Page 72 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 72
Matematik
9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Bu istasyonda öğrencilerden demografik bilgiler, yaş,
boy, kilo ve günlük alışverişte satın alınan malzemeler,
Bilgi Grubu hava durumu gibi konulara ilişkin bilgi toplamaları is-
tenir. Öğretmen veri toplanacak bilgileri gerektiğinde
çeşitlendirebilir (İF3).
Bu istasyonda öğrencilerden bilgi istasyonundan gelen
bilgileri veri hâline getirmeleri istenir. Bu istasyonda
Veri Grubu öğrenciler, verileri tablolara ve grafiklere dönüştürür-
ler. Öğretmen ihtiyaç durumunda eş zamanlı olarak
destek olabilir ve model olabilir.
Bu istasyonda öğrencilerden veri istasyonundan gelen
verileri analiz etmesi istenir. Öğrenciler bu istasyonda,
Analiz Grubu ortalama, medyan ve mod gibi istatistiksel ölçümleri
hesaplayabilirler. Bu aşamada gerektiğinde öğret-
menden destek alabilirler.
Bu istasyonda öğrenciler, topladıkları verileri ve yap-
Sunum Grubu tıkları analizi sunarlar. Öğrenciler, sunumlarını görsel
materyallerle destekleyebilirler.
Bu istasyonda öğrenciler, istasyonlarda tamamladıkla-
Değerlendirme rı görevler ve yaptıkları sunumları değerlendirirler.
Grubu Öğretmen, öğrencilerin istatistiksel verileri anlama ve
kullanma becerilerini değerlendirir.
Etkinliğin uygulanması sırasında öğrenciler performanslarına göre istasyon-
lara dağıtılır. Bu süreçte hazır bulunuşluk düzeyi düşük olan öğrenciler bilgi
istasyonunda yer alırken ortalama ve ortalama üstü performans gösteren
öğrenciler diğer gruplara dağıtılır. Etkinliğin uygulanmasında farklı örnekler
öğrencilere sunularak her bir yeni örnekte bilgi istasyonu dışındaki diğer istas-
yonlarda yer alan öğrenciler yer değiştirebilir.
Son olarak öğretmen, bu derste ele alınan tüm bilgileri ve süreçte yer alan
önemli noktaları öğrencilere özetleyerek dersi tamamlar.
• Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir (ÜF1, İF2).
• Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sıra-
sında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir (ÜF2).
• Öğretmen, öğrencilerden istatistiksel araştırma sürecinde yaptıkları tüm
çalışmaları bir portfolyoda toplamalarını isteyebilir (ÜF3).
Değerlendirme
• Öğretmen, öğrencilerin birbirlerinin projelerini değerlendirmelerini iste-
yebilir (ÜF4).
• Öğretmen, öğrencilerden topladıkları verileri kullanarak dijital sunum-
lar veya infografikler hazırlamalarını isteyebilir. Bu sunumlar sınıfta veya
okulun dijital panolarında sergilenebilir (ÜF5).
• Öğretmen, öğrencilerden öğrendikleri istatistiksel kavramları simülas-
yon yazılımları kullanarak uygulamalarını isteyebilir (ÜF6).
72