Page 69 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69

Matematik

                                          9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 10


        TEMA: İSTATİSTİKSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
         Etkinliğe Dönüştürülecek    MAT.9.6.1. Tek  nicel değişkenli veri dağılımları ile çalışabilme ve tek nicel
         Öğrenme Çıktıları           değişken içeren veriye dayalı karar verebilme
                                     a) Nicel verileri toplamak/elde etmek için plan yapar.
                                     b) Nicel verileri toplayarak/elde ederek analize hazırlar.
         Basamaklandırılmış Bilgi    c)  Araştırma  sorusu  bağlamında  toplanan/elde  edilen  nicel  verileri  analiz
         Birimleri
                                     etmek için görselleştirme (nokta grafiği, histogram, kutu grafiği ) ve/veya
                                     özetleme [aritmetik ortalama, ortanca (medyan), tepe değer (mod), açıklık,
                                     çeyrekler açıklığı,  standart sapma ] araçlarından uygun olanı seçer.
         Ön Koşul Beceriler/Temel    •   Öğrenciler ortaokul seviyesinde öğrendikleri istatistiksel araştırma süre-
         Kabuller                        cinin bileşenlerini bilir.

                                     •   Nicel verileri toplamak/elde etmek için plan yapmada zorluk yaşayabilir.
                                     •   Nicel verileri toplayarak/elde ederek analize hazırlamada zorluk yaşa-
                                         yabilir.
                                     •   Araştırma sorusu bağlamında toplanan/elde edilen nicel verileri analiz
                                         etmek  için  görselleştirme  (nokta  grafiği,  histogram,  kutu  grafiği  gibi)
                                         ve/veya özetleme [aritmetik ortalama, ortanca (medyan), tepe değer
                                         (mod), açıklık, standart sapma gibi] araçlarından uygun olanı seçmede
                                         zorluk yaşayabilir.
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları                 •   Başkaları tarafından oluşturulan nicel veri dağılımlarına ilişkin istatistik-
                                         sel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya tahminlere yönelik istatis-
                                         tiksel temellendirme yapmada zorluk yaşayabilir.
                                     •   Başkaları tarafından oluşturulan nicel veri dağılımlarına ilişkin istatistik-
                                         sel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya tahminlere yönelik hata-
                                         ları ve/veya yanlılıkları tespit etmede zorluk yaşayabilir.
                                     •   Başkaları  tarafından  oluşturulan  nicel  veri  dağılımlarına  ilişkin  istatis-
                                         tiksel görsel, özet, sonuç, yorum, çıkarım ve/veya tahminleri çürütmede
                                         zorluk yaşayabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                                     İF1: Etkileşimli tahta gösteriminin ardından öğrenilen bilgilere ek bir örnek oluş-
                                     turmak amacı ile OGM materyal, EBA portalları, farklı çevrim içi eğitim plat-
                                     formları açılarak paylaşım yapılabilir.
                                     İF2: Öğretmen,  öğrenci performanslarına göre çalışma kâğıtlarındaki soruları
                                     çeşitlendirebilir. Yazılı materyali kavramakta güçlük çeken öğrenciler için yö-
         İçerik                      nergeler seslendirilebilir ya da fiziki kartı okumakta güçlük çeken öğrenciler için
                                     kartın yazı puntosu büyütülerek kontrast ayarlamaları yapılabilir.
                                     İF3: Öğrencilere, istatistiksel araştırmalarını yaparken kullanacakları yöntem ve
                                     araçlarda esneklik sunulabilir. Örneğin, bazı öğrenciler anketlerle veri toplarken
                                     diğerleri gözlem veya mevcut verileri  analiz edebilir. Bu, öğrencilerin ilgi ve yete-
                                     neklerine uygun öğrenme yollarını keşfetmelerine olanak tanıyabilir.



                                                                                                         69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74