Page 67 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 67

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        Farklılaştırılmış Etkinlik Formu

         Etkinlik Adı                FARKLIYIZ AMA BENZERİZ

         Konu                        Üçgende Eşlik Benzerlik

                                     Bir üçgenden hareketle ona benzer üçgenler oluşturma ile ilgili yansıtma ya-
         Öğrenme Hedefleri
                                     pabilme
                                     •  Etkileşimli tahta
         Materyaller
                                     •  Karton

         Süre                        2 ders saati

                                     Bu etkinlikte; Etkinlik temelli öğretim, doğrudan anlatım, gösterip yaptırma
                                     ve özetleme yöntemleri kullanılmıştır.
                                     Doğrudan anlatım: Öğretmen öğrencilere öncelikle ‘’Bugün eşlik ve benzer-
                                     lik konusunu öğreneceğiz.’’  Diyerek konuya giriş yapar. Ardından çeşitli eş
                                     ve benzer üçgen örneklerini etkileşimli tahtaya yansıtır. Öğretmen etkileşimli
                                     tahta üzerinden açık anlatımla konuya giriş yapar ve üçgenin eşlik ve benzer-
                                     lik kavramını açıklar.

         Etkinlik Açıklaması         Gösterip  Yaptırma:  Öğretmen  yaptığı  bilgilendirmeyi  somutlaştırmak  için
                                     bir etkinlik çalışmasına geçilir. Bu sırada öncelikle öğretmen öğrencilere sını-
                                     fın tabanının maketini 1/100 oranında küçülterek maketini kartonla nasıl ya-
                                     pılacağını gösterir. Ardından benzer uygulamayı onların da yapmasını ister.
                                     Etkinlik Temelli Öğretim: Öğretmen konunun sunumunu yaptıktan sonra an-
                                     latılan konuya ilişkin öğrencilere pekiştirme etkinlikleri yaptırır.
                                     Özetleme: Öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
                                     önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetler.

                                     Öğretmen öğrencilere günlük hayattan eşlik ve benzerlik  kavramları ile ilgili
                                     örnekler vermelerini ister. Gelen yanıtlara göre sınıfımızdaki sıraların yüzeyleri
                                     birbirleri ile eş olduğunu belirtilerek  eş şekillerin bütün özelliklerinin  aynı;   fo-
                                     toğrafların boyutlarının (vesikalık, 10x15, 9x13) ise  benzer olduğu belirtilerek
                                     benzer şekillerin birbirlerinin belli bir oranda büyütülmüş küçültülmüş halleri
                                     olduğu belirtilir. Çeşitli eş ve benzer üçgen örneklerini etkileşimli tahtaya yan-
                                     sıtır. Öğretmen etkileşimli tahta  üzerinden doğrudan anlatımla konuya giriş
                                     yapar ve üçgenin eşlik ve benzerlik kavramını açıklar (İF1, SF1).
                                     Ardından öğretmen farklı örnekler sunarak öğrencilerin üçgenin eşlik ve ben-
                                     zerlik özelliklerini fark edip edemediklerini kontrol eder. Sonrasında konunun
                                     pekiştirilmesine yönelik etkinliği başlatır (İF2, SF2).
                                     Bu  sırada  öğretmen  öncelikle  öğrencilerle  beraber  sınıfın  tabanını  ölçer.  İki
                                     ayrı üçgen olacak şekilde sınıfın tabanını böler. Bu iki üçgenin eş üçgen oldu-
                                     ğunu öğrencilere göstererek açıklar. Ardından örneğin somutlaştırılabilmesi
                                     için öğrencilerle beraber tabanda ortaya çıkan üçgenlerin kenar uzunluklarını
                                     ölçerek bu iki üçgenin kenar uzunluklarını karşılaştırır. Karşılaştırma sonucun-
                                     da ortaya çıkan kenar uzunluklarının aynı olduğunu göstererek bu iki üçgenin
                                     eş üçgenler olduğunu somutlaştırarak açıklamış olur.


                                                                                                         67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72