Page 66 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
SF3: Öğretmen etkinlik sırasında desteğe ihtiyaç duyan öğrencilerin etkile-
şimli gruplar halinde çalışmalarını sağlayabilir. Bu gruplar, öğrencilerin yete-
nek ve ilgi düzeylerine göre özelleştirilmiş olabilir. Örneğin, benzer öğrenme
stillerine sahip öğrencilerin bir arada çalışmaları için gruplar oluşturulabilir.
Bu gruplar, öğretmen tarafından sunulan farklı çevrimiçi araçlarla destekle-
nerek, öğrencilerin konuyu derinlemesine öğrenmelerine olanak tanıyabilir.
SF4: Ders sırasında farklı öğrenme istasyonları kurulabilir. Her istasyon, eşlik
ve benzerlik konusuna farklı yönlerden yaklaşır ve öğrencilerin bireysel öğ-
renme tarzlarına hitap eder. Örneğin, bir istasyonda görsel bulmacalar, bir
diğerinde ise interaktif matematik oyunları sunulabilir. Bu şekilde, öğrenciler
kendi hızlarında ve ilgi alanlarına göre öğrenme fırsatı bulur.
ÜF1: Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir.
ÜF2: Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel katılımını, talep edilen
uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sırasında öğrenci performansla-
rını temel alarak değerlendirebilir.
ÜF3: Dijital araçlar kullanılarak, öğrencilere online deneme testleri veya in-
teraktif testler sunulabilir. Bu sayede, ders içinde öğrendiklerini pekiştirmek
Ürün için anlık geri bildirim alabilirler.
ÜF4: Öğrencilere sunulan değerlendirme süreçleri, onların bireysel öğren-
me tarzlarına göre uyarlanabilir. Örneğin, yazılı bir sınav yerine, öğrencilerin
projeler veya sunumlar yoluyla bilgilerini ifade etmelerine olanak tanıyan al-
ternatif değerlendirme yöntemleri kullanılabilir.
ÜF5: Öğrencilerin grup çalışmalarını değerlendirmek için, grup içi etkileşim-
ler ve katkılar bazında değerlendirmeler yapılabilir. Bu süreç, öğrencilerin
takım çalışması ve iş birliği becerilerini geliştirmeye yardımcı olabilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin grup çalışması yapabilmeleri için sıra ve
Fiziksel Öğrenme Ortamı masaları düzenleyebilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda sınırlılık
Düzenlemeleri
yaşayan öğrenciler için rahat hareket edilebilecek ortamı sağlayabilir.
66