Page 66 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                     SF3: Öğretmen etkinlik sırasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin etkile-
                                     şimli gruplar halinde çalışmalarını sağlayabilir. Bu gruplar, öğrencilerin yete-
                                     nek ve ilgi düzeylerine göre özelleştirilmiş olabilir. Örneğin, benzer öğrenme
                                     stillerine sahip öğrencilerin bir arada çalışmaları için gruplar oluşturulabilir.
                                     Bu gruplar, öğretmen tarafından sunulan farklı çevrimiçi araçlarla destekle-
                                     nerek, öğrencilerin konuyu derinlemesine öğrenmelerine olanak tanıyabilir.
                                     SF4: Ders sırasında farklı öğrenme istasyonları kurulabilir. Her istasyon, eşlik
                                     ve benzerlik konusuna farklı yönlerden yaklaşır ve öğrencilerin bireysel öğ-
                                     renme tarzlarına hitap eder. Örneğin, bir istasyonda görsel bulmacalar, bir
                                     diğerinde ise interaktif matematik oyunları sunulabilir. Bu şekilde, öğrenciler
                                     kendi hızlarında ve ilgi alanlarına göre öğrenme fırsatı bulur.



                                     ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                     manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
                                     ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel katılımını, talep edilen
                                     uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında öğrenci performansla-
                                     rını temel alarak değerlendirebilir.

                                     ÜF3: Dijital araçlar kullanılarak, öğrencilere online deneme testleri veya in-
                                     teraktif testler sunulabilir. Bu sayede, ders içinde öğrendiklerini pekiştirmek
         Ürün                        için anlık geri bildirim alabilirler.
                                     ÜF4: Öğrencilere sunulan değerlendirme süreçleri, onların bireysel öğren-
                                     me tarzlarına göre uyarlanabilir. Örneğin, yazılı bir sınav yerine, öğrencilerin
                                     projeler veya sunumlar yoluyla bilgilerini ifade etmelerine olanak tanıyan al-
                                     ternatif değerlendirme yöntemleri kullanılabilir.
                                     ÜF5: Öğrencilerin grup çalışmalarını değerlendirmek için, grup içi etkileşim-
                                     ler  ve  katkılar  bazında  değerlendirmeler  yapılabilir.  Bu  süreç,  öğrencilerin
                                     takım çalışması ve iş birliği becerilerini geliştirmeye yardımcı olabilir.



                                     FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  grup  çalışması  yapabilmeleri  için  sıra  ve
         Fiziksel Öğrenme Ortamı     masaları  düzenleyebilir.  Grup  çalışmasına  fiziki  erişim  konusunda  sınırlılık
         Düzenlemeleri
                                     yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.























    66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71