Page 59 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 59
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
• Değerlendirme sürecinin üçgenin iç açı ve dış açılarına yönelik soruları
içeren çalışma kâğıtları üzerinden yapılması önerilmektedir (ÜF1).
Değerlendirme • Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleme
sırasında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir (ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma.
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (örn; uzatılmış zaman, al-
ternatif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.).
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (örn; sözlü,
yazılı, görsel vb.).
Kullanılan Evrensel Tasarım
Ögeleri • Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma.
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (örn; dijital kopya-
lar, interaktif uygulamalar vb.).
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme.
59