Page 53 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 53

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Ardından model olma aşaması tamamlandıktan sonra rehberli uygulamalar
                                     aşamasına geçer. Bu aşamada öğretmen etkileşimli tahta üzerindeki fark-
                                     lı akış şeması örneklerini öğrencilere sunar ve öğrencilerin bu akış şemala-
                                     rını doldurmalarını ister (SF1). Bu sırada öğrencilerini izler ve gerektiğinde
                                     anında uygun yardımı sunar. Rehberli uygulamalar sırasında öğrencilerin ilk
                                     örnek uygulamayı yapmaları sonrasında öğretmen öğrencilerinden verilen
                                     sayıları şemadaki işlem sırasına göre yerine yazarak elde ettiği sonuca göre
                                     şemada verilen işlemleri yaparak sonuca ulaşmalarını ve ilk uygulamadan
                                     sonra birkaç farklı akış şemasını oluşturmalarını ister.  Bu süreç akış şemala-
                                     rının öğrenciler tarafından bağımsız olarak oluşturulabilmesine kadar yeni
                                     örneklerle devam ettirilir (İF2).

                                     Buraya kadar olan süreçte öğrencinin akış şeması oluşturma becerisini ka-
                                     zandığı düşünülürse bir sonraki aşamada akış şemasını kullanarak problem
                                     çözme becerisinin öğretimine geçilir.
                                     Bu modelde hazır bulunuşluğu düşük olan öğrenciler için daha basit denk-
                                     lemler ve küçük sayılar kullanılarak farklı çalışma kâğıtları içerisinde yer alan
                                     şemalarda uygulama yapılabilir (İF3, SF2).
                                     Hazır bulunuşluğu yüksek öğrenciler için şemaya yeni denklemler eklenip, şe-
                                     mayı dallandırarak öğrenciler yönlendirebilir. Yine bu düzey öğrenciler için
                                     işlem sırası ve sonuç verilerek bir akış şeması oluşturmaları istenir. Öğrenci-
                                     lerin işlemleri kendilerinin oluşturması sağlanarak istenilen sonuca ulaşılması
                                     beklenir (SF3).

                                     Bu aşamada öğretmenden yine doğrudan öğretim yöntemi kapsamında su-
                                     nulan gösterip yaptırma tekniğini uygulaması beklenir.

                                     Uygulamaya yine öğretmenin uygun modeli sunmasıyla başlanır. Bu süreç-
                                     te öncelikle bir problem tüm aşamalarıyla öğretmen tarafından çözülür ve
                                     öğrencilerin bu aşamaları izlemeleri sağlanır. Ardından süreç rehberli uygu-
                                     lamalarla devam ettirilir. Bu aşamada öğretmen konuya ilişkin oluşturulmuş
                                     bir problemi öğrencilere sunar ve tüm aşamaları geçerek problemi çözmele-
                                     rini ister (SF4).
                                     Rehberli  uygulamalar  aşaması  olmasından  dolayı  bu  aşamada  öğretmen
                                     öğrencilerini izler ve gerektiğinde anında uygun yardımı sunar. Bu süreç öğ-
                                     rencilerin akış şeması kullanarak problem çözme becerisini bağımsız olarak
                                     yerine  getirilmesine  kadar  yeni  örneklerle  devam  ettirilir.  Sürecin  sonunda
                                     öğretmen konuyu öğrencilere özetleyerek dersi sonlandırır.


                                     •   Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                         manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir (ÜF1).

                                     •   Öğretmen  etkinlik  boyunca  öğrencilerin  bireysel  ve  grup  etkinliklerine
                                         katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sıra-
         Değerlendirme                   sında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir (ÜF2).

                                     •   Öğrencilere öz-değerlendirme yapmaları için araçlar sunulabilir (ÜF3).

                                     •   Çalışma kâğıtlarına ek olarak, öğrencilerin dijital portföyler oluşturma-
                                         ları teşvik edilebilir (ÜF4).



                                                                                                         53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58