Page 57 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 57

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                BAKIŞ AÇISI
         Konu                        Üçgenin İç Açı ve Dış Açıları
                                     Farklı araç-gereçler ile üçgen oluşturma
         Öğrenme Hedefleri           Üçgenin iç ve dış açılarını hesaplama
                                     Üçgenin iç ve dış açılarına ilişkin sorulan sorularını yanıtlama
                                     •  Renkli Kartonlar

         Materyaller                 •  Ahşap çubuklar
                                     •  Çalışma kâğıdı
         Süre                        2 ders saati

                                     Bu  etkinlikte;  etkinlik  temelli  öğretim,  gösterip  yaptırma  ve  özetleme  yön-
                                     temleri kullanılmıştır.

                                     Etkinlik Temelli Öğretim: Bu derste öğretmen öğrencilerin dikkatini konuya
                                     çekmek için derse bir etkinlik ile başlar. Ardından konunun sunumunu yaptık-
                                     tan sonra anlatılan konuya ilişkin öğrencilere pekiştirme etkinlikleri yaptırır.
                                     Gösterip  Yaptırma:  Öğretmen,  öğrencilere  farklı  uzunluktaki  çubuklardan
                                     üçgen modelleri oluşturur. Üçgenin iç açıları toplamının 180°  olduğu bilgi-
         Etkinlik Açıklaması         sini hatırlatarak üçgenin iç açılarını model üzerinden gösterir. Ardından çu-
                                     bukları kullanarak farklı açı modelleri oluşturur. Bu süreçte en uzun kenarın
                                     karşısına en büyük açı, en kısa kenarın karşısına en küçük açı gelecek şekilde
                                     çubukları yerleştirerek öğrencilerin geniş, dar ve dik açıları görmesini sağlar.
                                     Ardından çubuklar sınıftaki farklı performans düzeyinde yer alan öğrencilere
                                     dağıtarak onlardan farklı açılara sahip üçgenleri oluşturmalarını ister. Böyle-
                                     likle öğrencilerin kenar-açı ilişkisini içselleştirmesi sağlanır.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
                                     Öğretmen, öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için öncelikle bu dersin konu-
                                     sunu öğrencilere aktarır. Öğrencilere ‘’Bugün üçgenlerde iç ve dış açıları öğre-
                                     neceğiz.’’ der ve etkileşimli tahtadan farklı büyüklüklerde üçgenleri göstererek
                                     öğrencilerin bu üçgenlerin iç ve dış açılarına dikkat etmelerini ister (SF1).

                                     Sonrasında öğretmen konunun öğretimine uygun etkinliği başlatır. Bu süreçte
                                     öncelikle önceden hazırladığı araç gereçleri öğrencilere tanıtır. (İF1, İF2, SF2)

         Uygulama Aşamaları          a) Farklı uzunlukta üçgen oluşturulabilecek ahşap çubuklar


















                                                                                                         57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62