Page 63 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 63
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Farklılaştırılmış Etkinlik Formu
Etkinlik Adı DÖNÜŞTÜRÜYORUM
Konu Geometrik Dönüşümler
Bir geometrik şeklin dönüşüm sonrasında oluşan görüntüsüne ilişkin tahmin-
Öğrenme Hedefleri
de bulunur.
• Etkileşimli tahta
Materyaller • Çevrimiçi Bilgisayar Uygulamaları
• Çalışma kâğıdı
Süre 2 ders saati
Bu etkinlikte, doğrudan anlatım, performansa dayalı grup öğretimi ve özet-
leme yöntemleri kullanılmıştır.
Doğrudan Anlatım: Öğretmen, doğadaki yansıma olaylarına ilişkin bir gör-
seli etkileşimli tahtadan yansıtarak konuya giriş yapar. Öğrencilerden gör-
selde ne gördüklerine ilişkin yorum yapmalarını ister. Sonrasında birkaç gö-
rüş aldıktan sonra öğretmen görseldeki yansıma olayını öğrencilere anlatır
ve farklı örnekler üzerinden konuyu öğrencilere sunar.
Etkinlik Açıklaması Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Öğretmen, sınıfı hazır bulunuşluk dü-
zeylerine göre farklı gruplara ayırır ve her gruba kendi performansında bir
dizi geometrik şekil içeren çalışma kâğıtları sunar ve bunların saat yönünde,
tersine veya alt-üst konumuna göre dönüştürüp çizmelerini ve çizim sonra-
sında oluşan şekilleri ilk halleri ile karşılaştırmalarını ister. Gruplar çizimlerini
yaparken öğretmen grup çalışmalarını izler ve gerektiğinde gruplara uygun
yardımı sunarak geri bildirim sağlar.
Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.
Uygulama Aşamaları
Öğretmen, doğadaki yansıma olaylarına ilişkin bir görseli (yukarıdaki res-
me benzer) etkileşimli tahtadan yansıtarak konuya giriş yapar.Öğrencilerden
görselde gördüklerine ilişkin yorum yapmalarını ister.Öğretmen, yorumları al-
dıktan sonra görseldeki yansıma hareketini öğrencilere anlatır ve bugün ders-
te geometrik şekillerde dönüşüm hareketlerini inceleyeceklerini açıklar.
63