Page 58 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 58
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
b) Bu çubuklar ile oluşturulabilecek üçgenlerin iç ve dış açılarını temsil eden
renkli daire parçaları (açı modelleri)
Ardından etkinliğin uygulama aşamasına geçerek süreci devam ettirir. Öğ-
rencilerden öncelikle çubukları kullanarak düz bir zemin üzerinde üçgen
oluşturmaları ve açı modellerini uygun şekilde yerleştirmeleri istenir. Aşağı-
daki uygulama sorularını öğrencilere yöneltir.
1. Üçgenin iç açıları ölçüleri toplamını bulmak için bir yöntem söyleyiniz.
( Öğrencilerin iç açı modellerini bir çubuk üzerinde yan yana getirerek
üçgenin iç açıları ölçüleri toplamı 180 derecedir bilgisine ulaşmaları sağ-
lanır.)
2. Üçgenin dış açıları ölçüleri toplamını bulmak için bir yöntem belirleyiniz.
( Öğrencilerin dış açı modellerini birleştirmesi ile tam bir daire elde et-
meleri beklenir. Bunun sonucunda öğrencilerin üçgenin dış açıları ölçüleri
toplamı 360° olduğu bilgisine ulaşmaları sağlanır.)
3. Öğrencilerden oluşturdukları üçgenin iç açılarını ve kenar çubuklarını
büyükten küçüğe doğru sıralamaları istenir. (Bu sıralamada bir üçgende
en büyük açının karşısında uzun kenar, en küçük açı karşısında kısa kenar
bulunduğu bilgisine öğrencilerin ulaşması sağlanır.).
Ardından çubuklar sınıftaki farklı performans düzeyinde yer alan öğrencilere
dağıtılarak onlardan farklı açılara sahip üçgenleri oluşturmaları istenir. Böy-
lelikle öğrencilerin kenar açı ilişkisini içselleştirmesi sağlanır (SF3).
Ardından öğretmen, öğrencileri iki farklı performans düzeyi (iyi performans
gösterenler ve daha düşük performans gösterenler) temelinde 6 gruba bö-
ler (SF4). Her gruba kendi performans düzeyinde farklı çalışma kâğıtları su-
narak çalışma kağıdında yer alan soruları birlikte yanıtlamalarını ister (İF3,
İF4). Bu süreçte öğrencilerden oluşan üçgenlerin açı büyüklüklerine göre
kenar uzunluklarını tahmin etmelerini ve bu uzunlukları tahmini olarak sıra-
lamalarını ister. Öğretmen bu uygulama sırasında grupları izler ve gerekti-
ğinde uygun yardımı sunar. Sonraki adımda öğretmen öğrencilerden farklı
kenar uzunluklarından oluşan üçgenler çizmesini ister ve bu kenar uzunluk-
larına karşılık gelen açıların ölçülerini tahmini olarak sıralamalarını ister. Bu
şekilde açı kenar arasındaki ilişki pekiştirilmiş olur.
Son olarak öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetleyerek süreci
sonlandırır (İF5).
58