Page 58 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 58

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     b) Bu çubuklar ile oluşturulabilecek üçgenlerin iç ve dış açılarını temsil eden
                                     renkli daire parçaları (açı modelleri)














                                     Ardından etkinliğin uygulama aşamasına geçerek süreci devam ettirir. Öğ-
                                     rencilerden  öncelikle  çubukları  kullanarak  düz  bir  zemin  üzerinde  üçgen
                                     oluşturmaları ve açı modellerini uygun şekilde yerleştirmeleri istenir. Aşağı-
                                     daki uygulama sorularını öğrencilere yöneltir.
                                     1.  Üçgenin  iç  açıları  ölçüleri  toplamını  bulmak  için  bir  yöntem  söyleyiniz.
                                         ( Öğrencilerin iç açı modellerini bir çubuk üzerinde  yan yana getirerek
                                         üçgenin iç açıları ölçüleri toplamı 180 derecedir bilgisine ulaşmaları sağ-
                                         lanır.)
                                     2.  Üçgenin dış açıları ölçüleri toplamını bulmak için bir yöntem belirleyiniz.
                                         ( Öğrencilerin dış açı modellerini birleştirmesi ile tam bir daire elde et-
                                         meleri beklenir. Bunun sonucunda öğrencilerin üçgenin dış açıları ölçüleri
                                         toplamı 360° olduğu bilgisine ulaşmaları sağlanır.)
                                     3.  Öğrencilerden  oluşturdukları  üçgenin  iç  açılarını  ve  kenar  çubuklarını
                                         büyükten küçüğe doğru sıralamaları istenir. (Bu sıralamada bir üçgende
                                         en büyük açının karşısında uzun kenar, en küçük açı karşısında kısa kenar
                                         bulunduğu bilgisine öğrencilerin ulaşması sağlanır.).
                                     Ardından çubuklar sınıftaki farklı performans düzeyinde yer alan öğrencilere
                                     dağıtılarak onlardan farklı açılara sahip üçgenleri oluşturmaları istenir. Böy-
                                     lelikle öğrencilerin kenar açı ilişkisini içselleştirmesi sağlanır (SF3).
                                     Ardından öğretmen, öğrencileri iki  farklı performans düzeyi (iyi performans
                                     gösterenler ve daha düşük performans gösterenler) temelinde 6 gruba bö-
                                     ler  (SF4). Her gruba kendi performans düzeyinde farklı çalışma kâğıtları su-
                                     narak çalışma kağıdında yer alan soruları birlikte yanıtlamalarını ister (İF3,
                                     İF4).  Bu  süreçte  öğrencilerden  oluşan  üçgenlerin  açı  büyüklüklerine  göre
                                     kenar uzunluklarını tahmin etmelerini ve bu uzunlukları tahmini olarak sıra-
                                     lamalarını ister. Öğretmen bu uygulama sırasında grupları izler ve gerekti-
                                     ğinde uygun yardımı sunar. Sonraki adımda öğretmen öğrencilerden farklı
                                     kenar uzunluklarından oluşan üçgenler çizmesini ister ve bu kenar uzunluk-
                                     larına karşılık gelen açıların ölçülerini tahmini olarak sıralamalarını ister. Bu
                                     şekilde açı kenar arasındaki ilişki pekiştirilmiş olur.

                                     Son olarak öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli  noktaları  etkileşimli  tahta  üzerinden  öğrencilere  özetleyerek  süreci
                                     sonlandırır (İF5).






    58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63