller üzerinden somutlaştırı-
                                     larak yapılması önerilebilir.
                                     SF3:  Öğrenciler  arasında  farklılaştırılmış  grup  çalışmaları  düzenlenebilir.
         Süreç                       Gruplar, öğrencilerin güçlü yönlerine göre oluşturulabilir ve her grup farklı
                                     bir görev veya projede çalışır. Bu, öğrencilerin birbirlerinden öğrenmelerini
                                     ve farklı beceri setlerini geliştirmelerini teşvik eder.
                                     SF4: Öğrencilere yönelik anlık geribildirim uygulamaları sürece entegre edi-
                                     lebilir. Bu, özellikle dijital platformlar üzerinden gerçekleştirilebilir. Öğrenci-
                                     ler, görevlerini tamamladıkça otomatik olarak geri bildirim alır ve bu, onların
                                     anında düzeltme yapmalarını ve öğrenme süreçlerini hızlandırmalarını sağ-
                                     lar.
                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                     manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
                                     ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                     katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında
                                     öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir.

                                     ÜF3:  Öğrencilere  öz  değerlendirme  yapmaları  için  araçlar  sunulabilir.  Bu,
                                     öğrencilere kendi çalışmalarını değerlendirme ve yansıtma fırsatı verir. Öğ-
                                     renciler, kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilir.
                                     ÜF4: Çalışma kâğıtlarına ek olarak, öğrencilerin dijital portföyler oluşturma-
                                     ları teşvik edilebilir.
                                     ÜF5:  Etkinlikler  ve  projeler  için  öğrenciler  arası  iş  birliği  ve  grup  çalışması
                                     desteklenir. Öğrenciler farklı yetenek ve becerilere sahip takımlarda yer ala-
         Ürün
                                     rak, birbirlerinden öğrenme ve birlikte üretme fırsatı bulur. Grup içi dinamik-
                                     ler, öğrencilerin iletişim becerilerini ve takım çalışmasını geliştirir.

                                     ÜF6:  Öğrencilere  yönelik  öğrenme  süreçlerini  bireyselleştirmek  amacıy-
                                     la, kendi hızlarında ilerleyebilecekleri öz-yönlendirilmiş öğrenme modülleri
                                     geliştirilebilir. Bu modüller, video dersler, interaktif quizler ve proje tabanlı
                                     ödevler içerebilir. Öğrenciler, öğrenme süreçlerinde daha fazla özerklik ka-
                                     zanırken, kendi ilgi ve ihtiyaçlarına göre konuları derinlemesine keşfedebi-
                                     lirler.
                                     ÜF7:  Öğrencilere  interaktif  algoritma  tasarımı  çalışmaları  sunulabilir.  Bu
                                     çalışmalar,  öğrencilerin  algoritma  ve  bilgisayar  bilimi  kavramlarını  pratik
                                     yoluyla öğrenmelerini sağlar. Örneğin, öğrencilere basit bir problem verilir
                                     ve çeşitli algoritma tasarım araçları kullanarak bu problem için bir çözüm
                                     geliştirmeleri istenir.

                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Düzenlemeleri
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.




    50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55