Page 57 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 57
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı BAKIŞ AÇISI
Konu Üçgenin İç Açı ve Dış Açıları
Farklı araç-gereçler ile üçgen oluşturma
Öğrenme Hedefleri Üçgenin iç ve dış açılarını hesaplama
Üçgenin iç ve dış açılarına ilişkin sorulan sorularını yanıtlama
• Renkli Kartonlar
Materyaller • Ahşap çubuklar
• Çalışma kâğıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte; etkinlik temelli öğretim, gösterip yaptırma ve özetleme yön-
temleri kullanılmıştır.
Etkinlik Temelli Öğretim: Bu derste öğretmen öğrencilerin dikkatini konuya
çekmek için derse bir etkinlik ile başlar. Ardından konunun sunumunu yaptık-
tan sonra anlatılan konuya ilişkin öğrencilere pekiştirme etkinlikleri yaptırır.
Gösterip Yaptırma: Öğretmen, öğrencilere farklı uzunluktaki çubuklardan
üçgen modelleri oluşturur. Üçgenin iç açıları toplamının 180° olduğu bilgi-
Etkinlik Açıklaması sini hatırlatarak üçgenin iç açılarını model üzerinden gösterir. Ardından çu-
bukları kullanarak farklı açı modelleri oluşturur. Bu süreçte en uzun kenarın
karşısına en büyük açı, en kısa kenarın karşısına en küçük açı gelecek şekilde
çubukları yerleştirerek öğrencilerin geniş, dar ve dik açıları görmesini sağlar.
Ardından çubuklar sınıftaki farklı performans düzeyinde yer alan öğrencilere
dağıtarak onlardan farklı açılara sahip üçgenleri oluşturmalarını ister. Böyle-
likle öğrencilerin kenar-açı ilişkisini içselleştirmesi sağlanır.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Öğretmen, öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için öncelikle bu dersin konu-
sunu öğrencilere aktarır. Öğrencilere ‘’Bugün üçgenlerde iç ve dış açıları öğre-
neceğiz.’’ der ve etkileşimli tahtadan farklı büyüklüklerde üçgenleri göstererek
öğrencilerin bu üçgenlerin iç ve dış açılarına dikkat etmelerini ister (SF1).
Sonrasında öğretmen konunun öğretimine uygun etkinliği başlatır. Bu süreçte
öncelikle önceden hazırladığı araç gereçleri öğrencilere tanıtır. (İF1, İF2, SF2)
Uygulama Aşamaları a) Farklı uzunlukta üçgen oluşturulabilecek ahşap çubuklar
57