Page 68 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 68
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Ardından öğretmen sınıf zemininde gösterdiği eşlik kavramının çizimini kâğıda
yaparak öğrencilere gösterir. Öğretmen “çizim üzerinden karşılıklı açıları eşit,
karşılarındaki kenar uzunlukları da eşit ise bu iki üçgen eş üçgenlerdir” diye ifa-
de ederek konuyu bir kez daha özetler ve eşlik konusundan benzerlik konusuna
doğru geçiş yapar.
5m
β
6m α 6m
α
β
Uygulama Aşamaları 5m
Ardından öğretmen, benzerlik konusu için etkileşimli tahta üzerinden benzer
iki üçgen resmi yansıtır. Sonrasında etkileşimli tahta üzerinden ‘’Bütün iç açıları
eşit açıların karşısındaki kenarlar orantılı ise bu üçgenler benzer üçgenlerdir.’’
biçiminde bilgilendirme yapar. Daha sonra yaptığı bilgilendirmeyi somutlaş-
tırmak için bir etkinlik çalışmasına geçilir. Bu sırada öncelikle öğretmen öğ-
rencilere sınıfın tabanının maketinin 1/100 oranında küçülterek kartonla nasıl
yapılacağını gösterir. Ardından benzer uygulamayı onların da yapmasını ister.
Öğrencilerin, ortaya çıkardıkları maketin sınıfın tabanına yönelik oluşturulan
üçgen ile benzer üçgen olduğu sonucuna varmalarını sağlar (SF3, SF4).
Etkinlik sonrasında öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer
alan önemli noktaları etkileşimli tahta üzerinden öğrencilere özetleyerek süre-
ci sonlandırır.
• Değerlendirme sürecinin ders içerisinde sunulan sorularla benzer soru-
ların yer aldığı çalışma kağıtları üzerinden yapılması önerilebilir (ÜF1).
Değerlendirme • Öğretmen etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözlemleyerek
değerlendirebilir (ÜF2).
Öğrenme İçin Evrensel Tasarım İlkeleri
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alter-
natif ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, ya-
Kullanılan Evrensel Tasarım zılı, görsel vb.)
Ögeleri
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, in-
teraktif uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel
ihtiyaçlarına uygun hedefler belirleme
68