Page 63 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 63

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                DÖNÜŞTÜRÜYORUM
         Konu                        Geometrik Dönüşümler
                                     Bir geometrik şeklin dönüşüm sonrasında oluşan görüntüsüne ilişkin tahmin-
         Öğrenme Hedefleri
                                     de bulunur.
                                     •  Etkileşimli tahta
         Materyaller                 •  Çevrimiçi Bilgisayar Uygulamaları

                                     •  Çalışma kâğıdı
         Süre                        2 ders saati
                                     Bu etkinlikte, doğrudan anlatım, performansa dayalı grup öğretimi ve özet-
                                     leme yöntemleri kullanılmıştır.
                                     Doğrudan Anlatım: Öğretmen, doğadaki yansıma olaylarına ilişkin bir gör-
                                     seli etkileşimli tahtadan yansıtarak konuya giriş yapar. Öğrencilerden gör-
                                     selde ne gördüklerine ilişkin yorum yapmalarını ister. Sonrasında birkaç gö-
                                     rüş aldıktan sonra öğretmen görseldeki yansıma olayını öğrencilere anlatır
                                     ve farklı örnekler üzerinden konuyu öğrencilere sunar.
         Etkinlik Açıklaması         Performansa Dayalı Grup Öğretimi: Öğretmen, sınıfı hazır bulunuşluk dü-
                                     zeylerine göre farklı gruplara ayırır ve her gruba kendi performansında bir
                                     dizi geometrik şekil içeren çalışma kâğıtları sunar ve bunların saat yönünde,
                                     tersine veya alt-üst konumuna göre dönüştürüp çizmelerini ve çizim sonra-
                                     sında oluşan şekilleri ilk halleri ile karşılaştırmalarını ister. Gruplar çizimlerini
                                     yaparken öğretmen grup çalışmalarını izler ve gerektiğinde gruplara uygun
                                     yardımı sunarak geri bildirim sağlar.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.















         Uygulama Aşamaları






                                     Öğretmen,  doğadaki  yansıma  olaylarına  ilişkin  bir  görseli  (yukarıdaki  res-
                                     me benzer) etkileşimli tahtadan yansıtarak konuya giriş yapar.Öğrencilerden
                                     görselde gördüklerine ilişkin yorum yapmalarını ister.Öğretmen, yorumları al-
                                     dıktan sonra görseldeki yansıma hareketini  öğrencilere anlatır ve bugün ders-
                                     te  geometrik şekillerde dönüşüm hareketlerini inceleyeceklerini açıklar.


                                                                                                         63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68