Page 69 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 10
TEMA: İSTATİSTİKSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Etkinliğe Dönüştürülecek MAT.9.6.1. Tek nicel değişkenli veri dağılımları ile çalışabilme ve tek nicel
Öğrenme Çıktıları değişken içeren veriye dayalı karar verebilme
a) Nicel verileri toplamak/elde etmek için plan yapar.
b) Nicel verileri toplayarak/elde ederek analize hazırlar.
Basamaklandırılmış Bilgi c) Araştırma sorusu bağlamında toplanan/elde edilen nicel verileri analiz
Birimleri
etmek için görselleştirme (nokta grafiği, histogram, kutu grafiği ) ve/veya
özetleme [aritmetik ortalama, ortanca (medyan), tepe değer (mod), açıklık,
çeyrekler açıklığı, standart sapma ] araçlarından uygun olanı seçer.
Ön Koşul Beceriler/Temel • Öğrenciler ortaokul seviyesinde öğrendikleri istatistiksel araştırma süre-
Kabuller cinin bileşenlerini bilir.
• Nicel verileri toplamak/elde etmek için plan yapmada zorluk yaşayabilir.
• Nicel verileri toplayarak/elde ederek analize hazırlamada zorluk yaşa-
yabilir.
• Araştırma sorusu bağlamında toplanan/elde edilen nicel verileri analiz
etmek için görselleştirme (nokta grafiği, histogram, kutu grafiği gibi)
ve/veya özetleme [aritmetik ortalama, ortanca (medyan), tepe değer
(mod), açıklık, standart sapma gibi] araçlarından uygun olanı seçmede
zorluk yaşayabilir.
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları • Başkaları tarafından oluşturulan nicel veri dağılımlarına ilişkin istatistik-
sel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya tahminlere yönelik istatis-
tiksel temellendirme yapmada zorluk yaşayabilir.
• Başkaları tarafından oluşturulan nicel veri dağılımlarına ilişkin istatistik-
sel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya tahminlere yönelik hata-
ları ve/veya yanlılıkları tespit etmede zorluk yaşayabilir.
• Başkaları tarafından oluşturulan nicel veri dağılımlarına ilişkin istatis-
tiksel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya tahminleri çürütmede
zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluş-
turmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim plat-
formları açılarak paylaşım yapılabilir.
İF2: Öğretmen, öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları
çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yö-
İçerik nergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için
kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
İF3: Öğrencilere, istatistiksel araştırmalarını yaparken kullanacakları yöntem ve
araçlarda esneklik sunulabilir. Örneğin, bazı öğrenciler anketlerle veri toplarken
diğerleri gözlem veya mevcut verileri analiz edebilir. Bu, öğrencilerin ilgi ve yete-
neklerine uygun öğrenme yollarını keşfetmelerine olanak tanıyabilir.
69