Page 72 - Matematik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 72

Matematik

        9.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI





                                                        Bu istasyonda öğrencilerden demografik bilgiler, yaş,
                                                        boy, kilo ve günlük alışverişte satın alınan malzemeler,
                                      Bilgi Grubu       hava durumu gibi konulara ilişkin bilgi toplamaları is-
                                                        tenir. Öğretmen veri toplanacak bilgileri gerektiğinde
                                                        çeşitlendirebilir (İF3).
                                                        Bu istasyonda öğrencilerden bilgi istasyonundan gelen
                                                        bilgileri  veri  hâline  getirmeleri  istenir.  Bu  istasyonda
                                      Veri Grubu        öğrenciler, verileri tablolara ve grafiklere dönüştürür-
                                                        ler.  Öğretmen  ihtiyaç  durumunda  eş  zamanlı  olarak
                                                        destek olabilir ve model olabilir.
                                                        Bu istasyonda öğrencilerden veri istasyonundan gelen
                                                        verileri analiz etmesi istenir. Öğrenciler bu istasyonda,
                                      Analiz Grubu      ortalama,  medyan  ve  mod  gibi  istatistiksel  ölçümleri
                                                        hesaplayabilirler.  Bu  aşamada  gerektiğinde    öğret-
                                                        menden destek alabilirler.
                                                        Bu  istasyonda  öğrenciler,  topladıkları  verileri  ve  yap-
                                      Sunum Grubu       tıkları  analizi  sunarlar.  Öğrenciler,  sunumlarını  görsel
                                                        materyallerle destekleyebilirler.
                                                        Bu istasyonda öğrenciler, istasyonlarda tamamladıkla-
                                      Değerlendirme     rı görevler ve yaptıkları sunumları değerlendirirler.
                                      Grubu             Öğretmen, öğrencilerin istatistiksel verileri anlama ve
                                                        kullanma becerilerini değerlendirir.

                                     Etkinliğin uygulanması sırasında öğrenciler performanslarına göre istasyon-
                                     lara dağıtılır. Bu süreçte hazır bulunuşluk düzeyi düşük olan öğrenciler bilgi
                                     istasyonunda  yer  alırken  ortalama  ve  ortalama  üstü  performans  gösteren
                                     öğrenciler diğer gruplara dağıtılır. Etkinliğin uygulanmasında farklı örnekler
                                     öğrencilere sunularak her bir yeni örnekte bilgi istasyonu dışındaki diğer istas-
                                     yonlarda yer alan öğrenciler yer değiştirebilir.
                                     Son  olarak  öğretmen,  bu  derste  ele  alınan  tüm  bilgileri  ve  süreçte  yer  alan
                                     önemli noktaları öğrencilere özetleyerek dersi tamamlar.
                                     •   Desteklenmeye ihtiyacı olan öğrenciler için uygulama sırasında perfor-
                                         manslarına dayalı ek çalışma kâğıdı sunulabilir (ÜF1, İF2).
                                     •   Öğretmen, etkinlik boyunca öğrencilerin bireysel ve grup etkinliklerine
                                         katılımını, talep edilen uygulamaları gerçekleştirmelerini gözleme sıra-
                                         sında öğrenci performanslarını temel alarak değerlendirebilir (ÜF2).

                                     •   Öğretmen, öğrencilerden istatistiksel araştırma sürecinde yaptıkları tüm
                                         çalışmaları bir portfolyoda toplamalarını isteyebilir (ÜF3).
         Değerlendirme
                                     •   Öğretmen, öğrencilerin birbirlerinin projelerini değerlendirmelerini iste-
                                         yebilir (ÜF4).

                                     •   Öğretmen, öğrencilerden topladıkları verileri kullanarak dijital sunum-
                                         lar veya infografikler hazırlamalarını isteyebilir. Bu sunumlar sınıfta veya
                                         okulun dijital panolarında sergilenebilir (ÜF5).
                                     •   Öğretmen,  öğrencilerden  öğrendikleri  istatistiksel  kavramları  simülas-
                                         yon yazılımları kullanarak uygulamalarını isteyebilir (ÜF6).

    72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77