Page 68 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                     Ardından öğretmen sınıf zemininde gösterdiği eşlik kavramının çizimini kâğıda
                                     yaparak öğrencilere gösterir. Öğretmen “çizim üzerinden karşılıklı açıları eşit,
                                     karşılarındaki kenar uzunlukları da eşit ise bu iki üçgen eş üçgenlerdir” diye ifa-
                                     de ederek konuyu bir kez daha özetler ve eşlik konusundan benzerlik konusuna
                                     doğru geçiş yapar.

                                                                    5m
                                                                    β
                                                              6m α          6m


                                                                          α
                                                                        β
         Uygulama Aşamaları                                          5m
                                     Ardından öğretmen, benzerlik konusu için etkileşimli tahta üzerinden benzer
                                     iki üçgen resmi yansıtır. Sonrasında etkileşimli tahta üzerinden ‘’Bütün iç açıları
                                     eşit açıların karşısındaki kenarlar orantılı ise bu üçgenler benzer üçgenlerdir.’’
                                     biçiminde bilgilendirme yapar. Daha sonra yaptığı bilgilendirmeyi somutlaş-
                                     tırmak için bir etkinlik çalışmasına geçilir. Bu sırada öncelikle öğretmen öğ-
                                     rencilere sınıfın tabanının maketinin 1/100 oranında küçülterek kartonla nasıl
                                     yapılacağını gösterir. Ardından benzer uygulamayı onların da yapmasını ister.
                                     Öğrencilerin, ortaya çıkardıkları maketin sınıfın tabanına yönelik oluşturulan
                                     üçgen ile benzer üçgen olduğu sonucuna varmalarını sağlar (SF3, SF4).
                                     Etkinlik sonrasında öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer
                                     alan önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetleyerek süre-
                                     ci sonlandırır.

                                     •   Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soru-
                                         ların yer aldığı çalışma kağıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
         Değerlendirme               •   Öğretmen  etkinlik  boyunca  öğrencilerin  bireysel  ve  grup  etkinliklerine
                                         katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek
                                         değerlendirebilir (ÜF2).


                                     Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri

                                     •   İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                     •   Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
                                         natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                     •   Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
         Kullanılan Evrensel Tasarım     zılı, görsel vb.)
         Ögeleri
                                     •   Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                     •   Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
                                         teraktif uygulamalar vb.)
                                     •   Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
                                         ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme



    68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73